Research Article
BibTex RIS Cite

EVALUATION OF THE "QANUN TEACHING CURRICULUM AND QANUN TEXTBOOK" USED IN FINE ARTS HIGH SCHOOLS WITH EXPERTS AND QANUN EDUCATORS

Year 2024, Volume: 10 Issue: 19, 1 - 19, 20.07.2024

Abstract

In this research, it is aimed to evaluate the "Instrument Education Qanun Curriculum" of Fine Arts High Schools with experts and qanun educators. Examinations regarding the current qanun curriculum were carried out with the participation of experts and qanun educators working in Fine Arts High Schools. Through interviews with the participants, the current curriculum was examined in terms of content, target behaviors, learning-teaching situations and materials. Among the problems identified in the current curriculum as a result of the evaluations; The fact that the initial phase consists only of achievements at the cognitive level and a long time is devoted to these cognitive issues, the acquisitions regarding basic skills are not clear and understandable, the transition to direct work performance, usul training and maqam training without allocating enough time to basic skills is required for teaching the mandal subject that requires practice. Problems such as being addressed only with cognitive level achievements without including any practical achievements, not including sufficient practice regarding decoration techniques, not having clear and understandable achievement expressions, and the units, subjects and achievements of the curriculum not being continuous and complementary to each other can be given as examples. In the research, quantitative and qualitative data were collected using the scanning method and interview method, and content analysis was used to interpret the data obtained. As a result of the examinations, it has been concluded that the current curriculum should be developed in terms of target behaviors (attainment), learning-teaching situations and materials.

References

  • Aslan, D. (2021). Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerindeki Kanun Öğretimi Ders Kitaplarının İncelenmesi, Buna Dair Uzman Görüşleri ve Öneri Etüt Çalışmaları. Sakarya. : Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelebi, M. (2021). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kanun Eğitimi Dersinin İçerik ve Yönteminin Öğretim Elemanı Görüşleri Alınarak İncelenmesi, Konya. : Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara. : Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. : Nobel Yayın Dağıtım TİC. LTD. ŞTİ.
  • MEB, (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk ve Batı Müziği Çalgıları Dersi (Kanun) Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar), Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2018). Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programı 9, 10, 11, 12. Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2022). Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programı 9, 10, 11, 12 Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Savaş, K. (2016). Mesleki Müzik Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarlarındaki Kanun Eğitiminin İçerik ve Yöntem Bakımından İncelenmesi. Afyonkarahisar. : Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toksoy, A. (2006). Kanun Eğitiminde Teknik Çalışma ve Süsleme Elemanlarını İçeren Etütler. İstanbul. : İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (1997). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara. : Müzik Ansiklopedisi Yayınları Kurtuluş Matbaası.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. : Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.

GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2024, Volume: 10 Issue: 19, 1 - 19, 20.07.2024

Abstract

Bu araştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri “Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programının” alan uzmanları ve kanun eğitimcileri ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yürürlükte olan kanun öğretim programına yönelik incelemeler, alan uzmanları ve Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan kanun eğitimcilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla gerçekleştirilen görüşmelerle mevcut öğretim programı içerik, hedef davranışlar, öğrenme-öğretme durumları, ölçme-değerlendirme yaklaşımı ve materyaller bakımından incelenmiştir. Değerlendirmeler sonucunda mevcut öğretim programında tespit edilen problemler arasında; başlangıç aşamasının sadece bilişsel düzeyde kazanımlardan oluşması ve bu bilişsel konulara oldukça uzun bir zaman ayrılmış olması, temel becerilerle ilgili kazanımların açık ve anlaşılır olmaması, temel becerilere yeterince zaman ayrılmadan doğrudan eser icrasına, usul eğitimine ve makam eğitimine geçilmiş olması, uygulama gerektiren mandal konusunun öğretimi için uygulamaya yönelik hiçbir kazanıma yer verilmeksizin sadece bilişsel düzeyde kazanımlarla ele alınmış olması, süsleme teknikleri ile ilgili yeterli uygulamaya yer verilmemiş olması, kazanım ifadelerinin açık ve anlaşılır olmaması ayrıca öğretim programının ünite, konu ve kazanımlarının birbirinin devamı ve tamamlayıcı niteliklere sahip olmaması gibi problemler örnek olarak gösterilebilir. Araştırmada tarama yöntemi ve görüşme yöntemi kullanılarak nicel ve nitel boyutta veriler toplanmış, elde edilen verilerin yorumlanmasında ise içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda mevcut öğretim programının hedef davranışlar (kazanımlar), öğrenme-öğretme durumları ve materyaller açısından geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • Aslan, D. (2021). Güzel Sanatlar Liseleri Müzik Bölümlerindeki Kanun Öğretimi Ders Kitaplarının İncelenmesi, Buna Dair Uzman Görüşleri ve Öneri Etüt Çalışmaları. Sakarya. : Sakarya Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Çelebi, M. (2021). Eğitim Fakültesi Müzik Eğitimi Anabilim Dallarında Kanun Eğitimi Dersinin İçerik ve Yönteminin Öğretim Elemanı Görüşleri Alınarak İncelenmesi, Konya. : Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Demirel, Ö. (2015). Öğretim İlke ve Yöntemleri Öğretme Sanatı. Ankara. : Pegem Akademi.
  • Karasar, N. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara. : Nobel Yayın Dağıtım TİC. LTD. ŞTİ.
  • MEB, (2008). Anadolu Güzel Sanatlar Lisesi Türk ve Batı Müziği Çalgıları Dersi (Kanun) Öğretim Programı (9, 10, 11 ve 12. Sınıflar), Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2018). Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programı 9, 10, 11, 12. Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • MEB, (2022). Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programı 9, 10, 11, 12 Ankara. : Devlet Kitapları Müdürlüğü.
  • Savaş, K. (2016). Mesleki Müzik Eğitimi Veren Devlet Konservatuvarlarındaki Kanun Eğitiminin İçerik ve Yöntem Bakımından İncelenmesi. Afyonkarahisar. : Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Toksoy, A. (2006). Kanun Eğitiminde Teknik Çalışma ve Süsleme Elemanlarını İçeren Etütler. İstanbul. : İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Uçan, A. (1997). İnsan ve Müzik, İnsan ve Sanat Eğitimi. Ankara. : Müzik Ansiklopedisi Yayınları Kurtuluş Matbaası.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2018). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara. : Seçkin Yayıncılık San. ve Tic. A.Ş.
There are 11 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Music Education
Journal Section Articles
Authors

Özgür Yakınlar 0000-0003-1250-1526

Aynur Elhan Nayir 0000-0002-1964-3829

Publication Date July 20, 2024
Submission Date December 18, 2023
Acceptance Date July 18, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 10 Issue: 19

Cite

APA Yakınlar, Ö., & Nayir, A. E. (2024). GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Sahne Ve Müzik, 10(19), 1-19.
AMA Yakınlar Ö, Nayir AE. GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Sahne ve Müzik. July 2024;10(19):1-19.
Chicago Yakınlar, Özgür, and Aynur Elhan Nayir. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİ ‘ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ’ ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sahne Ve Müzik 10, no. 19 (July 2024): 1-19.
EndNote Yakınlar Ö, Nayir AE (July 1, 2024) GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Sahne ve Müzik 10 19 1–19.
IEEE Ö. Yakınlar and A. E. Nayir, “GÜZEL SANATLAR LİSELERİ ‘ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ’ ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”, Sahne ve Müzik, vol. 10, no. 19, pp. 1–19, 2024.
ISNAD Yakınlar, Özgür - Nayir, Aynur Elhan. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİ ‘ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ’ ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sahne ve Müzik 10/19 (July 2024), 1-19.
JAMA Yakınlar Ö, Nayir AE. GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Sahne ve Müzik. 2024;10:1–19.
MLA Yakınlar, Özgür and Aynur Elhan Nayir. “GÜZEL SANATLAR LİSELERİ ‘ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ’ ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ”. Sahne Ve Müzik, vol. 10, no. 19, 2024, pp. 1-19.
Vancouver Yakınlar Ö, Nayir AE. GÜZEL SANATLAR LİSELERİ “ÇALGI EĞİTİMİ KANUN ÖĞRETİM PROGRAMI VE DERS KİTABININ” ALAN UZMANLARI VE KANUN EĞİTİMCİLERİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ. Sahne ve Müzik. 2024;10(19):1-19.