In this research, it is aimed to evaluate the "Instrument Education Qanun Curriculum" of Fine Arts High Schools with experts and qanun educators. Examinations regarding the current qanun curriculum were carried out with the participation of experts and qanun educators working in Fine Arts High Schools. Through interviews with the participants, the current curriculum was examined in terms of content, target behaviors, learning-teaching situations and materials. Among the problems identified in the current curriculum as a result of the evaluations; The fact that the initial phase consists only of achievements at the cognitive level and a long time is devoted to these cognitive issues, the acquisitions regarding basic skills are not clear and understandable, the transition to direct work performance, usul training and maqam training without allocating enough time to basic skills is required for teaching the mandal subject that requires practice. Problems such as being addressed only with cognitive level achievements without including any practical achievements, not including sufficient practice regarding decoration techniques, not having clear and understandable achievement expressions, and the units, subjects and achievements of the curriculum not being continuous and complementary to each other can be given as examples. In the research, quantitative and qualitative data were collected using the scanning method and interview method, and content analysis was used to interpret the data obtained. As a result of the examinations, it has been concluded that the current curriculum should be developed in terms of target behaviors (attainment), learning-teaching situations and materials.
Vocational music education Instrumental education curriculum development
Bu araştırmada, Güzel Sanatlar Liseleri “Çalgı Eğitimi Kanun Öğretim Programının” alan uzmanları ve kanun eğitimcileri ile değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yürürlükte olan kanun öğretim programına yönelik incelemeler, alan uzmanları ve Güzel Sanatlar Liseleri'nde görev yapan kanun eğitimcilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Katılımcılarla gerçekleştirilen görüşmelerle mevcut öğretim programı içerik, hedef davranışlar, öğrenme-öğretme durumları, ölçme-değerlendirme yaklaşımı ve materyaller bakımından incelenmiştir. Değerlendirmeler sonucunda mevcut öğretim programında tespit edilen problemler arasında; başlangıç aşamasının sadece bilişsel düzeyde kazanımlardan oluşması ve bu bilişsel konulara oldukça uzun bir zaman ayrılmış olması, temel becerilerle ilgili kazanımların açık ve anlaşılır olmaması, temel becerilere yeterince zaman ayrılmadan doğrudan eser icrasına, usul eğitimine ve makam eğitimine geçilmiş olması, uygulama gerektiren mandal konusunun öğretimi için uygulamaya yönelik hiçbir kazanıma yer verilmeksizin sadece bilişsel düzeyde kazanımlarla ele alınmış olması, süsleme teknikleri ile ilgili yeterli uygulamaya yer verilmemiş olması, kazanım ifadelerinin açık ve anlaşılır olmaması ayrıca öğretim programının ünite, konu ve kazanımlarının birbirinin devamı ve tamamlayıcı niteliklere sahip olmaması gibi problemler örnek olarak gösterilebilir. Araştırmada tarama yöntemi ve görüşme yöntemi kullanılarak nicel ve nitel boyutta veriler toplanmış, elde edilen verilerin yorumlanmasında ise içerik analizi kullanılmıştır. Yapılan incelemeler sonucunda mevcut öğretim programının hedef davranışlar (kazanımlar), öğrenme-öğretme durumları ve materyaller açısından geliştirilmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Müzik Eğitimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 18 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 10 Sayı: 19 |