Tüketim özellikle
günümüzde salt temel ihtiyaçları gidermek üzerine gerçekleşmemektedir. Tüketim
ve toplumsal cinsiyet ilişkisi de yapılan çalışmalarda önemli bir belirleyici
olarak karşımıza çıkmaktadır. 21. yüzyıl, özellikle kadınların ve çocukların
tüketimine ve bununla ilgili araştırma ve çalışmalara sıklıkla yer vermektedir.
Günümüzde sosyal medya ve reklam çalışmaları incelendiğinde de bu iki hedef kitlenin,
hem tüketen hem de tüketimi sağlayanlar açısından başat değerde olduğu
görülmektedir. Çocukluktan yetişkinliğe evrilen bu süreçte, kadınların farklı
kuşaklardaki tüketim alışkanlıklarının incelenmesi de akademik çalışmalar için
önem arz etmektedir. Temel olarak Bebek Patlaması Kuşağı (1946-1964), X Kuşağı
(1965-1979), Y Kuşağı (1980-1999) ve Z Kuşağı (2000 ve sonrası) çerçevesinde
değerlendirilecek olan kuşaklar ve bu kuşaklardaki kadınların tüketim kalıpları
çalışmanın özünü oluşturmaktadır.
Bu çalışmanın amacı
kadınların, farklı kuşaklarda hangi tüketim alışkanlıklarına sahip olduğunu,
ihtiyaç temelli tüketimin hedonist tüketime dönüşme süreciyle kuşaklar arasında
bir ilişki olup olmadığını incelemektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | 2018 |
Authors | |
Publication Date | September 18, 2018 |
Submission Date | July 6, 2018 |
Acceptance Date | August 13, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 42 Kadın Çalışmaları Özel Sayısı |
Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.