Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2019, Volume: 20 Issue: 45, 145 - 158, 23.12.2019

Abstract

References

  • Aktop, A. ve Seferoğlu, F. (2014). Sportif Performans Açisindan Nöro-Geribildirim. Journal Of Sports And Performance Researches, 5(2), 23–36.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Aygün, M. ve Yetim, A. (2015). Ankara İlindeki 16-20 Yaş Arasi Buz Hokeycilerin Branşa Katilim Nedenleri. Journal Of Research In Education And Society, 2(1), 1–11
  • Devecioğlu, S. ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Gürbüz, H., Kişoğlu, M. ve Erkol, M. (2016). Biyoloji Öğretmen Adaylarinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İnformal Ve Formal Eğitim Ortamlari Açisindan Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-84.
  • Karaç, Y. (2017). Sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kartal, S. K. ve Dirlik, E. M. (2016). Geçerlik kavramının tarihsel gelişimi ve güvenirlikte en çok tercih edilen yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Koca, C. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal ve kültürel yeniden üretim. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Krotee, M. L. ve Bucher, C. A. (2007). Spor Yönetimi. (Çev. S. Köseoğlu). Beyaz Yayınları, İstanbul, s:31.
  • Özalp, İ. (2010). Yönetim Kavramı, Yönetim ve Organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını, 1. Baskı, s:3-4.
  • SEM Yönetmeliği, (2010) web page: http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13750&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=SPORCU%20E
  • Semerci, Ç. (2007). Program Geliştirme Kavramına İlişkin Metaforlarla Yeni İlköğretim Programlarına Farklı Bir Bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Siedentop, D., (2014). What Is Sport Education And How Does It Work? Journal of Physical Education, 69(4), 18–20.
  • Suat, Ü., Çoştu, B. ve Karataş, F., (2004). Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 17-28.
  • Sunay, H. ve Saracaloğlu, A. S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 43-48.
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42.
  • Yetim A. A. ve Şenel Ö. (2001). Türkiye’de Spor Yöneticisi Yetiştirme Faaliyetlerinin Görünümü, Milli Eğitim Dergisi, 150, 18-19.
  • Youth Sport Trust. (2000). Office For Standards In Education. Sports Colleges: The First Two Years— Innovation In Physical Education And Sport.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve Spor. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(19), 663–684.

Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi

Year 2019, Volume: 20 Issue: 45, 145 - 158, 23.12.2019

Abstract


Bu çalışmanın amacı, sporcu öğrencilerin zihinsel, fiziksel, ruhsal ve bilişsel eğitimlerini desteklemeyi ve geliştirmeyi hedef alan sporcu eğitim merkezlerinin incelenmesidir. Araştırmada sporcu eğitim merkezlerinin amaçları doğrultusunda yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri tarafından değerlendirilmesi sağlanmıştır. Çalışmaya sporcu eğitim merkezinde çalışan 36 müdürü ve 142 antrenör olmak üzere toplam 178 kişi dahil edilmiştir. Veri toplama aracı olarak 38 maddeden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Katılımcıların demografik bilgilerini belirlemek için cinsiyet, yaş, eğitim durumu, görev süreleri, kadro dağılımı, branş dağılımı, kademe bilgileri gibi sorular sorulmuştur. Analizler SPSS 17.0 istatistik programında yapılmıştır. Yüzde, frekans dağılımları belirlenmiş, normal dağılım testleri yapılmıştır. Verilerin analizinde faktör analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), Mann-Whitney U testi, Kruskal Wallis testi kullanılmıştır. Elde edilen verilere göre anket sorularına verilen yanıtların yaş, unvan, cinsiyet, görev süresi gibi faktörlerden etkilendiği görülmüştür. Mevcut sistemde yönetsel, mevzuat ve uygulama süreçlerinin iyileştirilmesinin yanı sıra eğitim programını ve sporcu performanslarını artırma yönünde düzenlemelerin yapılması gerektiği sonucu elde edilmiştir.

References

  • Aktop, A. ve Seferoğlu, F. (2014). Sportif Performans Açisindan Nöro-Geribildirim. Journal Of Sports And Performance Researches, 5(2), 23–36.
  • Aquilina, D. (2013). A study of the relationship between elite athletes' educational development and sporting performance. The International Journal of the History of Sport, 30(4), 374-392.
  • Aygün, M. ve Yetim, A. (2015). Ankara İlindeki 16-20 Yaş Arasi Buz Hokeycilerin Branşa Katilim Nedenleri. Journal Of Research In Education And Society, 2(1), 1–11
  • Devecioğlu, S. ve Çoban, B. (2011). Türkiye’de Spor Eğitimi Sektörünün Görünümü. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 9(3), 627–654.
  • Gürbüz, H., Kişoğlu, M. ve Erkol, M. (2016). Biyoloji Öğretmen Adaylarinin Çevreye Yönelik Tutumlarinin İnformal Ve Formal Eğitim Ortamlari Açisindan Değerlendirilmesi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2), 74-84.
  • Karaç, Y. (2017). Sporcu eğitim merkezlerindeki atletizm branşı öğrenci sporcuların başarı algıları ile spora katılım güdülerinin incelenmesi. Yayımlanmamış doktora tezi. Hitit Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kartal, S. K. ve Dirlik, E. M. (2016). Geçerlik kavramının tarihsel gelişimi ve güvenirlikte en çok tercih edilen yöntem: Cronbach Alfa Katsayısı. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(4), 1865-1879.
  • Koca, C. (2006). Beden eğitimi ve spor alanında toplumsal ve kültürel yeniden üretim. Yayınlanmamış doktora tezi. Hacettepe Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Krotee, M. L. ve Bucher, C. A. (2007). Spor Yönetimi. (Çev. S. Köseoğlu). Beyaz Yayınları, İstanbul, s:31.
  • Özalp, İ. (2010). Yönetim Kavramı, Yönetim ve Organizasyon. Anadolu Üniversitesi Yayını, 1. Baskı, s:3-4.
  • SEM Yönetmeliği, (2010) web page: http://mevzuat.basbakanlik.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=7.5.13750&MevzuatIliski=0&sourceXmlSearch=SPORCU%20E
  • Semerci, Ç. (2007). Program Geliştirme Kavramına İlişkin Metaforlarla Yeni İlköğretim Programlarına Farklı Bir Bakış. C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, 31(2), 125-140.
  • Siedentop, D., (2014). What Is Sport Education And How Does It Work? Journal of Physical Education, 69(4), 18–20.
  • Suat, Ü., Çoştu, B. ve Karataş, F., (2004). Türkiye de Fen Bilimleri Eğitimi Alanındaki Program Geliştirme Çalışmalarına Genel Bir Bakış. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(4), 17-28.
  • Sunay, H. ve Saracaloğlu, A. S. (2003). Türk sporcusunun spordan beklentileri ile spora yönelten unsurlar. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 43-48.
  • Sunay, H. (2003). Türk Spor Politikasına Analitik Bir Bakış. Spormetre Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 39-42.
  • Yetim A. A. ve Şenel Ö. (2001). Türkiye’de Spor Yöneticisi Yetiştirme Faaliyetlerinin Görünümü, Milli Eğitim Dergisi, 150, 18-19.
  • Youth Sport Trust. (2000). Office For Standards In Education. Sports Colleges: The First Two Years— Innovation In Physical Education And Sport.
  • Yüksel, M. (2014). Cinsiyet ve Spor. Tarih Okulu Dergisi (TOD), 7(19), 663–684.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section 2019
Authors

Hacalet Mollaoğulları 0000-0003-2079-9692

Doğukan Doğan 0000-0003-1593-2102

Publication Date December 23, 2019
Submission Date July 17, 2019
Acceptance Date October 15, 2019
Published in Issue Year 2019 Volume: 20 Issue: 45

Cite

APA Mollaoğulları, H., & Doğan, D. (2019). Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 20(45), 145-158.
AMA Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. December 2019;20(45):145-158.
Chicago Mollaoğulları, Hacalet, and Doğukan Doğan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20, no. 45 (December 2019): 145-58.
EndNote Mollaoğulları H, Doğan D (December 1, 2019) Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20 45 145–158.
IEEE H. Mollaoğulları and D. Doğan, “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”, SOBBİAD, vol. 20, no. 45, pp. 145–158, 2019.
ISNAD Mollaoğulları, Hacalet - Doğan, Doğukan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi 20/45 (December 2019), 145-158.
JAMA Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. 2019;20:145–158.
MLA Mollaoğulları, Hacalet and Doğukan Doğan. “Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri Ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, vol. 20, no. 45, 2019, pp. 145-58.
Vancouver Mollaoğulları H, Doğan D. Spor Genel Müdürlüğüne Bağlı Sporcu Eğitim Merkezlerinde Yürütülen Yönetsel Uygulamaların Merkez Müdürleri ve Antrenörleri Açısından Değerlendirilmesi. SOBBİAD. 2019;20(45):145-58.

Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi (SOBBİAD) Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı CC BY-NC 4.0 ile lisanslanmıştır.