Research Article
BibTex RIS Cite

Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi

Year 2020, Volume: 21 Issue: 47, 1 - 21, 31.12.2020

Abstract

İnternet ve sosyal ağların yaygınlaşması ile birlikte e-girişimcilik faaliyetleri tüm dünyada hız kazanmasına rağmen, literatürde sosyal medya paylaşımlarının girişimcilik niyeti ve sosyo-demografik faktörler üzerindeki etkisi yeterince araştırılmamıştır. Fırat, Yıldız ve Demir’in (2017) çalışmasında girişimcilik niyetinin sosyal medyadaki girişimcilik ile ilgili paylaşımlardan yüksek oranda etkilendiği sonucu ortaya çıkmıştır. Çalışmamızın amacı sosyal medyadaki girişimcilikle ilgili paylaşımlar ve girişimcilik niyetinin sosyo-demografik değişkenler bazında farklılık gösterip göstermediğini araştırmaktır. Araştırmamız Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesinde öğrenim gören 416 öğrenci üzerinde yüz yüze anket yöntemi kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın analizi SPSS programı ile bağımsız örneklem T-testi ve varyans analiz yöntemleri kullanılarak yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin girişimcilik niyeti cinsiyete, sosyal medyada girişimci arkadaş çevresine sahip olma durumuna ve girişimcilikle ilgili paylaşımlara rastlama sıklığına göre farklılık göstermektedir.

References

  • Ajzen, I. (1991). "The Theory of Planned Behavior", Organizational Behavior and Human Decision Processes, Theories of Cognitive Self-Regulation, 50(2), 179–211. doi:10.1016/0749-5978(91)90020-T.
  • Barutçu, S. ve Toma, M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1).
  • Başol, O., Dursun, S. ve Aytaç, S. (2011). "Kişiliğin Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversiteli Gençler Üzerine Bir Uygulama", “İşGüç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi; 13(4),
  • Bird, B. (1988). "Implementing Entrepreneurial Ideas: The Case for Intention", Academy of Management Review, 13(3), 442–453. doi:10.5465/AMR.1988.4306970.
  • Bideratan, G. (2017). “Instagram Kullanan Kadın Girişimciler Üzerine Bir Araştırma: Adana İlinde Bir Uygulama”, (Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bilbil, E. K. ve Güler, Ş. (2017). “Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi”, Global Media Journal TR Edition, 7(14), 379-402.
  • Boz, M., Buluk, B., Aydınkaya, G. ve Arslantaş, Y. (2016). “Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişki: Çanakkale Örneği”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(5), 1-10.
  • “Buffer.com”, https://buffer.com/library/social-media-sites sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Carr, J. C. ve Sequeira, J. M. (2007). "Prior Family Business Exposure as Intergenerational Influence and Entrepreneurial Intent: A Theory Of Planned Behavior Approach", Journal of Business Research, 60(10), 1090–1098.
  • Cnnturk, https://www.cnnturk.com/bilim-teknoloji/gunde-4-saat-sosyal-medyada-geciriliyor, Erişim Tarihi 07 Ağustos 2019.
  • Costa, P.T. ve McCrae, R. R. (1995). “Primary Traits of Eysenck’s P-E-N Systems: Three and Five-Factor Solutions”, Journal of Personality and Social Psychology, 69, ss. 308-317.
  • Çelik, A., Aydoğan, Y. Z., ve Yavuz, Y. (2018). “Uygulamalı Girişimcilik Hayeller Gerçek Olsun”, Hiperlink (Firm), (Vol. 1. Baskı). Konya.
  • Çelik, A., İnce, M. ve Bozyiğit, S. (2014). "Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma", Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113–124.
  • “Dijital Pazarlama”. Financial Times, http://lexicon.ft.com/Term?term=digital-marketing web sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • “E-marketer”, https://www.emarketer.com/content/is-everyone-on-instagram-an-influencer sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Gartner, W. B. (1988). “Who Is An Entrepreneur?” Is The Wrong Question", American Journal of Small Business, 20, 11–32.
  • Gegez, A. E. (2010). "Pazarlama Araştırmaları", (3. Basım). Beta Basim Yayim.
  • Gezen, T. ve Köroğlu, Ö. (2014). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kariyer Seçimine Etki Eden Kariyer Çapalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), ss. 213-234.
  • "Gofundme: About Us". GoFundMe. https://www.gofundme.com/c/about-us, Erişim Tarihi 07, Ağustos 2019.
  • Gülerarslan, A. (2010). "İnternet Reklamları ve Kullanım Motivasyonları", Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gümüş, N. (2018). “Sosyal Medya Pazarlamaya Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi: Kırgızistan Üzerinde Bir Araştırma”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
  • Güner, Ö. (2016). “Sosyal Medya ve Ağlarda Viral Pazarlama Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Yüksel Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İbicioğlu, H., Özdaşlı, K. ve Alparslan, A. M. (2009). “Girişimcilik Özellikler ve Girişimcilik Kültürü Tercihi Üzerinde Ebeveyn Etkisi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Araştırması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, Sayı 1-2, Cilt: 12, ss. 521-538.
  • İnce, F. (2018). “Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 31.
  • İplikçioğlu, İ. ve Taşer, A. (2009). “İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 2-10, ss. 13-27.
  • İrmi̇ş, A. ve Barutçu, E. (2012). "Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 26(2), 1.
  • Kalkan, A. (2011). "Kişisel Tutum, Öznel Norm ve Algılanan Davranış Kontrolünün Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama", Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 14(2).
  • Kara, T. (2012). “Sosyal Medya Ağlarının Sosyal Ticaret Ağına Dönüşümü: Facebook Örneği”, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(4).
  • Karaarslan, M. H., Bulsun, U. U. (2016). “Girişimcilik Vakaları: Fırsatlar ve Zorluklar”, Hiperlink (Firm). (Vol. Birinci basım). İstanbul.
  • Keleş, H. N., Özkan, T. K., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). “Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 9.
  • Krueger, N.F. ve Carsrud, A.L. (1993), “Entrepreneurial Intentions: Applying The Theory Of Planned Behavior”, Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 5, pp. 315–30.
  • Kuşay, Y. (2017). “İş Gücü Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı ve Girişimci Kadınlar”, Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 23-33.
  • Leutner, F., Ahmetoglu, G., Akhtar, R. ve Chamorro-Premuzic, T. (2014). "The Relationship Between The Entrepreneurial Personality and The Big Five Personality Traits", Personality and Individual Differences, 63, 58–63. doi:10.1016/j.paid.2014.01.042
  • Liñán, F., Urbano, D. ve Guerrero, M. (2011). "Regional Variations in Entrepreneurial Cognitions: Start-up Intentions of University Students in Spain", Entrepreneurship & Regional Development, 23(3–4), 187–215. doi:10.1080/08985620903233929.
  • Marangoz, M. (2012). “Girişimcilik”, 1. Baskı. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Naktiyok, A. ve Timuroğlu, M. K. (2009). "Öğrencilerin Motivasyonel Değerlerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerine Etkisi ve Bir Uygulama", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3).
  • Negiz, N., Özdaşlı, K., Özkul, G. ve Alparslan, A.M. (2009). “Girişimcilik Özellikleri ve Tipleri Açısından Cinsiyet farklılıkları: SDÜ-İİBF Araştırması”, Uluslararası-Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, 05 – 07 Mart, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü, ss. 241-251.
  • Oka. ( 2011). “Girişimcilik Kavramı ve Türkiye de Girişimcilik Raporu”, Doğu Marmara Bölge Planı 2023 2011-2013 KOBİ Stratejisi Eylem Planı.
  • “Oxford”, “Sosyal Medya Tanımı”. https://www.lexico.com/en/definition/social_media sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdevecioğlu, M. ve Karaca, M. (2015). “Girişimcilik ve Girişimci Kişilik : Kavram Ve Uygulama”,. Hiperlink (Firm). Konya.
  • Saunders, M., Lewis, P. ve Thornhill, A. (2009). "Research Methods for Business Students", Financial Times Prentice Hall.
  • Shapero, A. ve Sokol, L. (1982). "Social Dimensions of Entrepreneurship", Encyclopedia of Entrepreneurship. Englewood Cliffs (NJ): Prentice Hall., 72–90.
  • Souitaris, V., Zerbinati, S. ve Al-Laham, A. (2007). "Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Resources", Journal of Business Venturing, 22(4), 566–591.
  • “Sproutsocıal”, Instagram İstatistikleri, https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/ sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • “Statista”, Social Media & User-Generated Content, https://www.statista.com/markets/424/topic/540/social-media-user-generated-content/ sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Şeşen, H. ve Basım, N. (2012). "Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma", Ege Akademik Bakış, 12, 21–28.
  • Şeşen, H., Soran, S. ve Caymaz, E. (2014). “Toplumsal Kültürün Üniversite Öğrencilerininin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Sosyal Ağ Kullanımının Aracılık Rolü”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (41).
  • Westerman, D., Spence, P. R. ve Heide, B. (2012). "A Social Network as Information: The Effect of System Generated Reports of Connectedness on Credibility on Twitter", Computers in Human Behavior, 28(1), 199–206.
  • “Wikipedia.com”, https://en.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing#cite_note-2 sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yanik, O., Timuroğlu, M. K. ve Naktiyok, A. (2017). “Duyguların Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi”, İAD İşletme Araştırmaları Dergisi. 9/2, ss.461-477. DOI: 10.20491/isarder.2017.280
  • Yıldırım, O. ve Başer, E. (2016). “İnternetin Girişimciliği Kapsamında Değişen Enformasyon Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme”, Global Media Journal: Turkish Edition, 6(12).
Year 2020, Volume: 21 Issue: 47, 1 - 21, 31.12.2020

Abstract

References

  • Ajzen, I. (1991). "The Theory of Planned Behavior", Organizational Behavior and Human Decision Processes, Theories of Cognitive Self-Regulation, 50(2), 179–211. doi:10.1016/0749-5978(91)90020-T.
  • Barutçu, S. ve Toma, M. (2013). “Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması ve Sosyal Medya Pazarlaması Etkinliğinin Ölçümü”, İnternet Uygulamaları ve Yönetimi Dergisi, 4(1).
  • Başol, O., Dursun, S. ve Aytaç, S. (2011). "Kişiliğin Girişimcilik Niyeti Üzerine Etkisi: Üniversiteli Gençler Üzerine Bir Uygulama", “İşGüç” Endüstri İlişkileri ve İnsan Kaynakları Dergisi; 13(4),
  • Bird, B. (1988). "Implementing Entrepreneurial Ideas: The Case for Intention", Academy of Management Review, 13(3), 442–453. doi:10.5465/AMR.1988.4306970.
  • Bideratan, G. (2017). “Instagram Kullanan Kadın Girişimciler Üzerine Bir Araştırma: Adana İlinde Bir Uygulama”, (Yüksek Lisans Tezi, Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü).
  • Bilbil, E. K. ve Güler, Ş. (2017). “Dijital Ortamda Kurumsal İtibar Yönetimi ve Viral Uygulamalar İlişkisi”, Global Media Journal TR Edition, 7(14), 379-402.
  • Boz, M., Buluk, B., Aydınkaya, G. ve Arslantaş, Y. (2016). “Kişilik Özellikleri ile Girişimcilik Eğilimi Arasındaki İlişki: Çanakkale Örneği”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 5(5), 1-10.
  • “Buffer.com”, https://buffer.com/library/social-media-sites sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Carr, J. C. ve Sequeira, J. M. (2007). "Prior Family Business Exposure as Intergenerational Influence and Entrepreneurial Intent: A Theory Of Planned Behavior Approach", Journal of Business Research, 60(10), 1090–1098.
  • Cnnturk, https://www.cnnturk.com/bilim-teknoloji/gunde-4-saat-sosyal-medyada-geciriliyor, Erişim Tarihi 07 Ağustos 2019.
  • Costa, P.T. ve McCrae, R. R. (1995). “Primary Traits of Eysenck’s P-E-N Systems: Three and Five-Factor Solutions”, Journal of Personality and Social Psychology, 69, ss. 308-317.
  • Çelik, A., Aydoğan, Y. Z., ve Yavuz, Y. (2018). “Uygulamalı Girişimcilik Hayeller Gerçek Olsun”, Hiperlink (Firm), (Vol. 1. Baskı). Konya.
  • Çelik, A., İnce, M. ve Bozyiğit, S. (2014). "Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyetlerini Etkileyen Ailesel Faktörleri Belirlemeye Yönelik Bir Çalışma", Ömer Halisdemir Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(3), 113–124.
  • “Dijital Pazarlama”. Financial Times, http://lexicon.ft.com/Term?term=digital-marketing web sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • “E-marketer”, https://www.emarketer.com/content/is-everyone-on-instagram-an-influencer sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Gartner, W. B. (1988). “Who Is An Entrepreneur?” Is The Wrong Question", American Journal of Small Business, 20, 11–32.
  • Gegez, A. E. (2010). "Pazarlama Araştırmaları", (3. Basım). Beta Basim Yayim.
  • Gezen, T. ve Köroğlu, Ö. (2014). “Turizm Eğitimi Alan Öğrencilerin Kariyer Seçimine Etki Eden Kariyer Çapalarının Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(2), ss. 213-234.
  • "Gofundme: About Us". GoFundMe. https://www.gofundme.com/c/about-us, Erişim Tarihi 07, Ağustos 2019.
  • Gülerarslan, A. (2010). "İnternet Reklamları ve Kullanım Motivasyonları", Doktora Tezi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Gümüş, N. (2018). “Sosyal Medya Pazarlamaya Yönelik Tüketici Algılarının İncelenmesi: Kırgızistan Üzerinde Bir Araştırma”, Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7(3).
  • Güner, Ö. (2016). “Sosyal Medya ve Ağlarda Viral Pazarlama Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma”, Yüksel Lisans Tezi. Çağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İbicioğlu, H., Özdaşlı, K. ve Alparslan, A. M. (2009). “Girişimcilik Özellikler ve Girişimcilik Kültürü Tercihi Üzerinde Ebeveyn Etkisi: Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Araştırması”, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler MYO Dergisi, Sayı 1-2, Cilt: 12, ss. 521-538.
  • İnce, F. (2018). “Z Kuşağının Girişimcilik Eğilimi: Üniversite Öğrencileri Üzerinde Bir Araştırma”, Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı 31.
  • İplikçioğlu, İ. ve Taşer, A. (2009). “İşletme Bölümlerinde Verilen Eğitimin Girişimci Adayı Öğrenciler Üzerindeki Etkileri”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, Sayı: 2-10, ss. 13-27.
  • İrmi̇ş, A. ve Barutçu, E. (2012). "Öğrencilerin Kendilerini Girişimci Bir Kişiliğe Sahip Görmelerini ve İş Kurma Niyetlerini Etkileyen Faktörler: Bir Alan Araştırması", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi. 26(2), 1.
  • Kalkan, A. (2011). "Kişisel Tutum, Öznel Norm ve Algılanan Davranış Kontrolünün Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi: Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama", Journal of Suleyman Demirel University Institute of Social Sciences, 14(2).
  • Kara, T. (2012). “Sosyal Medya Ağlarının Sosyal Ticaret Ağına Dönüşümü: Facebook Örneği”, Gaziantep University Journal of Social Sciences, 11(4).
  • Karaarslan, M. H., Bulsun, U. U. (2016). “Girişimcilik Vakaları: Fırsatlar ve Zorluklar”, Hiperlink (Firm). (Vol. Birinci basım). İstanbul.
  • Keleş, H. N., Özkan, T. K., Doğaner, M. ve Altunoğlu, A. E. (2012). “Önlisans Öğrencilerinin Girişimcilik Düzeylerini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, 9.
  • Krueger, N.F. ve Carsrud, A.L. (1993), “Entrepreneurial Intentions: Applying The Theory Of Planned Behavior”, Entrepreneurship & Regional Development, Vol. 5, pp. 315–30.
  • Kuşay, Y. (2017). “İş Gücü Alanı Olarak Sosyal Medyanın Kullanımı ve Girişimci Kadınlar”, Marmara Üniversitesi Kadın ve Toplumsal Cinsiyet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 23-33.
  • Leutner, F., Ahmetoglu, G., Akhtar, R. ve Chamorro-Premuzic, T. (2014). "The Relationship Between The Entrepreneurial Personality and The Big Five Personality Traits", Personality and Individual Differences, 63, 58–63. doi:10.1016/j.paid.2014.01.042
  • Liñán, F., Urbano, D. ve Guerrero, M. (2011). "Regional Variations in Entrepreneurial Cognitions: Start-up Intentions of University Students in Spain", Entrepreneurship & Regional Development, 23(3–4), 187–215. doi:10.1080/08985620903233929.
  • Marangoz, M. (2012). “Girişimcilik”, 1. Baskı. Beta Yayınları, İstanbul.
  • Naktiyok, A. ve Timuroğlu, M. K. (2009). "Öğrencilerin Motivasyonel Değerlerinin Girişimcilik Niyetleri Üzerine Etkisi ve Bir Uygulama", Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 23(3).
  • Negiz, N., Özdaşlı, K., Özkul, G. ve Alparslan, A.M. (2009). “Girişimcilik Özellikleri ve Tipleri Açısından Cinsiyet farklılıkları: SDÜ-İİBF Araştırması”, Uluslararası-Disiplinlerarası Kadın Çalışmaları Kongresi, 05 – 07 Mart, Sakarya Üniversitesi Rektörlüğü, ss. 241-251.
  • Oka. ( 2011). “Girişimcilik Kavramı ve Türkiye de Girişimcilik Raporu”, Doğu Marmara Bölge Planı 2023 2011-2013 KOBİ Stratejisi Eylem Planı.
  • “Oxford”, “Sosyal Medya Tanımı”. https://www.lexico.com/en/definition/social_media sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Özdevecioğlu, M. ve Karaca, M. (2015). “Girişimcilik ve Girişimci Kişilik : Kavram Ve Uygulama”,. Hiperlink (Firm). Konya.
  • Saunders, M., Lewis, P. ve Thornhill, A. (2009). "Research Methods for Business Students", Financial Times Prentice Hall.
  • Shapero, A. ve Sokol, L. (1982). "Social Dimensions of Entrepreneurship", Encyclopedia of Entrepreneurship. Englewood Cliffs (NJ): Prentice Hall., 72–90.
  • Souitaris, V., Zerbinati, S. ve Al-Laham, A. (2007). "Do Entrepreneurship Programmes Raise Entrepreneurial Intention of Science and Engineering Students? The Effect of Learning, Inspiration and Resources", Journal of Business Venturing, 22(4), 566–591.
  • “Sproutsocıal”, Instagram İstatistikleri, https://sproutsocial.com/insights/instagram-stats/ sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • “Statista”, Social Media & User-Generated Content, https://www.statista.com/markets/424/topic/540/social-media-user-generated-content/ sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Şeşen, H. ve Basım, N. (2012). "Demografik Faktörler ve Kişiliğin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Spor Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Üniversite Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma", Ege Akademik Bakış, 12, 21–28.
  • Şeşen, H., Soran, S. ve Caymaz, E. (2014). “Toplumsal Kültürün Üniversite Öğrencilerininin Girişimcilik Niyetine Etkisi: Sosyal Ağ Kullanımının Aracılık Rolü”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, (41).
  • Westerman, D., Spence, P. R. ve Heide, B. (2012). "A Social Network as Information: The Effect of System Generated Reports of Connectedness on Credibility on Twitter", Computers in Human Behavior, 28(1), 199–206.
  • “Wikipedia.com”, https://en.wikipedia.org/wiki/Social_media_marketing#cite_note-2 sitesinden 08 Ağustos 2019 tarihinde erişilmiştir.
  • Yanik, O., Timuroğlu, M. K. ve Naktiyok, A. (2017). “Duyguların Girişimcilik Niyeti Üzerindeki Etkisi”, İAD İşletme Araştırmaları Dergisi. 9/2, ss.461-477. DOI: 10.20491/isarder.2017.280
  • Yıldırım, O. ve Başer, E. (2016). “İnternetin Girişimciliği Kapsamında Değişen Enformasyon Siteleri Üzerine Bir Değerlendirme”, Global Media Journal: Turkish Edition, 6(12).
There are 51 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Articles
Authors

Ali Yıldız 0000-0001-7670-5320

Fatih Mehmet Demir 0000-0001-6475-319X

Aytekin Fırat 0000-0002-5599-5063

Publication Date December 31, 2020
Submission Date March 9, 2020
Acceptance Date June 12, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 21 Issue: 47

Cite

APA Yıldız, A., Demir, F. M., & Fırat, A. (2020). Girişimcilik Niyetine Sosyal Medyanın Etkisinin Sosyo-Demografik Değişkenler Bağlamında İncelenmesi. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Dergisi, 21(47), 1-21.

Journal of Social Sciences and Humanities Research (SOBBİAD) is licensed under the Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License CC BY-NC 4.0.