BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 111 - 120, 01.12.2012

Öz

Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)

Yıl 2012, Cilt: 4 Sayı: 2, 111 - 120, 01.12.2012

Öz

Bu çalışmada, Yıldız Teknik Üniversitesi’nde yapılan bir uygulama ile Türkiye’deki yüksek öğretim ve cinsiyet ayrımcılığı üzerine odaklanılacaktır. Çalışma, yüksek öğretime devam etmek isteyen kadınları analiz etmek için, gelir, ebeveynin eğitim durumu, kültürel ve ataerkil davranışlar gibi faktörleri birbirinden ayırt etmeye çalışmaktadır. Çalışmada, uygun verilerin toplanması amacıyla anket tekniğini kullanılmıştır. Bulgular, Yıldız Teknik Üniversitesi örneğinden hareketle, Türkiye’deki yüksek öğretim ve topluma olan yansımaları ortaya koymaya çalışacaktır. Söz konusu sonuç ve tartışmaların, Türkiye’de üniversiteye devam edebilecek kadınların bu olanaklarının ve bunun toplum üzerindeki sonuçlarının araştırılmasına da önayak olacağı düşünülmektedir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Feride Gönel Bu kişi benim

Zeynep Kaplan

Emrah Üçer

Gözde Orhan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gönel, F., Kaplan, Z., Üçer, E., Orhan, G. (2012). Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği). Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 4(2), 111-120.
AMA Gönel F, Kaplan Z, Üçer E, Orhan G. Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği). Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. Aralık 2012;4(2):111-120.
Chicago Gönel, Feride, Zeynep Kaplan, Emrah Üçer, ve Gözde Orhan. “Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi 4, sy. 2 (Aralık 2012): 111-20.
EndNote Gönel F, Kaplan Z, Üçer E, Orhan G (01 Aralık 2012) Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği). Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4 2 111–120.
IEEE F. Gönel, Z. Kaplan, E. Üçer, ve G. Orhan, “Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)”, Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, ss. 111–120, 2012.
ISNAD Gönel, Feride vd. “Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)”. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi 4/2 (Aralık 2012), 111-120.
JAMA Gönel F, Kaplan Z, Üçer E, Orhan G. Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği). Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4:111–120.
MLA Gönel, Feride vd. “Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği)”. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, c. 4, sy. 2, 2012, ss. 111-20.
Vancouver Gönel F, Kaplan Z, Üçer E, Orhan G. Üniversite Eğitiminde Cinsiyet Ayrımcılığının Kökenleri (YTÜ Örneği). Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi. 2012;4(2):111-20.