Bu çalışma, ikidillilik bağlamında biçim-sözdizimsel özelliklerdeki düzenek değiştirme
olgusunu, Myers-Scotton’un Temel Dil Çerçeve Modeli ve Myers-Scotton ve Jake tarafından 1997
yılında Temel Dil Hipotezinin yeniden şekillendirilmesiyle oluşturulmuş 4M Modeli ve Soyut Düzey
Modeli kapsamında incelemeyi amaçlamaktadır. Ad, sıfat ve eylem gibi içerik biçimbirimleri ve sistem
biçimbirimleri İtalyanca öğrenen anadilleri İngilizce ve Türkçe olan öğreniciler açısından Temel Dil
Hipotezindeki düzenek değiştirme görüngüsü ile değerlendirilmeye çalışılmaktadır. Bu çalışmada,
klasik düzenek değiştirme olgusu yerleşik dil çatısında incelenmekte ve Temel Dil Hipotezi farklı
ikidillilik söylemlerinde araştırılmaktadır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Language Acquisition |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | July 2, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 6 Issue: 2 |