Günümüz sanat anlayışı 21. yüzyılın getirmiş olduğu yenilikler
doğrultusunda sürekli olarak değişmekte ve geçmişe nazaran
anlaşılması daha güç bir hale gelmektedir. Ortaya çıkan bu yeni
sanat dili karşısında sanat eğitimi de çağın gerekliliklerini
karşılayacak bir arayışla günden güne kendisini yenilenmekte,
yeni eğitim yöntemleri ve yaklaşımları ile kendisini
donatmaktadır. Araştırma bu düşünceden hareketle sanat eğitimi
alan lisans öğrencilerinin güncel sanat yaratım süreçlerinde
sanatçı günlükleri tutarak günümüz sanatına dahil olmaları,
özgün eserler ortaya çıkarabilmeleri, güncel sanat eserlerine
ilişkin görsel okur yazarlıklarını geliştirebilmeleri ve derse yönelik
tutumlarını ortaya çıkarmak ve değerlendirmek amacı ile
oluşturulmuştur. Araştırmanın katılımcıları 2016-2017 eğitimöğretim yılının bahar döneminde Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim
Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-iş Eğitimi
Anabilim Dalı 4. Sınıf “Seçmeli IV (Deneysel Atölye II) ” dersini alan
toplam 9 kişilik bir grup öğrenci ve dersi yürüten araştırmacın ile
gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma nitel araştırma modellerinden
eylem araştırması deseni ile tasarlanmıştır. Kişisel bilgi formları,
yarı yapılandırılmış öğrenci görüşme formları, araştırmacı
günlükleri, öğrenci günlükleri ve öğrencilerin sanatçı
günlüklerinden elde edilen veriler içerik analizi tekniği
kullanılarak çözümlenmiştir. Araştırma kapsamında elde edilen
önemli sonuçlardan bazıları şu şekilde sıralanabilir: Öğrenciler,
güncel sanat yaratım sürecinde beden temalı sanatçı günlüğü
kullanarak farklı malzemeleri bir arada kullanma fırsatını
yakalamışlar, özgünlüğün desteklenerek yaratıcılıklarının ortaya
çıkarıldığı ve bilginin farklı alanlara transfer edip kalıcılığının
sağlandığı bir ders süreci yaşamışlardır. Ayrıca öğrenciler,
etkinlik kapsamında alışkanlık edindikleri sanatçı günlüğü
uygulamasını gelecekte ki yaşantılarında da uygulama
isteklerini dile getirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Fine Arts |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | January 2, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 12 Issue: 1 |