Etkinlikler, yapıldığı şehirler ve/veya destinasyonlar için turistik canlılık yarattığı kadar, yerel halka da bireysel ve sosyal yararlar sağlamaktadır. Bu kapsamda, 2015 yılı Nisan ayında Adana’da gerçekleştirilen Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı’nı yerel halkın algılaması ve memnuniyet düzeylerini belirlemek üzere bir araştırma yapılmıştır. Araştırmada veriler, literatüre dayalı geliştirilen anket formu ile toplanmıştır. Hazırlanan anket, 4-6 Nisan 2015 tarihlerindeki karnaval etkinlikleri sırasında, anketörler tarafından kolayda örnekleme tekniği ile 421 kişiye yüz yüze uygulanmıştır. Araştırma sonucunda karnavalın yerel halka sosyal, bireysel, ekonomik, kentsel ve turistik faydalar sağladığı tespit edilmiştir. Halkın karnavaldan memnuniyetlerini, en fazla karnavalın sosyal ve bireysel yararlarının etkilediği de belirlenmiştir. Çalışmada; karnaval duyurumunda halkın medya kullanım alışkanlıklarının dikkate alınması ve etkinliklerin planlanmasında yerel kültürel değerlerin ve özgünlüğün kullanılması ve korunmasına dair öneriler sunulmuştur.
Anahtar Kelimeler: Etkinlik Turizmi, Uluslararası Portakal Çiçeği Karnavalı, Karnaval Algısı, karnaval Memnuniyeti, Adana.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | July 26, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Volume: 13 Issue: 2 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.