İnternet
tabanlı sosyal medya platformları, gündelik yaşamın önemli bir unsuru haline
gelmiştir. Sosyal medyadaki ticari reklamlar, gruplar ve/veya kişisel sayfalar,
insanların hayatında kararlarını da etkileyen önemli bir güce sahiptir.
Çalışmada, bu etkinin turizm boyutu dikkate alınmış; turistlerin karar alma
süreçlerinde sosyal medyayı ne ölçüde kullandıkları ve ondan nasıl
etkilendikleri incelenmiştir. Bu kapsamda sosyal medya etkisi spesifik olarak,
son dönemde hakkında özellikle sosyal medyada yoğun paylaşımlarla tercih edilen
ve Ankara-Kars arasında çalışan Doğu Ekspresi treniyle seyahat eden turistler
üzerinden araştırılmıştır. Nitel tanımlayıcı bir çalışma olarak tasarlanan
araştırmada, 257 yerli turist ile trende seyahat sırasında yüz yüze anket
yapılmış, elde edilen veriler SPSS 21 programı yardımıyla analiz edilmiştir.
Bulgular, sosyal medyanın insanların turizme ilişkin tercih ve kararları
üzerinde etkili olduğu; insanların, sosyal medyayı destinasyonlar ve turizm
tesisleri hakkında bir bilgi edinme aracı-alanı olarak değerlendirdiklerini
göstermektedir. Spesifik olarak, Kars Doğu Ekspresi hakkında sosyal medyadaki yoğun
bilgi ve deneyim paylaşımlarının, araştırmaya konu katılımcıların seyahat
kararlarında etkili olduğu sonucu da ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 15 Issue: 3 |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği (Journal of Travel Business) is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0).
Our journal is indexed by EBSCOhost, Index Copernicus, Ulakbim, DRJI, Research Bible, SOBİAD and ASOS.