Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 57 - 68, 31.12.2018

Abstract

References

  • Dong, X., Suhara, Y., Bozkaya, B., Singh, V. K., Lepri, B., & Pentland, A. ‘. (2017). Social Bridges in Urban Purchase Behavior. ACM Transactions on Intelligent Systems and Technology, 9(3), 1-29. doi:10.1145/3149409.
  • Hart, C., Farrell, A. M., Stachow, G., Reed, G., & Cadogan, J. W. (2007). Enjoyment of the Shopping Experience: Impact on Customers Repatronage Intentions and Gender Influence. The Service Industries Journal, 27(5), 583-604. doi:10.1080/02642060701411757.
  • Huff, D. L. (1964). Defining and Estimating a Trading Area. Journal of Marketing, 28(3), 34. doi:10.2307/1249154.
  • Jarratt, D. G. (1996). Shopper taxonomy for retail strategy development. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 6(2), 196-215. doi:10.1080/09593969600000020.
  • Kabadayi, S., Paksoy, B. (2016). A segmentation of Turkish consumers based on their motives to visit shopping centres. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 26 (4), 456-476.
  • MacQueen, J.B. (1967) Some Methods for Classification and Analysis of Multivariate Observations. In: Proceedings of the 5th Berkeley Symposium on Mathematical Statistics and Probability, Volume 1: Statistics, University of California Press, Berkeley, 281-297.
  • Ruiz, J., Chebat, J., & Hansen, P. (2004). Another trip to the mall: A segmentation study of customers based on their activities. Journal of Retailing and Consumer Services, 11(6), 333-350. doi: 10.1016/j.jretconser.2003.12.002.
  • Singh, V. K., Freeman, L., Lepri, B., & Pentland, A. S. (2013). Predicting Spending Behavior Using Socio-mobile Features. 2013 International Conference on Social Computing. doi:10.1109/socialcom.2013.33.
  • Singh, V. K., Bozkaya, B., & Pentland, A. (2015). Money Walks: Implicit Mobility Behavior and Financial Well-Being. Plos One, 10(8). doi: 10.1371/journal.pone.0136628.
  • Sit, J., Merrilees, B., & Birch, D. (2003). Entertainment‐seeking shopping centre patrons: The missing segments. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(2), 80-94. doi:10.1108/09590550310461985.
  • Srivastava, K. A., Singh, V. K., Bozkaya, B., & Pentland, A. (2014) “. (n.d.). Assessing Financial Well-Being of Merchants by Analyzing Behavioral Patterns in Historical Transactions. Geo-Intelligence and Visualization through Big Data Trends Advances in Geospatial Technologies, 76-93. doi:10.4018/978-1-4666-8465-2.ch003.
  • Şekerkaya, A., Cengiz, E. (2010). Kadın Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercihlerinin Belirlenmesi ve Bir Pilot Araştırma. Öneri Dergisi, 9(34), 41-55.Yaraş, E., Özbük, M. Y., & Göncü, Z. Ü. (2016). Tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutum ve davranışlarına göre kümelenmesi. International Review of Economics and Management, 4(2), 16-32.

Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi

Year 2018, Volume: 2 Issue: 2, 57 - 68, 31.12.2018

Abstract










Bu çalışmada, tüketicilerin
Büyük Veri ‘den çıkarılan davranış özniteliklerine bakarak, alışveriş
merkezleri bağlamında alışveriş davranışlarındaki farklılıkları tespit etmekteyiz.
Çalışmamızda, özel bir Türk bankasının yaklaşık 60 bin müşteri ve 3 milyon
kredi kartı işlemini içeren veri seti kullanılmıştır. Müşterileri, alışveriş merkezleri
ve alışveriş kategorileri bağlamında çeşitlilik arayışlarına göre ayrıştırmak
için çeşitlilik adındaki davranış özniteliği kullanılmıştır. Müşteriler, K-medyan
Kümeleme Algoritması ve kümeleme boyutu olarak da çeşitlilik değerleri
kullanılarak dört farklı segment elde edilmiştir.
Araştırmamızın sonuçlarının artan
rekabet ortamında doğru müşterileri gruplarına doğru stratejilerle
yaklaşmalarına yol göstereceğini umuyoruz.

References

  • Dong, X., Suhara, Y., Bozkaya, B., Singh, V. K., Lepri, B., & Pentland, A. ‘. (2017). Social Bridges in Urban Purchase Behavior. ACM Transactions on Intelligent Systems and Technology, 9(3), 1-29. doi:10.1145/3149409.
  • Hart, C., Farrell, A. M., Stachow, G., Reed, G., & Cadogan, J. W. (2007). Enjoyment of the Shopping Experience: Impact on Customers Repatronage Intentions and Gender Influence. The Service Industries Journal, 27(5), 583-604. doi:10.1080/02642060701411757.
  • Huff, D. L. (1964). Defining and Estimating a Trading Area. Journal of Marketing, 28(3), 34. doi:10.2307/1249154.
  • Jarratt, D. G. (1996). Shopper taxonomy for retail strategy development. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 6(2), 196-215. doi:10.1080/09593969600000020.
  • Kabadayi, S., Paksoy, B. (2016). A segmentation of Turkish consumers based on their motives to visit shopping centres. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 26 (4), 456-476.
  • MacQueen, J.B. (1967) Some Methods for Classification and Analysis of Multivariate Observations. In: Proceedings of the 5th Berkeley Symposium on Mathematical Statistics and Probability, Volume 1: Statistics, University of California Press, Berkeley, 281-297.
  • Ruiz, J., Chebat, J., & Hansen, P. (2004). Another trip to the mall: A segmentation study of customers based on their activities. Journal of Retailing and Consumer Services, 11(6), 333-350. doi: 10.1016/j.jretconser.2003.12.002.
  • Singh, V. K., Freeman, L., Lepri, B., & Pentland, A. S. (2013). Predicting Spending Behavior Using Socio-mobile Features. 2013 International Conference on Social Computing. doi:10.1109/socialcom.2013.33.
  • Singh, V. K., Bozkaya, B., & Pentland, A. (2015). Money Walks: Implicit Mobility Behavior and Financial Well-Being. Plos One, 10(8). doi: 10.1371/journal.pone.0136628.
  • Sit, J., Merrilees, B., & Birch, D. (2003). Entertainment‐seeking shopping centre patrons: The missing segments. International Journal of Retail & Distribution Management, 31(2), 80-94. doi:10.1108/09590550310461985.
  • Srivastava, K. A., Singh, V. K., Bozkaya, B., & Pentland, A. (2014) “. (n.d.). Assessing Financial Well-Being of Merchants by Analyzing Behavioral Patterns in Historical Transactions. Geo-Intelligence and Visualization through Big Data Trends Advances in Geospatial Technologies, 76-93. doi:10.4018/978-1-4666-8465-2.ch003.
  • Şekerkaya, A., Cengiz, E. (2010). Kadın Tüketicilerin Alışveriş Merkezi Tercihlerinin Belirlenmesi ve Bir Pilot Araştırma. Öneri Dergisi, 9(34), 41-55.Yaraş, E., Özbük, M. Y., & Göncü, Z. Ü. (2016). Tüketicilerin alışveriş merkezlerine yönelik tutum ve davranışlarına göre kümelenmesi. International Review of Economics and Management, 4(2), 16-32.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Business Administration
Journal Section Articles
Authors

Mine Tuna This is me

Burcin Bozkaya This is me

Kivilcim Dogerlioglu Demir 0000-0001-6021-544X

Cenk Koçaş This is me

Publication Date December 31, 2018
Submission Date November 23, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 2 Issue: 2

Cite

APA Tuna, M., Bozkaya, B., Dogerlioglu Demir, K., Koçaş, C. (2018). Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, 2(2), 57-68.
AMA Tuna M, Bozkaya B, Dogerlioglu Demir K, Koçaş C. Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. SOMI. December 2018;2(2):57-68.
Chicago Tuna, Mine, Burcin Bozkaya, Kivilcim Dogerlioglu Demir, and Cenk Koçaş. “Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik Ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2, no. 2 (December 2018): 57-68.
EndNote Tuna M, Bozkaya B, Dogerlioglu Demir K, Koçaş C (December 1, 2018) Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2 2 57–68.
IEEE M. Tuna, B. Bozkaya, K. Dogerlioglu Demir, and C. Koçaş, “Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi”, SOMI, vol. 2, no. 2, pp. 57–68, 2018.
ISNAD Tuna, Mine et al. “Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik Ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar 2/2 (December 2018), 57-68.
JAMA Tuna M, Bozkaya B, Dogerlioglu Demir K, Koçaş C. Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. SOMI. 2018;2:57–68.
MLA Tuna, Mine et al. “Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik Ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi”. Pazarlama İçgörüsü Üzerine Çalışmalar, vol. 2, no. 2, 2018, pp. 57-68.
Vancouver Tuna M, Bozkaya B, Dogerlioglu Demir K, Koçaş C. Büyük Veri Bazlı Pazar Bölümleme: Müşterilerin Alışveriş Merkezi Seçim Çeşitlilik ve Kategori Seçim Çeşitlilik Davranışlarının Kredi Kartı Harcamaları Yönünden İncelenmesi. SOMI. 2018;2(2):57-68.