Kapitalist ve endüstriyel üretim biçiminin
ortaya çıkışından beri tüketim, ekonomik yapının önemli bir parçasını
oluşturmaktadır. 20. yüzyılın başından itibaren üretim biçiminin ve tüketim
biçiminin değiştiği görülür. Tüketim, ABD ve Avrupa başta olmak üzere dünya
genelinde giderek yaygınlaşmıştır. İnsanlar eski dönemlere kıyasla her alanda
daha fazla tüketmeye başlamışlardır. Bununla birlikte, tüketim bağlamında insan
ilişkilerinin ve insani değerlerin yerine farklı değerlerin ortaya çıktığı
görülür. İnsani değer sisteminin yerini
maddi ilişkilerin belirleyici olduğu bir yeni değer sistemi almaya
başlamaktadır. Bu nedenle çalışmanın sorunsalı, tüketim bağlamında insanların
değer sistemindeki değişimdir. Sonuç olarak, tüketim toplumunda insani
ilişkiler derinden etkilenmektedir.
Sosyoloji Tüketim Tüketim Toplumu İnsani İlişkiler insani değerler
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research
SAD / JSR