Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜKETİM TOPLUMUNUN TOPLUMSAL DEĞERLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 22 Sayı: 2, 1 - 25, 31.10.2019
https://doi.org/10.18490/sosars.640816

Öz

Kapitalist ve endüstriyel üretim biçiminin
ortaya çıkışından beri tüketim, ekonomik yapının önemli bir parçasını
oluşturmaktadır. 20. yüzyılın başından itibaren üretim biçiminin ve tüketim
biçiminin değiştiği görülür. Tüketim, ABD ve Avrupa başta olmak üzere dünya
genelinde giderek yaygınlaşmıştır. İnsanlar eski dönemlere kıyasla her alanda
daha fazla tüketmeye başlamışlardır. Bununla birlikte, tüketim bağlamında insan
ilişkilerinin ve insani değerlerin yerine farklı değerlerin ortaya çıktığı
görülür.  İnsani değer sisteminin yerini
maddi ilişkilerin belirleyici olduğu bir yeni değer sistemi almaya
başlamaktadır. Bu nedenle çalışmanın sorunsalı, tüketim bağlamında insanların
değer sistemindeki değişimdir. Sonuç olarak, tüketim toplumunda insani
ilişkiler derinden etkilenmektedir.

Kaynakça

  • Aydoğan, F. (2005). Medya ve Tüketim Kültürü Üzerine Eleştirel Bir Analiz. İstanbul: Türkmen Kitabevi. Aydoğan, F. (2009). “Tüketim Kültürünün Gölgesinde Kentler”. Marmara Üniversitesi İİBF Dergisi. 27 (2). 203-215. Baudrillard, J. (2016). Tüketim Toplumu: Söylenceleri Yapıları. H. Deliceçaylı & F. Keskin (Çev.). 8. Basım. İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bauman, Z. (2010). Etiğin Tüketiciler Dünyasında Bir Şansı Var Mı? F. Çoban & İ. Katırcı (Çev.). Ankara: De Ki Basım Yayım. Bauman, Z. (2014). Sosyolojik Düşünmek. A. Yılmaz (Çev.). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Bocock, R. (2014). Tüketim. İ. Kutluk (Çev.). Ankara: Dost Yayınları. Durkheim, E. (2018). Toplumsal İş Bölümü. 3. Basım. Ö. Ozankaya (Çev.). İzmir: Cem Yayınevi. Durning, A. (1998). Ne Kadarı Yeterli? Tüketim Toplumu ve Dünyanın Geleceği. S. Çağlayan (Çev.). 2. Basım. Ankara: Tübitak-Tema Vakfı Yayınları. Featherstone, M. (2013). Post Modernizm ve Tüketim Kültürü. M. Küçük (Çev.). 3. Basım. İstanbul: Ayrıntı Kitabevi. Fromm, E. (2016). Sahip Olmak ya da Olmak: İki Varoluş Biçimi Üzerine Bir İnceleme. Aydın Arıtan (Çev.). 5. Baskı. İstanbul: Say Yayınları. Harvey, D. (2010). Postmodernliğin Durumu: Kültürel Değişimin Kökenleri. S. Savran (Çev.). 5. Basım. İstanbul: Metis Yayınları. Hobsbawm, E. (2008). Devrim Çağı: Avrupa 1789-1848. B. Sina Şenel (Çev.). 5. Baskı. Ankara: Dost Yayınları. Hobsbawm, E. (2009). Sermaye Çağı 1848-1875. B. Sina Şenel (Çev.). 4. Baskı. Ankara: Dost Yayınları. Karakaş, M. (2001). “Tüketim Kültürü ya da Tüketimin Yeniden Üretimi”. Afyon Kocatepe Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi. 3 (1). 11-27. Marx, K. (2012). Kapital: Ekonomi Politiğin Eleştirisi. 1. Cilt. M. Selik ve N. Satlıgan (Çev.). 3. Basım. İstanbul: Yordam Kitap. Moore, B. Jr. (2012). Diktatörlüğün ve Demokrasinin Toplumsal Kökenleri. Ş. Tekeli ve A. Şenel (Çev.). 3. Basım. Ankara: İmge Kitabevi. Odabaşı, Y. (2017). Tüketim Kültürü: Yetinen Toplumdan Tüketen Topluma. 5. Basım. İstanbul: Aura Kitapları. Oskay, Ü. (2016). “Kent ve Kentlilik Üzerine”, Yıkanmak İstemeyen Çocuklar Olalım içinde (s. 341- 356). 2. Baskı. İstanbul: İnkılap Yayınevi. Ritzer, G. (2016). Büyüsü Bozulmuş Dünyayı Büyülemek. F. Payzın (Çev.). 4. Basım. İstanbul: Ayrıntı Basımevi. Simmel, G. (2017). Paranın Felsefesi. Y. Alogan ve Ö. D. Aydın (Çev.). 2. Baskı. İstanbul: İthaki Yayınları. Wallerstein, I. (2014). Dünya-Sistem Analizi: Bir Giriş. 1. Cilt. 3. Basım. E. Abadoğlu & N. Ersoy (Çev.). İstanbul: Bgst Yayınları.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aslıhan Akkoç 0000-0002-1827-4339

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2019
Gönderilme Tarihi 2 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akkoç, A. (2019). TÜKETİM TOPLUMUNUN TOPLUMSAL DEĞERLER ÜZERİNDEKİ ETKİSİ. Sosyoloji Araştırmaları Dergisi, 22(2), 1-25. https://doi.org/10.18490/sosars.640816

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Sosyoloji Araştırmaları Dergisi / Journal of Sociological Research

SAD / JSR