Neoliberalizmin
1980 sonrası yarattığı dönüşümler küresel ölçekte toplumun her kesiminde etkili
olmuş ve yeni bir akılsallık biçimi geliştirmiştir. Bu biçim aynı zamanda
Richard Sennett’in tabiriyle yeni kapitalizm olarak adlandırılabilir. Neoliberalizm
ya da yeni kapitalizmin üretim biçimleri bireyi yeniden biçimlendirmektedir. Neoliberalizmin
yarattığı yönetimsel bir akıllsallık içeren toplumsal düzen içinde bireyler neoliberal
özneler haline gelmektedir. Bu süreçte medya da temelden bir dönüşüm
geçirmiştir. Medyanın bu dönüşümü temel olarak mülkiyet problemini beraberinde
getirmiş ve daha önceden bu sektörde olmayan birçok şirketin medya sektörüne
girmesine sebep olmuştur. Neoliberalizmle birlikte medyada ticari bir yapıya
dönüşmüştür. Bu çalışmanın amacı da neoliberalizm ve neoliberal politikaların
medya üzerindeki etkisini tartışmaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Volume: 2 Issue: 2 |