Bu araştırma, üniversite öğrencilerindeki akademik erteleme davranışlarının sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyumuyla ilişkilerini incelemektedir. Araştırmanın örneklemini 2023-2024 eğitim-öğretim döneminde Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Kuzey Kıbrıs Yerleşkesi’nde (ASBÜKKTC) eğitimlerine devam eden ve kota örnekleme yöntemiyle belirlenen 161 kadın ve 99 erkek olmak üzere toplam 260 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmanın verileri “Demografik Bilgi Formu”, “Bergen Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği”, “Akademik Erteleme Ölçeği” ve “Yaşam Doyumu Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçekler arasında herhangi bir ilişki olup olmadığının belirlenmesi için Pearson Korelasyon analizi uygulanmıştır. Değişkenler ile ölçekler arasındaki istatiksel verilerin karşılaştırılmasında ise t testi ve tek yönlü varyans analizi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma sonunda sosyal medya bağımlılığı ile yaşam doyumu arasında negatif; akademik erteleme ile yaşam doyumu arasında da negatif yönlü bir ilişki bulunmuştur. Buna ilaveten yaş, sınıf, genel not ortalaması, günlük internet kullanımı, sosyal medya tercihi ve akademik sorumluluklarını yerine getirme tercihlerinin akademik erteleme, sosyal medya bağımlılığı ve yaşam doyumu üzerinde önemli etkilerinin olduğu ancak cinsiyet faktörüyle herhangi bir etkileşiminin olmadığı tespit edilmiştir
Üniversite Öğrencileri Sosyal Medya Bağımlılığı Akademik Erteleme Yaşam Doyumu
Araştırma için 03.04.2024 tarihinde Ankara Sosyal Bilimler Üniversitesi Etik Kurulunun 112260 sayılı kararı ile izin alınmıştır.
This research examines the relationship between academic procrastination behaviors in university students, social media addiction and life satisfaction. The sample of the research consisted of 260 students (161 female and 99 male) who were continuing their education at the Social Sciences University of Ankara Northern Cyprus Campus (ASBUKKTC) in the 2023-2024 academic year and were selected through the quota sampling method. The data of the study were collected with the “Demographic Information Form”, “Bergen Social Media Addiction Scale”, “Academic Procrastination Scale” and “Life Satisfaction Scale”. T-test and one-way analysis of variance were used to compare the statistical data between the variables and scales used in the research. At the end of the study, a negative relationship was found between social media addiction and life satisfaction, and a negative relationship was found between academic procrastination and life satisfaction. In addition, it was found that age, class, general grade point average, daily internet use, social media preference and preferences for fulfilling academic responsibilities had significant effects on academic procrastination, social media addiction and life satisfaction, but there was no interaction with the gender factor
: University students Social Media Addiction Academic Procrastination Life Satisfaction
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Bilim ve Teknoloji Sosyolojisi ve Sosyal Bilimler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 11 Temmuz 2024 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 9 Sayı: 3 |