Research Article
BibTex RIS Cite

Lütfen Seçiniz KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE PARMAK HAZIRLAMALI SESLENDİRME YÖNTEMİ

Year 2013, Issue: 56, 409 - 418, 12.07.2013

Abstract

Teknik klasik gitar eğitiminin ayrılmaz bir parçasıdır. Bu makalede klasik gitar tekniğinin biyomekanik temellerine değinilerek, bu eksende Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Öğretmenliği Bilim Dalı için hazırladığımız doktora tezine konu olan gitarda parmak hazırlamalı seslendirme yönteminin (PHSY) gitar eğitimine katkıları değerlendirilecektir. PHSY’nin temel amacı, seslendirmede kullanılan sağ ve sol el hareketlerinin seslendirme anından önce programlanarak, seslendirmede hareket yönetiminin kalite ve verimini arttırmak, bu yaklaşımla edinilen seslendirme becerileriyle psikomotor düzeyde bir tür hareket repertuarı oluşturmak ve ileri vadede bu repertuarı geliştirmektir.

References

  • De Graaf, K. M. V. and Rhees, R. W. (2001). Shaum’s easy outlines: Human anathomy and physiology. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Duncan, C. (1980). The art of classical guitar playing. Miami, FL.: Summy-Birchard Inc.
  • Glise, A. (1997). Classical guitar pedagogy: a handbook for teachers. St. Joseph, U.S.A.: Mel Bay Publications
  • Halsband, U., Lange, R.K. (2006). Motor learning in man: A review of functional and clinical studies. Journal of Physiology - Paris 99, 414–424
  • Heijink, H. and Meulenbroek, R. G. J. (2002). On the complexity of classical guitar playing: Functional adaptations to task constraints. Journal of MotorBehavior, 34(4), 339–351
  • Kohut, D. L. (1985). Musical performance: Learning theory and pedagogy. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Muratlı, S., Kalyoncu, O ve Şahin, G. (2007). Antrenman ve müsabaka. İstanbul: Ladin Matbaası.
  • Özgen, M. (2006). Designing technical training programs for classical guitarists based on exercise pyshiology principles. Yayımlanmamış doktora tezi. Arizona, A.B.D : Arizona State University..
  • Parncutt, R., McPherson, G. (2002). Science and psychology of music performance: creative strategies for teaching and learning. Cary, NC, USA: Oxford University Press.
Year 2013, Issue: 56, 409 - 418, 12.07.2013

Abstract

References

  • De Graaf, K. M. V. and Rhees, R. W. (2001). Shaum’s easy outlines: Human anathomy and physiology. New York: McGraw-Hill Companies.
  • Duncan, C. (1980). The art of classical guitar playing. Miami, FL.: Summy-Birchard Inc.
  • Glise, A. (1997). Classical guitar pedagogy: a handbook for teachers. St. Joseph, U.S.A.: Mel Bay Publications
  • Halsband, U., Lange, R.K. (2006). Motor learning in man: A review of functional and clinical studies. Journal of Physiology - Paris 99, 414–424
  • Heijink, H. and Meulenbroek, R. G. J. (2002). On the complexity of classical guitar playing: Functional adaptations to task constraints. Journal of MotorBehavior, 34(4), 339–351
  • Kohut, D. L. (1985). Musical performance: Learning theory and pedagogy. Englewood Cliffs, NJ: Prentice-Hall.
  • Muratlı, S., Kalyoncu, O ve Şahin, G. (2007). Antrenman ve müsabaka. İstanbul: Ladin Matbaası.
  • Özgen, M. (2006). Designing technical training programs for classical guitarists based on exercise pyshiology principles. Yayımlanmamış doktora tezi. Arizona, A.B.D : Arizona State University..
  • Parncutt, R., McPherson, G. (2002). Science and psychology of music performance: creative strategies for teaching and learning. Cary, NC, USA: Oxford University Press.
There are 9 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Fatih Bingöl This is me

Publication Date July 12, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 56

Cite

APA Bingöl, F. (2013). Lütfen Seçiniz KLASİK GİTAR EĞİTİMİNDE PARMAK HAZIRLAMALI SESLENDİRME YÖNTEMİ. EKEV Akademi Dergisi(56), 409-418.