Eğitim fakültelerinde verilen teorik bilgilerin uygulama süreci olan Okul Deneyimi
dersi, öğretmen adaylarının hem gözlem yapmasını hem de deneyim kazanmasını sağlar.
Öğretmen adayları, okullara ilk gittiklerinde mesleklerine de ilk adımı atmış olurlar. Bu
deneyim, onların düşüncelerini ve duygularını da yönlendirecektir. Bu araştırmanın amacı
öğretmen adaylarının okul deneyimi için ilkokullara gittikleri ilk günde sınıf ortamı ve
okuldaki iletişim ortamı ile ilgili edindikleri ilk izlenimlerini belirlemektir. Araştırmanın
örneklemi Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 40
sınıf öğretmeni adayından oluşmaktadır. Araştırma verilerinin toplanması amacıyla görüşme
formu kullanılmıştır. Veriler içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırmaya katılan
öğretmen adaylarının görüşleri, sınıf ortamı ve okul ortamında iletişim olarak iki ana
tema üzerinde yoğunlaşmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 12, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 56 |