Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK KİMLİĞİ, DOST VE DÜŞMAN ÜLKE ALGILARI

Year 2013, Issue: 57, 183 - 208, 29.11.2013

Abstract

Bu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının kimlik ve geçmiş algılarının tespitine
yöneliktir. Çalışma 2012-2013 öğretim yılının ikinci döneminde, Kafkas Üniversitesinde
2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Çalışma grubunu
sınıf öğretmenliği anabilim dalının birinci ve dördüncü sınıfında öğrenim görmekte olan
sınıf öğretmeni adayları oluşturmaktadır. Çalışmanın yöntemi nitel bir araştırmadır. Öğretmen
adaylarının görüşleri görüşme yöntemi aracılığıyla alınmıştır. Elde edilen veriler
nitel veri analizi tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları değerlendirildiğinde
öğretmen adayları Türk kimliğini geniş bir yelpazede tanımlamıştır,
öğretmen adaylarının tarihte en fazla aidiyet duydukları devlet Osmanlı İmparatorluğu
olmuştur, öğretmen adayları tarihsel kahramanları olarak ise ilk sırada Fatih Sultan
Mehmet’i tercih etmiştir. Bunun yanında öğretmen adayları bir toplumda beraber yaşamada
değerlerin önemine vurgu yapmıştır, öğretmen adayları Türkiye için tehlikeli devlet
olarak en fazla oranda Amerika Birleşik Devletleri ve İsrail’i seçerken Türkiye’ye dost
devlet olarak ise Azerbaycan’ı seçmiştir.

References

  • Akçura, Y. (2010). Tarih yazmak ve okutmak usullerine dair, Birinci Türk Tarih Kongresi 2-11 Temmuz 1932, Ankara: Türk Tarih Kurumu.(Eserin orijinali 1932 yılında basılmıştır).
  • Arıkan, Z. (1985). Tanzimat’tan Cumhuriyete Tarihçilik, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, 6, İstanbul: İletişim Yayınları, 1584-1593.
  • Atsız, Hüseyin N. (1977). Türk tarihinde meseleler, İstanbul: Ötüken Yayınevi. Aydın, A. (2002). Osmanlılarda tarih yazıcılığı, Türkler, 11, Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 417-425
  • Baumgarten, F and Prescott D. D. (1928). Why children hate: an experimental ınvestigation of the reaction of school children of poland to the enemy occupation, Journal of Educational Psychology, 19, 303-312/
  • Gökalp, Z. (2011). Milli tarihimiz nereden başladı? Milli Tarihin İnşası (Yay haz Ahmet Şimşek ve Ali Satan), İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • İnan, A. (1939). Atatürk ve Türk Tarih Tezi, Belleten, III (10), Ankara: Türk tarih Kurumu, 243-246.
  • Jagodic, G.J. (2000). Is war good or bad thing? the attitudes of croatian, ısraeli, and palestinian children toward war. International Jounal Of Psychology, 35(6), 241- 257.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk milli kültürü, Ankara: Ötüken Yayınevi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemleri, 14 baskı, Ankara: Nobel.
  • Kuhlen R. (1943). Attitudes toward enemy and allied countries, the journal of abnormal and social psychology. The American Psychology Association, 38, 277-283/
  • Porat, D. A. (2004). It’s not written here, but this ıs what happened: student cultural comprehension of textbook narratives on the ısraeli-arap conflict. American Educational Research Journal, 41 (4), 963-996. Web:http://www.jstor.org/stable/ 3699469 adresinden 5 Ağustos 2010 tarihine alınmıştır.
  • Remmers H. H. (1943). Attitudes towards Germans, Japanese, Jews, and Nazis affected by the war, School And Society, vol 57, no.1466, 138-140.
  • Safran M. (1999 ). Osmanlı tarihi öğretimi ve Osmanlı mirası, 823- 854, XIII. Türk Tarih Kongresi, Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Salomon, G. (2004). Does peace education make a difference ın the context of an ıntractable conflict? Peace and Conflict of Peace Psychology, 10 (3), 257-274. Spielman, M. (1986). If peace comes … future expectations of ısraeli children and youth, Journal of Peace Research, 23 (1), 51-67.
  • Şimşek, A ve Satan D. (2011). Milli tarihin inşası, İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Tekeli İ. (1988). Tarih bilinci ve gençlik, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tezcan, M. (2010). Cumhuriyet döneminde İslamiyet’ten önceki Türk tarihi ve medeniyeti yazımında kaynakların ve bilgilerin kullanımı üzerine, Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Tarihçilik ve Tarih Yazıcılığı Sempozyumu (Ed. Mehmet Öz), Ankara: Türk Tarih Kurumu, 75-89.
  • Timur, T. (2002). Osmanlılarda tarih anlayışı ve tarih yazımı, Tarih Çerçevesi, Ankara. Wahlstorm R. (1987). An enemy ımage as a psychological attecedent of warfare and armament, Proceedings of the Congress of European Psychologist for Peace, Helsinki, August 8-10, 1986.
  • Yinanç, M. H. (1940). Tanzimat’tan Meşrutiyete kadar bizde tarihçilik, Tanzimat I, İstanbul: Maarif Matbaası.
Year 2013, Issue: 57, 183 - 208, 29.11.2013

Abstract

References

  • Akçura, Y. (2010). Tarih yazmak ve okutmak usullerine dair, Birinci Türk Tarih Kongresi 2-11 Temmuz 1932, Ankara: Türk Tarih Kurumu.(Eserin orijinali 1932 yılında basılmıştır).
  • Arıkan, Z. (1985). Tanzimat’tan Cumhuriyete Tarihçilik, Tanzimat’tan Cumhuriyet’e Türkiye Ansiklopedisi, 6, İstanbul: İletişim Yayınları, 1584-1593.
  • Atsız, Hüseyin N. (1977). Türk tarihinde meseleler, İstanbul: Ötüken Yayınevi. Aydın, A. (2002). Osmanlılarda tarih yazıcılığı, Türkler, 11, Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 417-425
  • Baumgarten, F and Prescott D. D. (1928). Why children hate: an experimental ınvestigation of the reaction of school children of poland to the enemy occupation, Journal of Educational Psychology, 19, 303-312/
  • Gökalp, Z. (2011). Milli tarihimiz nereden başladı? Milli Tarihin İnşası (Yay haz Ahmet Şimşek ve Ali Satan), İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • İnan, A. (1939). Atatürk ve Türk Tarih Tezi, Belleten, III (10), Ankara: Türk tarih Kurumu, 243-246.
  • Jagodic, G.J. (2000). Is war good or bad thing? the attitudes of croatian, ısraeli, and palestinian children toward war. International Jounal Of Psychology, 35(6), 241- 257.
  • Kafesoğlu, İ. (2003). Türk milli kültürü, Ankara: Ötüken Yayınevi.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemleri, 14 baskı, Ankara: Nobel.
  • Kuhlen R. (1943). Attitudes toward enemy and allied countries, the journal of abnormal and social psychology. The American Psychology Association, 38, 277-283/
  • Porat, D. A. (2004). It’s not written here, but this ıs what happened: student cultural comprehension of textbook narratives on the ısraeli-arap conflict. American Educational Research Journal, 41 (4), 963-996. Web:http://www.jstor.org/stable/ 3699469 adresinden 5 Ağustos 2010 tarihine alınmıştır.
  • Remmers H. H. (1943). Attitudes towards Germans, Japanese, Jews, and Nazis affected by the war, School And Society, vol 57, no.1466, 138-140.
  • Safran M. (1999 ). Osmanlı tarihi öğretimi ve Osmanlı mirası, 823- 854, XIII. Türk Tarih Kongresi, Ankara: Türk Tarih Kurumu.
  • Salomon, G. (2004). Does peace education make a difference ın the context of an ıntractable conflict? Peace and Conflict of Peace Psychology, 10 (3), 257-274. Spielman, M. (1986). If peace comes … future expectations of ısraeli children and youth, Journal of Peace Research, 23 (1), 51-67.
  • Şimşek, A ve Satan D. (2011). Milli tarihin inşası, İstanbul: Tarihçi Kitabevi.
  • Tekeli İ. (1988). Tarih bilinci ve gençlik, İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tezcan, M. (2010). Cumhuriyet döneminde İslamiyet’ten önceki Türk tarihi ve medeniyeti yazımında kaynakların ve bilgilerin kullanımı üzerine, Cumhuriyet Döneminde Türkiye’de Tarihçilik ve Tarih Yazıcılığı Sempozyumu (Ed. Mehmet Öz), Ankara: Türk Tarih Kurumu, 75-89.
  • Timur, T. (2002). Osmanlılarda tarih anlayışı ve tarih yazımı, Tarih Çerçevesi, Ankara. Wahlstorm R. (1987). An enemy ımage as a psychological attecedent of warfare and armament, Proceedings of the Congress of European Psychologist for Peace, Helsinki, August 8-10, 1986.
  • Yinanç, M. H. (1940). Tanzimat’tan Meşrutiyete kadar bizde tarihçilik, Tanzimat I, İstanbul: Maarif Matbaası.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Özgür Aktaş This is me

Publication Date November 29, 2013
Published in Issue Year 2013 Issue: 57

Cite

APA Aktaş, Ö. (2013). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ TÜRK KİMLİĞİ, DOST VE DÜŞMAN ÜLKE ALGILARI. EKEV Akademi Dergisi(57), 183-208.