Araştırmada Kur’an öğretimi farklı yönleri ile ele alınarak bütüncül bir Kur’an öğretim tasarımı sunulmaktadır. Söz konusu öğretim modelinin temellendirilmesi açısından öncelikle Kur’an’ı okumanın mahiyeti, insanlar için önemi ve gönderiliş amacı ele alınmıştır. Bu bağlamda Kur’an’ın ne olduğu Kur’an’dan hareketle ortaya konulurken ne olmadığına ilişkin de yanlış Kur’an tasavvur ve algıları üzerinde durulmuştur. Kur’an tasavvurunun Kur’an öğretiminde nasıl etkili olabileceğine dikkat çekilmiştir. Önerilen Kur’an öğretim modelinde ise öncelikle Kur’an okumanın birbiri içinde birçok beceriyi barından üst bir beceri olduğuna vurgu yapılmıştır. Kur’an okuma becerisi öğretim açısından değerlendirildiğinde, Kur’an öğretiminin kendi içinde birtakım boyutları olduğu yargısına varılmıştır. Buna göre Kur’an öğretiminde manevi boyut, lafzi boyut, anlama boyutu ve uygulama boyutu temel boyutlar olarak ortaya konulmuştur. Araştırmada söz konusu boyutların öğretiminin nasıl yapılması gerektiği çalışmanın sınırları içinde ele alınmıştır. Kur’an öğretiminde yer alması gereken boyutlardan her birinin diğerine alternatif olmadığı, aksine birbirlerine muhtaç oldukları ve birbirlerini desteklemelerinin gereği üzerinde durulmuştur. Kur’an öğretimi yaygın din eğitiminin en önemli kurumu olan Kur’an kurslarında verilen Kur’an eğitim ve öğretimi ile örgün eğitim kurumlarında seçmeli ders olarak okutulan Kur’an-ı Kerim dersini yakından ilgilendirmektedir. Araştırmanın, Kur’an derslerinin program geliştirme çalışmalarına ve dersin özel öğretim yöntemlerinin geliştirilmesine katkı sağlayabilir. Her düzeyde gerçekleştirilen Kur’an öğretiminin birey, toplum ve çağın ihtiyaçlarına cevap verebilmesi ve daha etkili-verimli olması için benzer çalışmalara ihtiyaç vardır. Araştırmada kaynak taraması yöntemi kullanılmış olup elde edilen bilgiler araştırma probleminin çözümü bağlamında değerlendirilmiştir.
Kur’an Öğretimi Kur’an Okuma Becerisi Kur’an Okumanın Mahiyeti Kur’an Tasavvuru Kur’an Öğretiminde İlkeler
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 25, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 72 |