Research Article
BibTex RIS Cite

“OYUN, DANS VE MÜZİK” DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Year 2018, Issue: 74, 39 - 54, 28.09.2018

Abstract

Bu araştırma, 2014-2015, 2015-2016, 2016-2017 ve 2017-2018 eğitim-öğretim yıllarında Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim görmüş ve bu dersi almış 103 öğrencinin “Oyun, Dans ve Müzik” dersi hakkındaki görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, nitel bir araştırma olup tarama modelini içermektedir. Araştırmada veriler uzman görüşleri doğrultusunda araştırmacı tarafından geliştirilen yapılandırılmamış ölçme aracı kullanılarak toplanmıştır. Elde edilen nitel verilerin çözümlenmesinde “içerik analizi” kullanılmıştır. Öğrencilerin görüşlerinin analizinde, cevaplar tek tek incelenmiş, benzer ifadeler gruplandırılarak temalandırılmış ve tablolaştırılarak yorumlanmıştır. Araştırmada öğrencilerin görüşleri doğrultusunda “Öğrencilerin dersi almadan önceki görüşleri”, “Öğrencilerin derse ilişkin görüşleri” ve “Öğrencilerin kazanımlarına ilişkin görüşleri” olmak üzere üç adet grup ve gruplara ilişkin temalar ortaya çıkmıştır.

References

  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.20, 23-28.
  • Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesle- ğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V(I), 59-69.
  • Karkın, M., Kılıç, I. (2011). Oyun, dans ve müzik” dersinin müzik öğretmenliği mesleği açısından yeri ve önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(1), 103-112.
  • Özevin B. (2008). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Öztürk, M., Mutlu N. (2017) Sosyal bilgiler ve tarih derslerinde farklılaştırılmış öğretime yönelik öğretmen algıları ve uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 7, Sayı 2.
  • Sun, M.- Seyrek H. (1993) Okulöncesi eğitimde müzik. İzmir: Mey Eserleri Yayınları.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Müzik dersi öğretim programı İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Year 2018, Issue: 74, 39 - 54, 28.09.2018

Abstract

References

  • Akbulut, E. (2006). Günümüz müzik eğitimcisi nasıl olmalıdır?. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, S.20, 23-28.
  • Çiçek Sağlam, A. (2008). Müzik öğretmenliği bölümü öğrencilerinin öğretmenlik mesle- ğine yönelik tutumları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, V(I), 59-69.
  • Karkın, M., Kılıç, I. (2011). Oyun, dans ve müzik” dersinin müzik öğretmenliği mesleği açısından yeri ve önemi. Kastamonu Eğitim Dergisi. 19(1), 103-112.
  • Özevin B. (2008). Yaratıcı dans etkinliklerinin motivasyon, özgüven, özyeterlik ve dans performansı üzerindeki etkileri. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Müzik Öğretmenliği Programı, İzmir.
  • Öztürk, M., Mutlu N. (2017) Sosyal bilgiler ve tarih derslerinde farklılaştırılmış öğretime yönelik öğretmen algıları ve uygulamaları. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Cilt 7, Sayı 2.
  • Sun, M.- Seyrek H. (1993) Okulöncesi eğitimde müzik. İzmir: Mey Eserleri Yayınları.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı (2007). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme li- sans programları. Ankara: Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı.
  • T.C. Millî Eğitim Bakanlığı (2018). Müzik dersi öğretim programı İlkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8. sınıflar. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı.
  • Yıldırım, A., ve Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Çiğdem Eda Angı This is me

Publication Date September 28, 2018
Published in Issue Year 2018 Issue: 74

Cite

APA Angı, Ç. E. (2018). “OYUN, DANS VE MÜZİK” DERSİNE İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. EKEV Akademi Dergisi(74), 39-54.