Bu araştırmada, okul öncesi eğitimde rehber öğretmen görüşleri doğrultusunda rehberlik hizmetlerinin gerekliliğinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel
araştırmada sıkça kullanılan amaçlı örnekleme yöntemlerinden tipik durum örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Sivas İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı, ilkokul ve
ortaokul bünyesindeki okullarda görev yapan 45 (16 Erkek; 29 Kadın) rehber öğretmen oluşturmuştur. Araştırma verileri, araştırmacılar tarafından uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanmış açık uçlu sorulardan oluşan görüşme formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile değerlendirilmiştir. Uygun temalar oluşturulup
katılımcı görüşleri bu temalar altına sıralanmıştır. Rehberlik hizmetleri hakkında çocukların bilgilendirilmesi, okul öncesi dönemde rehberliğin yeri ve önemi, öğretmenlerin
rehberlik hizmetleri ile ilgili mevcut bilgileri ve eğitim ihtiyaçları ve ebeveynlere yönelik okul öncesi dönemde rehberlik uygulamaları kategorileri ortaya çıkmıştır. Elde edilen
sonuçlara göre, okul öncesi dönemde rehberlik hizmetleri gerekli görülmüş; ancak öğretmenlerin rehberlik uygulamaları konusunda daha fazla bilgilendirilmeleri gerektiği
ortaya çıkmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Issue: 76 |