İlkokul birinci sınıf, birçok temel becerinin kazandırıldığı bir dönemdir. İlkokul birinci
sınıf düzeyinde kazanılan beceriler öğrencilerin daha sonraki öğretim dönemlerini de etkilemektedir.
Bu çalışmanın amacı, 60-71 ve 72-84 ay yaş aralığındaki birinci sınıf öğrencilerinin
okuma, yazma ve kalem tutma becerileri, derse katılma durumları ve akademik başarılarını
karşılaştırmalı olarak incelemektir. Araştırma tarama modeline dayalı betimsel bir durum çalışması
olup nitel araştırma yaklaşımına göre desenlenmiştir. Çalışma grubu, ölçüt örnekleme
yöntemine göre belirlenmiş olup 38 ilkokul birinci sınıf öğrencisi ve onların 19 sınıf öğretmeninden
oluşmaktadır. Araştırma verileri, gözlem, görüşme ve doküman incelemesi yoluyla
toplanmıştır. Çalışma bulguları incelendiğinde 60-71 aylık öğrenciler ile 72-84 aylık öğrenciler
arasında derse katılım açısından bir farklılığının olmadığı dikkati çekmektedir. Yazı kalitesi
ve yazma becerisinin, bazı öğrenci çiftlerinde büyük olan öğrencinin lehine, bazı öğrenci
çiftlerinde ise küçük öğrencinin lehine daha iyi olduğu görülmektedir. Kalemi doğru tutma
noktasında her iki gruptan eşit sayıda öğrencinin düzeltilmeye muhtaç problemleri olduğu, bu
öğrenciler dışındaki tüm öğrencilerin kalemi doğru tuttuğu belirlenmiştir. Bulgular, yaşça büyük
olan çocukların toplam okuma becerisi puanlarının daha yüksek olduğunu göstermektedir.
Akademik başarı incelendiğinde ise yaşça büyük olan öğrencilerin toplam puanının yaşça
küçük öğrencilerden 2 puan fazla olmasına karşın öğrenci çiftlerinin yarıdan fazlasının sınıftaki
başarı düzeyinin aynı ya da birbirine yakın olduğu görülmektedir. Bulgulardan hareketle
ebeveynlere, öğrencilerin okula başlama döneminin belirlenmesinde yaş değişkeni yanında
sosyal, psikolojik ve fizyolojik olgunlaşma ve hazır olmanın da etken olabileceğini göz önünde
bulundurmaları önerilmektedir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | August 31, 2014 |
Published in Issue | Year 2014 Issue: 60 |