Research Article
BibTex RIS Cite

COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROSEDÜRLERİ: İNGİLTERE ÖRNEĞİ

Year 2021, Issue: 86, 557 - 568, 24.05.2021

Abstract

Bu çalışmanın amacı Covid-19 salgını sürecinde erken çocukluk eğitim prosedürlerinin incelenmesidir. Bu amaç çerçevesinde İngiltere’nin erken çocukluk eğitimindeki pandemi sürecinde ortaya koydukları tedbirlerin neler olduğu ele alınmıştır. Bu çalışma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Araştırmada nitel araştırma deseni tercih edilmiştir. Araştırmanın veri kaynağını Early Years Foundation Stage (EYFS) programında yapılan düzenlemelere ilişkin ortaya konulan dokümanlar oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kaynağı olan EYFS programı ile ilgili dokümanlara ve bilgi kaynaklarına İngiltere’nin resmî sitesinden yapılan taramalar sonucunda ulaşılmıştır. Araştırmada doküman incelemesi yoluyla ulaşılan dokümanlardan elde edilen ham verinin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda İngiltere’de erken çocukluk eğitim prosedürlerinde çeşitli değişikliklerin ve tedbirlerin alındığı görülmüştür. Yapılan değişikliklerin ve alınan tedbirlerin çocuklar, veliler, öğretmenler ve yerel yönetimler bağlamında ayrıntılı bir şekilde değerlendirildiği görülmüştür.

References

  • Adda, J. (2016). Economic activity and the spread of viral diseases: Evidence from high frequency data. The Quarterly Journal of Economics, 131(2), 891-941.
  • Cauchemez, S., Valleron, A. J., Boelle, P. Y., Flahault, A., & Ferguson, N. M. (2008). Estimating the impact of school closure on influenza transmission from Sentinel data. Nature, 452(7188), 750-754.
  • Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of educational research, 66(3), 227-268.
  • Department for Education (2021) https://www.gov.uk/government/organisations/ department-for-education adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Dünya Sağlık Örgütü. (2020). Enfeksiyon önleme ve kontrol rehberi Covid-19 (Infection prevention and control guidance Covid-19). Web: https://www.who.int/ westernpacific/emergencies/covid-19/technical-guidance/infection-prevention- control adresinden 20 Şubat 2021’de alınmıştır.
  • Early Years Foundation Stage: Coronavirus Disapplications (2021). Web: https://www. gov.uk/government/publications/early-years-foundation-stage-framework-- 2/early-years-foundation-stage-coronavirus-disapplications adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Early Years Foundation Stage: Coronavirus Disapplications (2021). Web: https://www. gov.uk/government/publications/early-years-foundation-stage-framework- -2/early-years-foundation-stage-coronavirus-disapplications adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Jackson, C., Mangtani, P., Hawker, J., Olowokure, B., & Vynnycky, E. (2014). The effects of school closures on influenza outbreaks and pandemics: Systematic review of simulation studies. PloS One, 9(5), e97297. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0097297
  • Lempel, H., Epstein, J. M., & Hammond, R. A. (2009). Economic cost and health care workforce effects of school closures in the U.S. PLoS currents, 1, RRN1051. https://doi.org/10.1371/currents.rrn1051
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020). Eğitim kurumlarında hijyen şartlarının geliştirilmesi ve enfeksiyonu önleme kontrol kılavuzu. Web: http://merkezisgb.meb.gov.tr/meb_ iys_dosyalar/2020_07/28133804_ETM_KURUMLARI_KILAVUZ_BASKI_ 4.pdf adresinden 15 Mart 2021’de alınmıştır.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) (2020). A framework to guide education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Web: https://www.hm.ee/sites/default/files/framework_guide_v1_002_harward. pdf adresinden 20 Şubat 2021’de alınmıştır.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. M. Bütün ve S. Demir) Ankara: Pegem Akademi Yayınları. (Eserin orijinali 2002’de yayımlandı.)
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Salgın yönetimi ve çalışma rehberi. Web: https://covid19. saglik.gov.tr/Eklenti/39265/0/covid-19salginyonetimivecalismarehberipdf.pdf adresinden 15 Mart 2021’de alınmıştır.
  • Sander, B., Nizam, A., Garrison Jr, L. P., Postma, M. J., Halloran, M. E., & Longini Jr, I. M. (2009). Economic evaluation of influenza pandemic mitigation strategies in the United States using a stochastic microsimulation transmission model. Value in Health, 12(2), 226-233.
  • Smith, R. D., Keogh-Brown, M. R., Barnett, T., & Tait, J. (2009). The economy-wide impact of pandemic influenza on the UK: A computable general equilibrium modelling experiment. British Medical Journal (BMJ), 339, 1291-1298. https:// doi.org/10.1136/bmj.b4571
Year 2021, Issue: 86, 557 - 568, 24.05.2021

Abstract

References

  • Adda, J. (2016). Economic activity and the spread of viral diseases: Evidence from high frequency data. The Quarterly Journal of Economics, 131(2), 891-941.
  • Cauchemez, S., Valleron, A. J., Boelle, P. Y., Flahault, A., & Ferguson, N. M. (2008). Estimating the impact of school closure on influenza transmission from Sentinel data. Nature, 452(7188), 750-754.
  • Cooper, H., Nye, B., Charlton, K., Lindsay, J., & Greathouse, S. (1996). The effects of summer vacation on achievement test scores: A narrative and meta-analytic review. Review of educational research, 66(3), 227-268.
  • Department for Education (2021) https://www.gov.uk/government/organisations/ department-for-education adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Dünya Sağlık Örgütü. (2020). Enfeksiyon önleme ve kontrol rehberi Covid-19 (Infection prevention and control guidance Covid-19). Web: https://www.who.int/ westernpacific/emergencies/covid-19/technical-guidance/infection-prevention- control adresinden 20 Şubat 2021’de alınmıştır.
  • Early Years Foundation Stage: Coronavirus Disapplications (2021). Web: https://www. gov.uk/government/publications/early-years-foundation-stage-framework-- 2/early-years-foundation-stage-coronavirus-disapplications adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Early Years Foundation Stage: Coronavirus Disapplications (2021). Web: https://www. gov.uk/government/publications/early-years-foundation-stage-framework- -2/early-years-foundation-stage-coronavirus-disapplications adresinden 15 Temmuz 2020’de alınmıştır.
  • Jackson, C., Mangtani, P., Hawker, J., Olowokure, B., & Vynnycky, E. (2014). The effects of school closures on influenza outbreaks and pandemics: Systematic review of simulation studies. PloS One, 9(5), e97297. https://doi.org/10.1371/journal. pone.0097297
  • Lempel, H., Epstein, J. M., & Hammond, R. A. (2009). Economic cost and health care workforce effects of school closures in the U.S. PLoS currents, 1, RRN1051. https://doi.org/10.1371/currents.rrn1051
  • Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. Beverly Hills: Sage Publications.
  • Millî Eğitim Bakanlığı (2020). Eğitim kurumlarında hijyen şartlarının geliştirilmesi ve enfeksiyonu önleme kontrol kılavuzu. Web: http://merkezisgb.meb.gov.tr/meb_ iys_dosyalar/2020_07/28133804_ETM_KURUMLARI_KILAVUZ_BASKI_ 4.pdf adresinden 15 Mart 2021’de alınmıştır.
  • Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD) (2020). A framework to guide education response to the COVID-19 pandemic of 2020. Web: https://www.hm.ee/sites/default/files/framework_guide_v1_002_harward. pdf adresinden 20 Şubat 2021’de alınmıştır.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel araştırma ve değerlendirme yöntemleri (Çev. M. Bütün ve S. Demir) Ankara: Pegem Akademi Yayınları. (Eserin orijinali 2002’de yayımlandı.)
  • Sağlık Bakanlığı (2020). Salgın yönetimi ve çalışma rehberi. Web: https://covid19. saglik.gov.tr/Eklenti/39265/0/covid-19salginyonetimivecalismarehberipdf.pdf adresinden 15 Mart 2021’de alınmıştır.
  • Sander, B., Nizam, A., Garrison Jr, L. P., Postma, M. J., Halloran, M. E., & Longini Jr, I. M. (2009). Economic evaluation of influenza pandemic mitigation strategies in the United States using a stochastic microsimulation transmission model. Value in Health, 12(2), 226-233.
  • Smith, R. D., Keogh-Brown, M. R., Barnett, T., & Tait, J. (2009). The economy-wide impact of pandemic influenza on the UK: A computable general equilibrium modelling experiment. British Medical Journal (BMJ), 339, 1291-1298. https:// doi.org/10.1136/bmj.b4571
There are 16 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Sevim Karaoğlu This is me

İpek Özbay Karlıdağ This is me

Publication Date May 24, 2021
Published in Issue Year 2021 Issue: 86

Cite

APA Karaoğlu, S., & Özbay Karlıdağ, İ. (2021). COVİD-19 SALGINI SÜRECİNDE ERKEN ÇOCUKLUK EĞİTİM PROSEDÜRLERİ: İNGİLTERE ÖRNEĞİ. EKEV Akademi Dergisi(86), 557-568.