Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de yayın hayatına devam eden çocuk dergilerinden olan TRT Çocuk dergisinin içeriğini 5.sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programı kazanımları açısından incelemektir. TRT Çocuk dergisi, Türkiye’nin en çok izlenen çocuk kanalı olan TRT Çocuk kanalıyla ortak yayınlar yapan bir dergidir. Dergi aylık olarak yayınlanmaktadır. Çalışma, nitel araştırma yaklaşımı ile yürütülmüştür. Nitel araştırma desenlerinden doküman incelemesi modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma belgelerini TRT Çocuk dergisinin 2017 yılında yayımlanan tüm sayıları (12 sayı) oluşturmaktadır. Verilerin analizinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, 5.sınıf Sosyal Bilgiler Öğretim Programı’nda yer alan kazanımların TRT Çocuk dergisindeki içeriklerle ilişkili olduğu tespit edilmiştir. Toplam otuz üç (33) adet 5. sınıf kazanımının on dokuzunun (19) dergilerdeki içeriklerle ilişkili olduğu saptanmıştır. TRT Çocuk dergisindeki yirmi bir (21) içeriğin Birey ve Toplum öğrenme alanındaki kazanımlarla, yetmiş iki (72) kez Kültür ve Miras öğrenme alanındaki kazanımlarla, beş (5) kez İnsanlar Yerler ve Çevreler öğrenme alanındaki kazanımlarla, yirmi (20) kez Bilim Teknoloji ve Toplum öğrenme alanındaki kazanımlarla, on dört (14) kez Üretim Dağıtım ve Tüketim öğrenme alanındaki kazanımlarla, on (10) kez Etkin Vatandaşlık öğrenme alanındaki kazanımlarla, yirmi üç (23) kez Küresel Bağlantılar öğrenme alanındaki kazanımlarla ilişkili olduğu görülmüştür. Toplamda yüz altmış beş (165) içeriğin 5. sınıf kazanımlarıyla ilişkili olduğu tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 85 |