Sanayi devrimi ve daha sonrasında bilgisayar teknolojilerinde yaşanan gelişmeler toplumu ve sanatı etkilemiş özellikle sanatçılar için farklı alanlar ortaya çıkmıştır. Postmodern tabir edilen bu dönemde birçok uygulama sanat olarak görülerek sanatın sınırlarının genişlemesine yol açmıştır. Sanatın sınırları genişlerken bienal, trienal ve çağdaş sanat fuarlarında teknoloji odaklı yeni medya uygulamaları görülmeye başlanmıştır. Bu uygulamalar gelenekselin dışında olduğu için birçok kesim ve sanat eğitimi alan öğrenciler tarafından da algılanamamıştır. Bu nedenle sanat eğitimi alan lisans öğrencilerinin, (Necmettin Erbakan Üniversitesi, Resim-iş Öğretmenliği Anabilim Dalı, Konya) günümüz sanatına yönelik yaklaşımlardan “Yeni Medya Sanatı” ile ilgili bakış açılarının, düşüncelerinin ve günümüz sanatını algılayışlarının ortaya konulması önemli görülmüştür. Bu kapsamda bu araştırmayla “Resim-iş eğitimi anabilim dalı öğrencilerinin günümüz sanatı yaklaşımlarından ‘Yeni Medya Sanatı’na yönelik görüşleri nelerdir?” sorusuna cevap aranmıştır. Araştırma, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı, Bahar dönemi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Resim-iş Öğretmenliği, 4. sınıf öğrencilerinden oluşan 13 öğrenci ile yapılmıştır. Öğrencilerin yeni medya sanatına yönelik görüşleri öğrencilere gösterilen eser görselleri ve öğrencilere uygulanan yarı yapılandırılmış görüşme soruları üzerinden alınmıştır. Araştırmanın verileri betimsel ve içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiş, elde edilen bulgular araştırma soruları çerçevesinde yorumlanmıştır. Araştırmada ulaşılan sonuçlara göre öğrenciler yeni medya sanatının bilgisayar programlarını iyi bilmeyle orantılı olduğunu dile getirmişler ve aldıkları sanat eğitiminin yetersizlikleri üzerinde durmuşlardır. Öğrenciler, Yeni Medya Sanatında yapılan işleri yaratıcı ve ilginç olarak nitelendirmişlerdir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Issue: 85 |