Günümüzde müşteri kavramı pazarlama faaliyetlerinin çıkış noktası ve iş dünyasının
vazgeçilmezi konumundadır. Rekabetin giderek arttığı günümüz iş dünyasında, finansal
ve somut kriterler işletmeler açısından bir verimlilik göstergesi olarak yetersiz kalmaktadır.
Müşteri hizmetleri faaliyetleri, işletmeleri farklı ve rakiplerden ayırt edilebilir gösteren
kilit bir ölçüt durumuna geldiği ve önem verilmesi durumunda işletmenin başarısını
belirleyen temel faktör olacaktır. Bu çalışmanın amacı alışveriş merkezlerindeki müşteri
hizmetleri uygulamalarının müşteri sadakati üzerine etkisini belirlemektir. Araştırma modelinin
analizinde veriler, kolayda örneklem yöntemiyle belirlenmiş örneklemden anket
yöntemi ile toplanmıştır. Eskişehir ilinde 18 yaş üzeri müşteriler üzerinde 384 cevaplayıcıdan
elde edilen verilerle belirleyicilerin etkileri ölçülmüştür. Analizlerde tanımlayıcı
istatistikler, t-testi, tek örneklem t-testi, faktör analizi ve korelasyon analizi kullanılmıştır.
Araştırma sonucunda teşvik eden müşteri hizmetleri, çocuklar ile ilgili müşteri hizmetleri
ve alışveriş merkezi (AVM) ile ilgili müşteri hizmetleri ile müşteri sadakati arasında
pozitif yönlü bir ilişki görülmektedir. AVM’de sunulan müşteri hizmetlerinden; ürünlerin
garanti kapsamında olması, alışveriş merkezlerinin temiz olması, kasada bekleme sürelerinin
kısa olması ve çalışanların güler yüzlü olmasının müşteriler üzerinde en fazla
etkiyi bırakan faaliyetler olduğu görülmektedir. Müşteri hizmetleri alt boyutlarında cinsiyet
değişkeninde çocuklar ile ilgili müşteri hizmetlerinde anlamlı farklılıklar yaratırken,
medeni durum değişkeninde ise çocuklar ile ilgili ve AVM ile ilgili müşteri hizmetlerinin
anlamlı bir farklılık yarattığı gözlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Müşteri Hizmetleri,
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 62 |