Research Article
BibTex RIS Cite

GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN SANATOKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2015, Issue: 62, 669 - 676, 30.04.2015

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Güzel Sanatlar Eğitimi bölümünde okuyan müzik ve resim öğrencilerinin sanat okuryazarlığını düzeylerini belirlemek, okuryazarlık uygulamaları hakkında bilgi vermek, sanat uygulamalarında kuram bilgilerini kullanmalarını sağlamak ve güzel sanatlar eğitimi bölümü öğrencilerinin okutulduğu ders programının sanat okuryazarlığı becerilerini geliştirmelerine katkısı bulunup bulunmadığını belirlemektir. Araştırma grubu Niğde Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü müzik(120) ve resim(120) öğrencilerinden oluşmaktadır. Bu araştırma betimsel bir alan çalışması olup,kaynak tarama ve nicel araştırma tekniklerine başvurulmuştur. Nicel verileri çözümlemede her iki grubun okuryazarlık düzeyleri arasındaki farkları bulmak için bağımsız örneklem t testi yapılmıştır. Ayrıca her iki grubun kendi içerisindeki okuryazarlık düzeyleri arasındaki farkların anlamlılık düzeyleri için bağımsız örneklem tek yönlü varyans testi ve bu farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu gösterebilmek için ise Tukey HSD testi uygulanmıştır. İki grubun arasındaki farkı görebilmek için yapılan t testi sonuçlarına bakıldığında anlamlılık değeri 0,001 olduğu görülmektedir. İki grup arasındaki ilişkinin p <0,05 düzeyinde istatiksel olarak anlamlı olduğu ortaya çıkmıştır. Resim öğrencilerinin müzik öğrencilerine göre sanat okuryazarlığı düzeyleri daha başarılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Müzik ve resim öğrencilerinin sınıflara göre sanat okuryazarlığı farklılıklarını belirlemek amacıyla yapılan tek yönlü varyans analizinde ise sınıf düzeyi yükseldikçe okuryazarlık düzeylerinin de yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır. Her iki sınıf arasındaki ilişki ise p< 0,05 düzeyinde anlamlı olduğu belirtilmiştir.

References

  • Bawden, David. (2001). Information and digital literacies; a rewiew of concepts. Journal of Documentation, LVII (2), s. 218-59.
  • Gurdal, O. (2000). Yaşamboyu öğrenme etkinliği: Enformasyon okuryazarlığı. Türk Kütüphaneciliği Dergisi. 14(2), 176-187.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi, (16. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık Karasu, S. (bt.). kültür, sanat okuryazarlığı nedir? http://www.haberturk.com/kultur-sanat/ haber/1045568-sirnaktaki-cocuk-da-sanat-egitimi-almali 06.04.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Lankshear, C. (1999). Literacy studies in education: Disciplined developments in a postdisciplinary age. (Ed. Peter M), (1997) After the Disciplines: The emergence of cultural studies. Connecticut: Greenwood. of Academic Librarianship, XXIII (1), s. 9-13.
  • Miller, G.A. (1998). The challenge of universal literacy. Science Magazine, 241,1293- 1299.
  • Nergis, A. (2011). Literacy Culture and Everchanging Types of Literacy. İnternational Online Journal of Educational Sciences 3 (3), ISSN 1309.
  • Oğuz, Ş. (2007). Evrensel okuryazarlık. http://milliyet.com.tr/1997/02/12/yazar/ oguz. html. 20.08.2009 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Ortar, M. (bt.). Bağımsız gruplar t Testi. http://mustafaotrar.net/istatistik/bagimsiziliskisiz- gruplar-t-testi/ 07.04.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Sanat Sever Türkiye, (http://sanatseverturkiye.blogspot.com/), 20.03.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Yücetoker, İ. (2014). Sanatokuryazarlığı ölçeğinin hazırlanması ve geliştirilmesi, Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (1), s. 112 -126.
Year 2015, Issue: 62, 669 - 676, 30.04.2015

Abstract

References

  • Bawden, David. (2001). Information and digital literacies; a rewiew of concepts. Journal of Documentation, LVII (2), s. 218-59.
  • Gurdal, O. (2000). Yaşamboyu öğrenme etkinliği: Enformasyon okuryazarlığı. Türk Kütüphaneciliği Dergisi. 14(2), 176-187.
  • Karasar, N.(2006). Bilimsel araştırma yöntemi, (16. Baskı), Ankara: Nobel Yayıncılık Karasu, S. (bt.). kültür, sanat okuryazarlığı nedir? http://www.haberturk.com/kultur-sanat/ haber/1045568-sirnaktaki-cocuk-da-sanat-egitimi-almali 06.04.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Lankshear, C. (1999). Literacy studies in education: Disciplined developments in a postdisciplinary age. (Ed. Peter M), (1997) After the Disciplines: The emergence of cultural studies. Connecticut: Greenwood. of Academic Librarianship, XXIII (1), s. 9-13.
  • Miller, G.A. (1998). The challenge of universal literacy. Science Magazine, 241,1293- 1299.
  • Nergis, A. (2011). Literacy Culture and Everchanging Types of Literacy. İnternational Online Journal of Educational Sciences 3 (3), ISSN 1309.
  • Oğuz, Ş. (2007). Evrensel okuryazarlık. http://milliyet.com.tr/1997/02/12/yazar/ oguz. html. 20.08.2009 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Ortar, M. (bt.). Bağımsız gruplar t Testi. http://mustafaotrar.net/istatistik/bagimsiziliskisiz- gruplar-t-testi/ 07.04.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Sanat Sever Türkiye, (http://sanatseverturkiye.blogspot.com/), 20.03.2015 tarihinde erişim sağlanmıştır.
  • Yücetoker, İ. (2014). Sanatokuryazarlığı ölçeğinin hazırlanması ve geliştirilmesi, Sanat Eğitimi Dergisi, 2 (1), s. 112 -126.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

İzzet Yücetoker This is me

Publication Date April 30, 2015
Published in Issue Year 2015 Issue: 62

Cite

APA Yücetoker, İ. (2015). GÜZEL SANATLAR EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN SANATOKURYAZARLIĞI DÜZEYLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. EKEV Akademi Dergisi(62), 669-676.