Bu araştırma, ilköğretim 4. sınıfta okuyan öğrencilere yardımlaşma ve saygı değerlerinin kazandırılmasında drama etkinliklerinin etkililiğini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Ağrı merkez İsmet Ömeroğlu ilkokulunda 4. Sınıfta okuyan 30 öğrenciyle gerçekleştirilen çalışma, ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen yöntemiyle yapılmıştır. Elde edilen verilerin analizi SPSS programında yapılmış ve t-testi tekniğinden yararlanılmıştır. Çalışma üç temel aşamadan oluşmaktadır. Birinci aşamada öğrencilerin drama etkinlikleri ile verilmesi planlanan değerlerin tespiti için ön test kullanılmıştır. İkinci aşamada drama etkinlikleri verilmiştir. Üçüncü aşamada drama etkinliklerinin etkililiğini belirlemek amacıyla son test uygulanmıştır. Uygulama sonrası elde edilen verilere göre, drama etkinliklerinin yardımlaşma ve saygı değerlerinin kazandırılmasında etkili olduğu saptanmıştır. Dramanın yardımlaşma ve saygı değerlerinin kazandırılmasında etkili olduğu, drama etkinliklerinin aktif öğrenme sağlayarak dersi zevkli hâle getirdiği, öğrencilerin motivasyonunu arttırdığı ve derste daha aktif hâle geldikleri tespit edilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 81 |