Bu çalışmanın amacı; Dünya Bankası tarafından 2007 yılından bu yana yapılmakta olan Lojistik Performans Endeksi değerlendirmesinde Türkiye’nin durumunu ortaya koymak ve gösterilen düşük performansının nedenlerini tespit etmektir. Ülkemiz çok önemli bir lojistik filosuna ve altyapısına sahipken maalesef performansımız 2007 den bu yana gerilemiştir. 2007 yılında Lojistik Performans Endeksi’nde 34.sırada olan Türkiye 2018 yılı itibariyle 47. Sıraya gerilemiştir. Rakip ülkeler olarak kabul edebileceğimiz ülkeler, Polonya, Romanya ve Bulgaristan ise önemli gelişmeler kaydetmiştir. Polonya 2007 yılında 40. Sırada iken 2018 yılında 28. sıraya yükselmiştir. Türkiye, bulunduğu coğrafi bölge açısından bakıldığı zaman çok önemi bir konumdadır ve bir lojistik üs olma potansiyeli vardır. Ancak, maalesef bu potansiyeli değerlendirememektedir. Bugün verimli çalışan ve ekonomik fiyatlar sunabilen bir lojistik sektörü özellikle ihraç ürünlerimiz için bir maliyet avantajı sağlayarak firmalarımıza bir rekabet üstünlüğü sağlarken ülkemizin kalkınmasına da katkı sağlayabilir. Sektörün verimli çalışamaması ve ekonomik fiyatlar üretememesinde ve hizmet kalitesinin yeterli olmamasında hem devletimizin kurumlarının hem lojistik firmalarımızın yapmaları gerekenler makalemizde açıklanmıştır. Ayrıca, AB’nin malların serbest dolaşımı ilkesine aykırı olarak Türk TIR’larına uyguladığı kotalarda sektörün performansını olumsuz yönde etkilemektedir. Sektörümüz her şeye rağmen çok önemli bir altyapıya sahiptir ve AB’nin uyguladığı haksız rekabete karşın kendi eksikliklerini giderdiği zaman lojistik performansını üst sıralara taşıyabilecek güçtedir. Çalışmamızda 6 başlık altında toplanmış olan kriterler değerlendirilmiş ve performans kriterlerinde üst sıralara çıkabilmek için yapılması gerekenler ve eksiklikler belirtilmiştir
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | March 27, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 81 |