Research Article
BibTex RIS Cite

TÜKETİCİLERİN ONLİNE YEMEK SERVİSLERİNE KARŞI TUTUM, DAVRANIŞ VE SATIN ALMA NİYETLERİ

Year 2019, Issue: ICOAEF Özel Sayı, 39 - 75, 03.10.2024

Abstract

İnternetin keşfi ve hızlı gelişiminin bir sonucu olarak günümüzde online iletişim oldukça yaygınlaşmıştır. Gittikçe artan bir oranla ve hızla toplumlar gereksinimlerini online platformlar üzerinden gidermeyi tercih eder hale dönüşmektedir. Bu platformları kullananlar arasında, ev, araba, elektronik eşya, giyim türü ürünleri pazarlayan işletmelerin yanı sıra online yemek servisi yapan işletmeler de yer almaktadır. Bu çalışmada Türkiye’deki kullanıcıların online yemek servislerine karşı tutum, davranış ve satın alma niyetlerini etkileyen faktörler ve bu faktörlerin ait olduğu boyutlar arası ilişkiler, farklılıklar araştırılmıştır. Online olarak gerçekleştirilen ankete yapılan 396 katılımın tümü değerlendirilmiştir. Verilerin analizinde SPSS 25.0 programı kullanılmıştır. Veriler üzerinde güvenilirlik, faktör, t testi, tek yönlü anova, regresyon analizleri gerçekleştirilmiştir. Hipotezler analiz sonuçlarına göre kabul veya reddedilmiş, elde edilen bulgular yorumlanmıştır

References

  • Afsar,A.,Nasiri,Z.,&Zadeh,M.O.(2013).E-loyaltyModeline-Commerce. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4 (9), 547-553.
  • Alagoz, S. M., & Hekimoglu, H. (2012). A study on tam: analysis of customer attitudes in online food ordering system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 1138-1143.
  • Algür, S., & Cengiz, F. (2011). Türk tüketicilere göre online (çevrimiçi) alışverişin riskleri ve yararları. Journal of Yasar University, 6 (22). 3666-3680.
  • Arı,E.,&Yılmaz,V.(2015).Üniversiteöğrencilerininonlineyemeksiparişidavranışlarının teknoloji kabul modeliyle araştırılması. Journal of Alanya Faculty of Business/ Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7 (2). 65-84.
  • Armağan, E. A., & Turan, A. H. (2014). İnternet üzerinden alışveriş: demografik faktörlerin, bireysel ihtiyaçların etkisi üzerine ampirik bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28 (3). 1-22.
  • Boerwinkel, D. (2016). Does culture matter in online retail?: A quantitative study based on the online shopping behaviour of generation Y in relation to the cultural influences of Germans and Swedes. Unpublished master’s thesis, Sweden: Jönköping University International Business School.
  • Bressolles, G., Durrieu, F., & Senecal, S. (2014). A consumer typology based on e-service quality and e-satisfaction. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (6), 889-896.
  • Canpolat, Ö. (2001). E-ticaret ve Türkiye'deki gelişmeler. (1. Basım). Ankara: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı.
  • Chang, H. J., Eckman, M., & Yan, R. N. (2011). Application of the Stimulus-OrganismResponse model to the retail environment: the role of hedonic motivation in impulse buying behavior. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 21 (3), 233-249.
  • Geurts, P. (2005). The impact of web experience on virtual buying behaviour: an empirical study. Journal Of Customer Behaviour, 4, 307-336.
Year 2019, Issue: ICOAEF Özel Sayı, 39 - 75, 03.10.2024

Abstract

References

  • Afsar,A.,Nasiri,Z.,&Zadeh,M.O.(2013).E-loyaltyModeline-Commerce. Mediterranean Journal of Social Sciences, 4 (9), 547-553.
  • Alagoz, S. M., & Hekimoglu, H. (2012). A study on tam: analysis of customer attitudes in online food ordering system. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 62, 1138-1143.
  • Algür, S., & Cengiz, F. (2011). Türk tüketicilere göre online (çevrimiçi) alışverişin riskleri ve yararları. Journal of Yasar University, 6 (22). 3666-3680.
  • Arı,E.,&Yılmaz,V.(2015).Üniversiteöğrencilerininonlineyemeksiparişidavranışlarının teknoloji kabul modeliyle araştırılması. Journal of Alanya Faculty of Business/ Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 7 (2). 65-84.
  • Armağan, E. A., & Turan, A. H. (2014). İnternet üzerinden alışveriş: demografik faktörlerin, bireysel ihtiyaçların etkisi üzerine ampirik bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 28 (3). 1-22.
  • Boerwinkel, D. (2016). Does culture matter in online retail?: A quantitative study based on the online shopping behaviour of generation Y in relation to the cultural influences of Germans and Swedes. Unpublished master’s thesis, Sweden: Jönköping University International Business School.
  • Bressolles, G., Durrieu, F., & Senecal, S. (2014). A consumer typology based on e-service quality and e-satisfaction. Journal of Retailing and Consumer Services, 21 (6), 889-896.
  • Canpolat, Ö. (2001). E-ticaret ve Türkiye'deki gelişmeler. (1. Basım). Ankara: Sanayi ve Ticaret Bakanlığı.
  • Chang, H. J., Eckman, M., & Yan, R. N. (2011). Application of the Stimulus-OrganismResponse model to the retail environment: the role of hedonic motivation in impulse buying behavior. The International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 21 (3), 233-249.
  • Geurts, P. (2005). The impact of web experience on virtual buying behaviour: an empirical study. Journal Of Customer Behaviour, 4, 307-336.
There are 10 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Econometrics (Other)
Journal Section Articles
Authors

Ece Armağan

Yasin Eskici

Publication Date October 3, 2024
Published in Issue Year 2019 Issue: ICOAEF Özel Sayı

Cite

APA Armağan, E., & Eskici, Y. (2024). TÜKETİCİLERİN ONLİNE YEMEK SERVİSLERİNE KARŞI TUTUM, DAVRANIŞ VE SATIN ALMA NİYETLERİ. EKEV Akademi Dergisi(ICOAEF Özel Sayı), 39-75.