Dünyada siyasal, ekonomik, sosyal, teknolojik vb. alanlarda meydana gelen hızlı değişimler firmaların da kendilerini sürekli yenilemeleri zorunluluğunu ortaya çıkarmıştır. İşletmeleri değişime zorlayan faktörlerin başında küreselleşen dünyada yaşanan acımasız rekabet ortamı gelmektedir. Küreselleşen dünyada her şey değiştiği gibi rekabetin şekli ve şiddeti de sürekli değişmektedir. Bu sebeple işletmeler rekabet stratejilerini sürekli gözden geçirmek ve değişik rekabet ortamlarına uyum
sağlayabilecek rekabet stratejileri geliştirmek zorundadırlar. Mühendislik ve yönetim teknolojilerinde meydana gelen gelişmeler ve ortaya atılan yeni yönetim felsefeleri özellikle uluslar arası pazarlarda faaliyet gösteren işletmeler tarafından yoğun bir şekilde kullanılmaktadır. Bu açıklamalar ışığında firmaların stratejik düşünmeleri ve stratejilerini ortaya koymaları gerekmektedir. Bir firmanın içinde bulunduğu iç ve dış çevre şartlarına uygun stratejiler geliştirmesi o firmanın sahip olduğu personel profili, değerleri, inançları, firmanın kültüründen etkilenebileceği gibi, geliştirilen stratejiler de firmanın kültürü doğrultusunda şekillenebilecektir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Business Administration |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | May 30, 2011 |
Published in Issue | Year 2011 Issue: 1 |
Selcuk University Journal of Social and Technical Researches is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).