In 20th century, an increasing number
of travelers arrived in Greece, considered as the cradle of Western
civilization. However, in some cases we find disappointment in the discovery
that the dreamed reality does not exist and then they denigrate the Modern
Greek society and landscape. The vision of Greece by Emilio Cecchi (1884-1966),
writer, literary critic and art historian, is totally contrary to that thought.
He traveled to the Hellenic territory in 1934 and wrote a travel book on this
experience, entitled Et in Arcadia ego.
This “fanatic of classical antiquity” seems interested only in history, art and
literature of classical Greece that exists only in memory, but which continues
to live in the landscape. In this article, we intend to analyze this type of
approach to underline the stereotypes that are present in Et in Arcadia ego, which is an example of a general ideological
tendency not yet disappeared, but which is protracting in our contemporaneity.
20.
yüzyılda, giderek artan sayıda insan Batı medeniyetinin beşiği olarak kabul
edilen Yunanistan'da seyahat etmeye başladı. Bununla birlikte, bazen
hayalindeki gerçeğin bulunmadığını gördüğünde birçok seyyah hayal kırıklığı
yaşayıp Modern Yunan toplumunu ve topraklarını kötülemiştir. Yazar, edebiyat
eleştirmeni ve sanat tarihçisi Emilio Cecchi’nin (1884-1966) Yunanistan imgesi
bu düşünceden tamamen farklıdır. 1934'te Yunan topraklarına gidip tecrübesini
kullanarak Et in Arkadia ego (“Ben de
Arkadya’da”) başlıklı bir seyahat kitabı yazdı. Bu “klasik antik çağın
fanatiği”, anılarda var olan, fakat manzarada yaşamaya devam eden klasik
Yunanistan'ın tarihi, sanatı ve edebiyatıyla yalnızca ilgileniyormuş gibi
görünmektedir. Bu makale, bu tür bir yaklaşımı inceleyerek ve henüz yok
olamayan, fakat çağdaşlığımıza uzanan genel bir ideolojinin ürünü olarak kabul
edebilen Et in Arcadia ego eserindeki
stereotipileri açığa vurmaya hedeflenmektedir.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Creative Arts and Writing |
Journal Section | ARAŞTIRMA MAKALELERİ (TÜRKÇE ) |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Submission Date | October 12, 2018 |
Acceptance Date | November 6, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 3 Issue: 2 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.