BibTex RIS Cite

The Study of 5-6 and 7 Years Old Children’s Understanding The Meanings of Metaphorical Concepts

Year 2009, Issue: 18, 7 - 30, 01.09.2009

Abstract

The aim of this research is to show whether or not the children in pre-school ages, coinciding with the years of pre-operational period, understand the metaphorical concepts according to Piaget’s Cognitive Developmental Theory.For that reason, through the way of simple random samling, totally 65 children aged 5-6 and 7 years old were chosen from a primary school and from a nursery school in the center of the province of Denizli.The data were collected through questioning the metaphorical concepts determined by the researchers to the children one by one. The replies the children made for the metaphorical concepts, which are in the examples, were recorded and the replies the children made naturally were directly converted into the tables.At the end of the research, it has been discovered that together with the age, the understanding of the metaphorical concepts increases. Some metaphorical concepts’ being known by five year old groups of children is because of the fact that their usages at home are abundant.

References

  • CUNNINGHAM, Bill, Child Development, Harper Col- lins Publishers, New York 1993.
  • ELKIND, David, “Çocuk Bakımındaki Dev-Jean Piaget” Çağdaş Düşüncenin Kurucuları, Ed.: Ben B. Seligman, Çev.: Sinan Altıparmak, Yeryüzü Yayı- nevi, Ankara 2003.
  • EPSTEIN, R. L. ve P. J. GAMLIN, “Young Children s Perception and Comprehension of Metaphorical Similarities in Pictures and in Words” Paper Pre- sented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Washing- ton DC, April 20-24, 1987.
  • ERDEN, Münire ve Yasemin AKMAN, Eğitim Psikoloji- si, Arkadaş Yayınları, Ankara 1996.
  • EVANS, Richard I., Jean Piaget-İnsan ve Fikirleri, Çev: Şebnem Çiftçioğlu, Doruk Yayımcılık, An- kara 1999.
  • FLAVELL, John H.; Patricia H. MILLER ve Scott A. MIL- LER, Cognitive Development, Fourth Edition, Pearson Education Inc., New Jersey 2002.
  • GANDER, Mary J. ve Harry W. GARDINER, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Çev: Ali Dönmez, Nermin Çelen ve Bekir Onur, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1995.
  • GÖVSA, İbrahim A., Çocukta Zihinsel Gelişim, Hayat Yayınevi, İstanbul 1998.
  • GÜNÇE, Gülseren, “Jean Piaget ve Temel Kuramsal Fikirleri” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C: 4, S: 1-4, Ankara 1972, s.19-31.
  • GÜNÇE, Gülseren, Çocukta Zihin Gelişimi: Piaget Kuramına Toplu Bakış, Baylan Matbaası, An- kara 1974.
  • GÜVEN, Yıldız, Erken Çocuklukta Matematiksel Dü- şünme ve Matematiği Öğrenme, Küçükadımlar Eğitim Yayınları, İstanbul 2004.
  • MAĞDEN, Duyan ve Belma TUĞRUL, “Sekiz ve On Bir Yaşındaki Çocukların Fıkra Anlama Düzeyi ile Mecaz ve Mizaha Ait Kavramsal Düzeyleri Ara- sındaki İlişkinin İncelenmesi” Sağlık Dergisi, C. 67, S. 3-4, Ankara 1995.

5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi

Year 2009, Issue: 18, 7 - 30, 01.09.2009

Abstract

Bu araştırmanın amacı; Piaget’nin zihinsel gelişim
kuramına göre işlem öncesi dönem yıllarına rastlayan
okul öncesi dönemdeki çocukların mecazi kavramları
anlayıp anlamadıklarını ortaya çıkarmaktır.
Bu amaçla, Denizli il merkezinde bulunan bir
ilköğretim okulu ve bir anaokulundan basit tesadüfi
örnekleme yoluyla beş-altı ve yedi yaş grubundan
toplam 65 çocuk seçilmiştir.
Veriler, araştırmacılar tarafından belirlenen mecazi
kavramların çocuklara tek tek sorulmasıyla toplanmıştır.
Örneklem içinde yer alan çocukların mecazi kavramlara
verdikleri yanıtlar kaydedilmiş, çocukların kendiliğinden
verdiği yanıtları doğrudan tablolara dönüştürülmüştür.
Araştırmanın sonunda yaşla birlikte mecazi
kavramları anlamanın arttığı ortaya çıkmıştır. Bazı
mecazi kavramların beş yaş grubu tarafından bilinmesi,
evde kullanırlılığının çok olmasındandır.

References

  • CUNNINGHAM, Bill, Child Development, Harper Col- lins Publishers, New York 1993.
  • ELKIND, David, “Çocuk Bakımındaki Dev-Jean Piaget” Çağdaş Düşüncenin Kurucuları, Ed.: Ben B. Seligman, Çev.: Sinan Altıparmak, Yeryüzü Yayı- nevi, Ankara 2003.
  • EPSTEIN, R. L. ve P. J. GAMLIN, “Young Children s Perception and Comprehension of Metaphorical Similarities in Pictures and in Words” Paper Pre- sented at the Annual Meeting of the American Educational Research Association, Washing- ton DC, April 20-24, 1987.
  • ERDEN, Münire ve Yasemin AKMAN, Eğitim Psikoloji- si, Arkadaş Yayınları, Ankara 1996.
  • EVANS, Richard I., Jean Piaget-İnsan ve Fikirleri, Çev: Şebnem Çiftçioğlu, Doruk Yayımcılık, An- kara 1999.
  • FLAVELL, John H.; Patricia H. MILLER ve Scott A. MIL- LER, Cognitive Development, Fourth Edition, Pearson Education Inc., New Jersey 2002.
  • GANDER, Mary J. ve Harry W. GARDINER, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Çev: Ali Dönmez, Nermin Çelen ve Bekir Onur, İmge Kitabevi Yayınları, Ankara 1995.
  • GÖVSA, İbrahim A., Çocukta Zihinsel Gelişim, Hayat Yayınevi, İstanbul 1998.
  • GÜNÇE, Gülseren, “Jean Piaget ve Temel Kuramsal Fikirleri” Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, C: 4, S: 1-4, Ankara 1972, s.19-31.
  • GÜNÇE, Gülseren, Çocukta Zihin Gelişimi: Piaget Kuramına Toplu Bakış, Baylan Matbaası, An- kara 1974.
  • GÜVEN, Yıldız, Erken Çocuklukta Matematiksel Dü- şünme ve Matematiği Öğrenme, Küçükadımlar Eğitim Yayınları, İstanbul 2004.
  • MAĞDEN, Duyan ve Belma TUĞRUL, “Sekiz ve On Bir Yaşındaki Çocukların Fıkra Anlama Düzeyi ile Mecaz ve Mizaha Ait Kavramsal Düzeyleri Ara- sındaki İlişkinin İncelenmesi” Sağlık Dergisi, C. 67, S. 3-4, Ankara 1995.
There are 12 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Articles
Authors

Prof. Dr. Duyan Mağden This is me

Uzm. Aysun Gündoğan This is me

Publication Date September 1, 2009
Published in Issue Year 2009 Issue: 18

Cite

APA Mağden, P. D. D., & Gündoğan, U. A. (2009). 5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, 18(18), 7-30. https://doi.org/10.21560/spcd.83058
AMA Mağden PDD, Gündoğan UA. 5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. September 2009;18(18):7-30. doi:10.21560/spcd.83058
Chicago Mağden, Prof. Dr. Duyan, and Uzm. Aysun Gündoğan. “5-6 Ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18, no. 18 (September 2009): 7-30. https://doi.org/10.21560/spcd.83058.
EndNote Mağden PDD, Gündoğan UA (September 1, 2009) 5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18 18 7–30.
IEEE P. D. D. Mağden and U. A. Gündoğan, “5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi”, Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, vol. 18, no. 18, pp. 7–30, 2009, doi: 10.21560/spcd.83058.
ISNAD Mağden, Prof. Dr. Duyan - Gündoğan, Uzm. Aysun. “5-6 Ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi 18/18 (September 2009), 7-30. https://doi.org/10.21560/spcd.83058.
JAMA Mağden PDD, Gündoğan UA. 5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;18:7–30.
MLA Mağden, Prof. Dr. Duyan and Uzm. Aysun Gündoğan. “5-6 Ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi”. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi, vol. 18, no. 18, 2009, pp. 7-30, doi:10.21560/spcd.83058.
Vancouver Mağden PDD, Gündoğan UA. 5-6 ve 7 Yaşındaki Çocukların Mecazi Kavramlarını Anlamalarının İncelenmesi. Sosyal Politika Çalışmaları Dergisi. 2009;18(18):7-30.