The aim of this research was to determine the views about the implementation process of teachers who provided home-schooling services. The research was designed as a case study. The working group of the re-search was consisted of sixteen teachers. Convenience sampling method was adopted in determining the study group of the research. The semi-structured interview form developed by the researchers was used to collect the research data. The data obtained from the research were analyzed using descriptive analysis technique. Accord-ing to the findings obtained from the research, teachers stated that the students they provided home schooling were in tendency to show communication and social skill problems the most. The teachers stated that the home environment was not suitable for education and they should make physical arrangements and indicated that they had difficulties regarding the financial situation of the family, lack of materials, setting lesson time and lack of suitable environment. In this sense, it was concluded that the teachers solved the problems they faced by providing the materials themselves, organizing the environment, cooperating, getting help and adjusting the time according to the family.
Bu araştırmanın amacı, öğretmenlerin evde eğitim hizmetlerini uygulama süreci ile ilgili görüşlerinin be-lirlenmesidir. Durum çalışması olarak desenlenen araştırmanın çalışma grubunu on altı öğretmen oluşturmak-tadır. Araştırmanın çalışma grubunun belirlenmesinde kolay ulaşılabilir durum örneklemesi yöntemi ben-imsenmiştir. Araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak elde edilen veriler betimsel analiz tekniği kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre öğretmenler evde eğitim verdikleri öğrencilerin en fazla iletişim ve sosyal beceri sorunları gösterme eğiliminde olduğunu be-lirtmiştir. Öğretmenler ev ortamının eğitim için uygun olmaması nedeniyle fiziksel düzenlemeler yapmaları gerektiğini belirterek ailenin maddi durumu, materyal eksikliği, ders saatini ayarlama ile ilgili de güçlükler yaşadıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenlerin materyalleri kendileri temin ederek, ortam düzenlemesi yaparak, işbirliği sağlayarak, yardım alarak ve zamanı aileye göre ayarlayarak karşılaştıkları güçlükleri çözmeye çalıştıkları sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 21 Issue: 52 |