Because pre-service teachers' undergraduate education is based on theoretical or inauthentic environment rather than authentic, although they are enthusiastic about helping students with special needs about active participation of courses, they don't know how to provide support (Marley et.al, 2005). This case study explores a pre-service teacher's experiences on participation of student with special needs to physical education lesson.). Participants of study were; cooperating physical education teacher, pre-service teacher, a student with special needs (Emir), helper sister of Emir, expert, classmates of Emir, the other pre-service teacher (Seda) who teach physical education course. Multiple sources of data collection were employed: researcher journal, post-lesson reflections of researcher, weekly meetings with an expert. Data were analysed using the content analysis approach and themes emerged were: "impossible without their help" and " Problems are solved by trying and experiencing". The results indicated that pre-service teachers' learning process who are in the learning context can be facilitated when applied lessons in undergraduate programs deliver in authentic context, solve their problems in real environments, learn how to deal with problems via social environment before they enter the field
learning to teach mainstream education physical education pre-service teacher teacher education
Beden eğitimi öğretmen adayları üniversite eğitimi sürecinde aldıkları eğitimin gerçek ortamlardan çok, teoriye dayalı ya da yapay ortamlarda olmasından dolayı, özel gereksinimli öğrencilere yardım etme konusunda çok hevesli olmalarına rağmen nasıl destek sağlayacaklarını bilememektedirler (Marley ve ark. 2005). Yapılan örnek olay çalışması da özel gereksinimi olan bir öğrencinin beden eğitimi dersine katılım sürecinde öğretmen adayının deneyimlerini keşfetmeyi amaçlamıştır. Çalışmanın katılımcıları; uygulama öğretmeni, beden eğitimi öğretmen adayı, kaynaştırma öğrencisi (Emir), Emir’in yardımcı ablası, Alan Uzmanı (Danışman), Emir’in 7. Sınıf arkadaşları, Naz ile birlikte beden eğitimi dersini işleyen öğretmen adayı ortağı Seda’dır. Araştırmanın verileri; araştırmacı günlüğü, araştırmacı ders sonrası yansımaları ve alan uzmanı ile yapılan haftalık toplantı kayıtları ile toplanmıştır. Verilerin içerik analizi sonucu bulgular şu temalar altında toplanmıştır: “Yardımları olmadan olmazdı”, “Deneyerek, deneyimleyerek problemler çözülüyor”. Öğretmen eğitimi sürecindeki uygulamalı derslerin gerçek ortamlar ile bağlantılı verilmesi, öğretmen adaylarının sorunları gerçek ortamında çözmesi, problemlerle baş edebilmeyi sosyal çevre yardımı ile mesleğe başlamadan öğrenmesi, öğrenme ortamında bulunan öğretmen adaylarının öğrenme sürecini kolaylaştıracaktır
Other ID | JA64KE99CG |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 1, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 16 Issue: 1 |