Review
BibTex RIS Cite

21. YÜZYIL BECERİLERİ KAPSAMINDA GENÇLİK VE SPOR FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2024, Volume: 22 Issue: 1, 168 - 186, 25.03.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1392469

Abstract

Endüstri devriminden bilgi toplumuna hızla geçiş kişileri, toplumları ve kurumları derinden etkileyerek bilgi, beceri ve değer gibi kavramlara farklı anlamların yüklenmesine sebep olmuştur. Özellikle bu değişimin ana aktörlerinden birisi olan teknolojideki gelişmeler, kişilerin bilgi ve beceri parametrelerini kökten etkilemiş ve bu durum yeni becerilere duyulan ihtiyacı ortaya çıkartmıştır. Bu değişimlere ayak uydurulması ve hatta yön verilebilmesi için belli kök değerler odağında bazı becerilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaçlar, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından sınıflandırılarak 21. yüzyıl becerileri olarak kavramlaştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama ve doküman analizi metoduna göre tasarlanan bu çalışmada ilk olarak 21. yüzyıl becerileriyle ilgili ulusal/uluslararası kurum ve kuruluş raporları, akademik çalışmalar ve diğer ilgili dokümanlar detaylı bir şekilde incelenmiştir. Akabinde 21. yüzyıl becerilerine günümüzde neden ihtiyaç duyulduğu nicel verilerle ifade edilmiştir. Son olarak farklı sektörlerde faaliyet gösteren öncü kuruluş dokümanlarında ve çeşitli akademik disiplinlerde yürütülen araştırmalarda mutabık kalınan 21. yüzyıl becerilerinin Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerine belli değerler odağında nasıl uygulanabileceği izah edilmiştir. Sonuç olarak, çağın gerektirmiş olduğu 21. yüzyıl becerilerinin kişilerin öz kültürlerine ve kök değerlerine uyarlanarak sahip olunması bu çalışmanın hem sebebini hem de sonucunu oluşturmaktadır.

References

  • American Association of Colleges of Teacher Education, (AACTE). (2010). 21st Century Knowledge and Skills in Educator Preparation. AACTE Publications.
  • Ananiadou, K., Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers No. 41. OECD Publications. https://dx.doi.org/10.1787/218525261154
  • Anayasa. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. 9/11/1982 tarihli ve 17863 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete.
  • Assessment and Teaching of 21st Century Skills Framework, (ATC21s). (2008). Assessment and teaching of 21st century skills. https://atc21s.org/about-us/ Erişim tarihi: 12/09/2023.
  • Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi, (AYÇ). (2019). Avrupa yeterlilikler çerçevesi: Öğrenme, çalışma ve uluslararası hareketliliği destekleme. Mesleki Yeterlilik Kurumu Yayınları.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, (CBK). (2018). 1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/19.5.1.pdf Erişim tarihi: 03/10/2023.
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734.
  • DeSeCo.(2023). Definition and selection of competencies: Theoretical and conceptual foundations. https://www.deseco.ch/ 01.10.2023. tarihinde erişildi.
  • Doğan, D. (2018). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Euronews. (2023). OECD: Tıp, finans ve hukuk gibi alanlardaki kalifiye meslekler de yapay zekâ tehdidi altında. https://tr.euronews.com/2023/07/13/oecd-tip-finans-ve-hukuk-gibi-alanlardaki-kalifiye-meslekler-de-yapay-zeka-tehdidi-altinda Erişim tarihi: 10/10/2023.
  • European Commission. (2022). Decision of the European Parliament and of the Council on a European year of skills 2023. Brussels, 12.10.2022 COM(2022) 526 final 2022/0326 (COD). https://commission.europa.eu/system/files/2022-12/COM_2022_526_1_EN_ACT_part1_v6.pdf Erişim tarihi: 10/10/2023.
  • European Union. (2019). Key competences for lifelong learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • European Union. (2023). European year of skills. Plugging the digital skills gap. https://year-of-skills.europa.eu/system/files/2023-07/DigitalSkills_factsheet_FINAL.pdf Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gençlik Kampları. (2023). Gençlik kampları aktiviteler. https://genclikkamplari.gsb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 05/10/2023.
  • Gençlik Merkezleri Yönetmeliği. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Merkezleri Yönetmeliği. 26/5/2022 tarihli ve 31847 sayılı Resmî Gazete.
  • GHGM. (2022). Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü vizyon kulüpleri eğitici eğitimi. https://ghgm.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/1/245536/vizyon-kulupleri-egitici-egitimi.aspx Erişim tarihi: 05/10/2023.
  • Glen Waverley Secondary Colege, (GWSC). (2023). 21st century skills framework GWSC. https://www.gwsc.vic.edu.au/page/214/21st-Century-Skills-Framework Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Global Business Coalition for Education, (GBC). (2019). The 2030 Skills scorecard bridging business, education, and the future of work. Global Business Coalition for Education Report. GBC Publication.
  • Global Partnership for Education, (GPE) (2020). 21st century skills: What potential role for the global partnership for education? GPE Publications.
  • Griffin, P., & Care, E. (2015). Assessment and teaching of 21st century skills: Methods and approach. Springer Publications.
  • GSB Faaliyet Raporu. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı 2022 faaliyet raporu. Strateji Geliştirme Başkanlığı Ankara.
  • GSB Yurtlarda Eğitim. (2023). Gençlik ve Spor Bakanlığı yurtlarda eğitim hizmeti. https://gsb.gov.tr/gsbyurtlari/yurtlarda-egitim-hizmeti.html Erişim tarihi: 05/10/2023.
  • GSBBiz. (2023). Gençlik merkezleri faaliyetleri. https://e-genc.gsb.gov.tr/EGenc/Faaliyet/FaaliyetList?kurumTipEnum=GenclikMerkezi Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • Güçlü, İ. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri: Teknik, yaklaşım, uygulama. Ankara: Nika Yayınevi.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Ankara: SETA Yayınları.
  • Harvard University. (2023). Navigate the complex field of social and emotional learning. http://exploresel.gse.harvard.edu/ Erişim tarihi: 02/10/2023.
  • ILO. (2021). Global framework on core skills for life and work in the 21st century. ILO Publications. ISBN: 978-92-2-035041-6.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Kiraz, B. (2022). Eleştirel düşünme becerisini geliştirme açısından Türkçe ders kitapları üzerine bir inceleme. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Legatum Institute. (2023). The 2023 Legatum prosperity ındex. 8th edition. London. Legatum Institute Publications.
  • Massachusetts Institute of Technology. (2019). A 21st century education at MIT. https://web.mit.edu/fnl/volume/314/silbey.html Erişim tarihi: 12/10/2023.
  • Massachusetts Institute of Technology. (2023). QS ranks MIT the world’s no. 1 university for 2023-24. https://news.mit.edu/2023/qs-ranks-mit-1-university-23-24-0627#:~:text=the%20world's%20No.-,1%20university%20for%202023%2D24,first%20in%2011%20subject%20areas. Erişim tarihi: 12/10/2023.
  • MEB. (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Ministry of Education Singapore. (2023). 21st century competencies. https://www.moe.gov.sg/education-in-sg/21st-century-competencies Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Nalbantoğlu, Can. (2021). 2020 Küresel beceriler endeksinde 21. yüzyıl becerileri değerlendirmesi. Ulakbilge Dergisi. 9. 20-29.
  • OECD. (2016). E2030 Conceptual framework: Key competencies for 2030 (DeSeCo 2.0). Directorate for education and skills education policy committee. OECD Publications.
  • OECD. (2019a). The future of work: OECD Employment outlook 2019. OECD Publications.
  • OECD. (2019b). OECD Future of education and skills 2030: OECD learning compass 2030 a series of concept notes. OECD Publications.
  • On Birinci Kalkınma Planı. (2019). On Birinci Kalkınma Planı. On Birinci Kalkınma Planının (2019-2023) Onaylandığına İlişkin Karar. 23/7/2019 tarihli ve 30840 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete.
  • Özbey, Ö., & Göküş, M. (2022). Kamu hizmeti olarak Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerinin incelenmesi: Spor hizmetleri örneği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1) , 113-128.
  • P21. (2019). Framework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf Erişim tarihi: 25.02023.
  • PISA. (2019). PISA 2018 results combined executive summaries volume I, II & III. OECD Publications.
  • PISA. (2021), 21st-century readers: Developing literacy skills in a digital world. OECD Publishing.
  • Sayıştay. (2021). Gençlik ve Spor Bakanlığı 2020 Yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporu. Sayıştay Başkanlığı.
  • Schleicher, A., Mann, A. (2020). How well are students prepared to enter the world of work? OECD Education and Skills. https://oecdedutoday.com/dream-jobs/ Erişim tarihi: 10/09/2023.
  • SEM ile TOHM Yönetmeliği. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı Sporcu Eğitim Merkezleri ile Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezleri Yönetmeliği. 29/11/2022 tarihli ve 32028 sayılı Resmî Gazete.
  • Sporcu Yetiştirilmesine Dair Yönetmelik. (2021). Olimpik ve Paralimpik Sporcu Yetiştirilmesine Dair Yönetmelik. 25/5/2021 tarihli ve 31491 sayılı Resmî Gazete.
  • Suto, I., Eccles, H. (2014). The Cambridge approach to 21st century skills: Definitions, development and dilemmas for assessment. Singapore: IAEA Conference.
  • Trilling, B., Fadel, C. (2009). 21st century skills learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass Company Published.
  • TTKB. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Uçak, S. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı, Eğitim Felsefesi Programı, Ankara.
  • Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı (2021). Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı (2021-2023) Genelgesi. 2/10/2021 tarihli ve 31616 sayılı Resmî Gazete.
  • Ulusal Gençlik ve Spor Politikası (2013). Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi. 27/1/2013 tarihli ve 28541 sayılı Resmî Gazete.
  • UNESCO. (2015). Transversal skills in TVET: Policy implications. Asia-Pacific Education System Review Series No. 8. (2nd edition). France: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization Published. ISBN 978-92-9223-477-5 (Electronic version).
  • UNESCO. (2017). E2030:Education and skills for the21st century report. UNESCO Published.
  • United Nations. (2022). The sustainable development goals report. New York: United Nations Publications. e-ISBN: 978-92-1-001809-8.
  • Uygulama Talimatı. (2018). Olimpik hazırlık merkezleri uygulama talimatı. https://shgm.gsb.gov.tr/Public/Edit/images/SGM/Mevzuat/Talimatlar/TOHM_Uygulama_Talimat%C4%B1_09112018.pdf Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Ünal, S. (2023). 21. yüzyıl becerileri çerçevesinde ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarının analizi. Yayımlanmış Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Voogt, J., Roblin, N.P. (2010). 21st century skills. Enschede: University of Twente Published.
  • World Economic Forum, (WEF). (2016). The future of jobs: Employment, skills and workforce strategy for the fourth industrial revolution. WEF Global Challenge Insight Report.
  • World Economic Forum, (WEF). (2023). Future of jobs report 2023. WEF Insight Report. ISBN-13: 978-2-940631-96-4.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201.
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri. Yayımlanmış Doktora tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Aydın.
  • Yurt Hizmetleri Yönetmeliği. (2021). Gençlik ve Spor Bakanlığı Yurt Hizmetleri Yönetmeliği. 9/4/2021 tarihli ve 31499 sayılı Resmî Gazete.
  • Zignani, T. (2023). Launch of the European year of skills. UN Digital Skills and Jops Platform. https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/news/launch-european-year-skills Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • 351 Sayılı Kanun. (1961). Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu. 22/8/1961 tarihli ve 10887 sayılı Resmî Gazete.

EXAMINATION OF YOUTH AND SPORTS ACTIVITIES FOCUSING ON 21ST CENTURY SKILLS

Year 2024, Volume: 22 Issue: 1, 168 - 186, 25.03.2024
https://doi.org/10.33689/spormetre.1392469

Abstract

The rapid transition from the industrial revolution to the information society has deeply affected individuals, societies and institutions, causing different meanings to be attributed to concepts such as knowledge, skills and values. In particular, developments in technology, which is one of the main actors of this change, have radically affected people's knowledge and skill parameters, and this has revealed the need for new skills. In order to keep up with these changes and even to direct them, some skills focused on certain root values are needed. These needs have been classified by national and international institutions and organizations and conceptualized as 21st century skills. In this study, which was designed according to the literature review and document analysis method, which are among the qualitative research methods, firstly, national/international institution and organization reports, academic studies and other relevant documents related to 21st century skills were examined in detail. Subsequently, why 21st century skills are needed today is expressed with quantitative data. Finally, it is explained how the 21st century skills agreed in the documents of leading organizations operating in different sectors and in research conducted in various academic disciplines can be applied to the activities of the Ministry of Youth and Sports with a focus on certain values. As a result, acquiring the 21st century skills required by the age by adapting them to people's core culture and root values constitutes both the reason and the result of this study.

References

  • American Association of Colleges of Teacher Education, (AACTE). (2010). 21st Century Knowledge and Skills in Educator Preparation. AACTE Publications.
  • Ananiadou, K., Claro, M. (2009). 21st century skills and competences for new millennium learners in OECD countries. OECD Education Working Papers No. 41. OECD Publications. https://dx.doi.org/10.1787/218525261154
  • Anayasa. (1982). Türkiye Cumhuriyeti Anayasası. 9/11/1982 tarihli ve 17863 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete.
  • Assessment and Teaching of 21st Century Skills Framework, (ATC21s). (2008). Assessment and teaching of 21st century skills. https://atc21s.org/about-us/ Erişim tarihi: 12/09/2023.
  • Avrupa Yeterlilikler Çerçevesi, (AYÇ). (2019). Avrupa yeterlilikler çerçevesi: Öğrenme, çalışma ve uluslararası hareketliliği destekleme. Mesleki Yeterlilik Kurumu Yayınları.
  • Cansoy, R. (2018). Uluslararası çerçevelere göre 21.yüzyıl becerileri ve eğitim sisteminde kazandırılması. İnsan ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 7(4), 3112-3134.
  • Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, (CBK). (2018). 1 Sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi. https://www.mevzuat.gov.tr/mevzuatmetin/19.5.1.pdf Erişim tarihi: 03/10/2023.
  • Çiftçi, S., Sağlam, A., & Yayla, A. (2021). 21. yüzyıl becerileri bağlamında öğrenci, öğretmen ve eğitim ortamları. RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi, (24), 718-734.
  • DeSeCo.(2023). Definition and selection of competencies: Theoretical and conceptual foundations. https://www.deseco.ch/ 01.10.2023. tarihinde erişildi.
  • Doğan, D. (2018). Spor Genel Müdürlüğüne bağlı sporcu eğitim merkezlerinde yürütülen yönetsel uygulamaların merkez müdürleri ve antrenörleri açısından değerlendirilmesi. Yayımlanmış Yüksek lisans tezi, Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Spor Yöneticiliği Anabilim Dalı, Muğla.
  • Euronews. (2023). OECD: Tıp, finans ve hukuk gibi alanlardaki kalifiye meslekler de yapay zekâ tehdidi altında. https://tr.euronews.com/2023/07/13/oecd-tip-finans-ve-hukuk-gibi-alanlardaki-kalifiye-meslekler-de-yapay-zeka-tehdidi-altinda Erişim tarihi: 10/10/2023.
  • European Commission. (2022). Decision of the European Parliament and of the Council on a European year of skills 2023. Brussels, 12.10.2022 COM(2022) 526 final 2022/0326 (COD). https://commission.europa.eu/system/files/2022-12/COM_2022_526_1_EN_ACT_part1_v6.pdf Erişim tarihi: 10/10/2023.
  • European Union. (2019). Key competences for lifelong learning. Luxembourg: Publications Office of the European Union.
  • European Union. (2023). European year of skills. Plugging the digital skills gap. https://year-of-skills.europa.eu/system/files/2023-07/DigitalSkills_factsheet_FINAL.pdf Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • Gelen, İ. (2017). P21-Program ve öğretimde 21. yüzyıl beceri çerçeveleri (ABD uygulamaları). Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 15-29.
  • Gençlik Kampları. (2023). Gençlik kampları aktiviteler. https://genclikkamplari.gsb.gov.tr/ Erişim Tarihi: 05/10/2023.
  • Gençlik Merkezleri Yönetmeliği. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı Gençlik Merkezleri Yönetmeliği. 26/5/2022 tarihli ve 31847 sayılı Resmî Gazete.
  • GHGM. (2022). Gençlik Hizmetleri Genel Müdürlüğü vizyon kulüpleri eğitici eğitimi. https://ghgm.gsb.gov.tr/HaberDetaylari/1/245536/vizyon-kulupleri-egitici-egitimi.aspx Erişim tarihi: 05/10/2023.
  • Glen Waverley Secondary Colege, (GWSC). (2023). 21st century skills framework GWSC. https://www.gwsc.vic.edu.au/page/214/21st-Century-Skills-Framework Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Global Business Coalition for Education, (GBC). (2019). The 2030 Skills scorecard bridging business, education, and the future of work. Global Business Coalition for Education Report. GBC Publication.
  • Global Partnership for Education, (GPE) (2020). 21st century skills: What potential role for the global partnership for education? GPE Publications.
  • Griffin, P., & Care, E. (2015). Assessment and teaching of 21st century skills: Methods and approach. Springer Publications.
  • GSB Faaliyet Raporu. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı 2022 faaliyet raporu. Strateji Geliştirme Başkanlığı Ankara.
  • GSB Yurtlarda Eğitim. (2023). Gençlik ve Spor Bakanlığı yurtlarda eğitim hizmeti. https://gsb.gov.tr/gsbyurtlari/yurtlarda-egitim-hizmeti.html Erişim tarihi: 05/10/2023.
  • GSBBiz. (2023). Gençlik merkezleri faaliyetleri. https://e-genc.gsb.gov.tr/EGenc/Faaliyet/FaaliyetList?kurumTipEnum=GenclikMerkezi Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • Güçlü, İ. (2021). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri: Teknik, yaklaşım, uygulama. Ankara: Nika Yayınevi.
  • Hamarat, E. (2019). 21. yüzyıl becerileri odağında Türkiye’nin eğitim politikaları. Ankara: SETA Yayınları.
  • Harvard University. (2023). Navigate the complex field of social and emotional learning. http://exploresel.gse.harvard.edu/ Erişim tarihi: 02/10/2023.
  • ILO. (2021). Global framework on core skills for life and work in the 21st century. ILO Publications. ISBN: 978-92-2-035041-6.
  • Kalın, İ. (2022). Gök kubbenin altında. İstanbul: İnsan Yayınları.
  • Kiraz, B. (2022). Eleştirel düşünme becerisini geliştirme açısından Türkçe ders kitapları üzerine bir inceleme. Yayımlanmış Yüksek Lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı, Ankara.
  • Legatum Institute. (2023). The 2023 Legatum prosperity ındex. 8th edition. London. Legatum Institute Publications.
  • Massachusetts Institute of Technology. (2019). A 21st century education at MIT. https://web.mit.edu/fnl/volume/314/silbey.html Erişim tarihi: 12/10/2023.
  • Massachusetts Institute of Technology. (2023). QS ranks MIT the world’s no. 1 university for 2023-24. https://news.mit.edu/2023/qs-ranks-mit-1-university-23-24-0627#:~:text=the%20world's%20No.-,1%20university%20for%202023%2D24,first%20in%2011%20subject%20areas. Erişim tarihi: 12/10/2023.
  • MEB. (2011). MEB 21. yüzyıl öğrenci profili. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • MEB. (2018). 2023 eğitim vizyonu. Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Ministry of Education Singapore. (2023). 21st century competencies. https://www.moe.gov.sg/education-in-sg/21st-century-competencies Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Nalbantoğlu, Can. (2021). 2020 Küresel beceriler endeksinde 21. yüzyıl becerileri değerlendirmesi. Ulakbilge Dergisi. 9. 20-29.
  • OECD. (2016). E2030 Conceptual framework: Key competencies for 2030 (DeSeCo 2.0). Directorate for education and skills education policy committee. OECD Publications.
  • OECD. (2019a). The future of work: OECD Employment outlook 2019. OECD Publications.
  • OECD. (2019b). OECD Future of education and skills 2030: OECD learning compass 2030 a series of concept notes. OECD Publications.
  • On Birinci Kalkınma Planı. (2019). On Birinci Kalkınma Planı. On Birinci Kalkınma Planının (2019-2023) Onaylandığına İlişkin Karar. 23/7/2019 tarihli ve 30840 (Mükerrer) sayılı Resmî Gazete.
  • Özbey, Ö., & Göküş, M. (2022). Kamu hizmeti olarak Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerinin incelenmesi: Spor hizmetleri örneği. CBÜ Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi, 17(1) , 113-128.
  • P21. (2019). Framework for 21st century learning definitions. https://static.battelleforkids.org/documents/p21/P21_Framework_DefinitionsBFK.pdf Erişim tarihi: 25.02023.
  • PISA. (2019). PISA 2018 results combined executive summaries volume I, II & III. OECD Publications.
  • PISA. (2021), 21st-century readers: Developing literacy skills in a digital world. OECD Publishing.
  • Sayıştay. (2021). Gençlik ve Spor Bakanlığı 2020 Yılı Sayıştay Düzenlilik Denetim Raporu. Sayıştay Başkanlığı.
  • Schleicher, A., Mann, A. (2020). How well are students prepared to enter the world of work? OECD Education and Skills. https://oecdedutoday.com/dream-jobs/ Erişim tarihi: 10/09/2023.
  • SEM ile TOHM Yönetmeliği. (2022). Gençlik ve Spor Bakanlığı Sporcu Eğitim Merkezleri ile Türkiye Olimpik Hazırlık Merkezleri Yönetmeliği. 29/11/2022 tarihli ve 32028 sayılı Resmî Gazete.
  • Sporcu Yetiştirilmesine Dair Yönetmelik. (2021). Olimpik ve Paralimpik Sporcu Yetiştirilmesine Dair Yönetmelik. 25/5/2021 tarihli ve 31491 sayılı Resmî Gazete.
  • Suto, I., Eccles, H. (2014). The Cambridge approach to 21st century skills: Definitions, development and dilemmas for assessment. Singapore: IAEA Conference.
  • Trilling, B., Fadel, C. (2009). 21st century skills learning for life in our times. San Francisco: Jossey-Bass Company Published.
  • TTKB. (2023). 21. yüzyıl becerileri ve değerlere yönelik araştırma raporu. Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara: Millî Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Uçak, S. (2022). 21. yüzyıl becerileri ve eğitim felsefesi. Yayımlanmış Doktora tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitimin Kültürel Temelleri Anabilim Dalı, Eğitim Felsefesi Programı, Ankara.
  • Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı (2021). Ulusal Genç İstihdam Stratejisi ve Eylem Planı (2021-2023) Genelgesi. 2/10/2021 tarihli ve 31616 sayılı Resmî Gazete.
  • Ulusal Gençlik ve Spor Politikası (2013). Ulusal Gençlik ve Spor Politikası Belgesi. 27/1/2013 tarihli ve 28541 sayılı Resmî Gazete.
  • UNESCO. (2015). Transversal skills in TVET: Policy implications. Asia-Pacific Education System Review Series No. 8. (2nd edition). France: United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization Published. ISBN 978-92-9223-477-5 (Electronic version).
  • UNESCO. (2017). E2030:Education and skills for the21st century report. UNESCO Published.
  • United Nations. (2022). The sustainable development goals report. New York: United Nations Publications. e-ISBN: 978-92-1-001809-8.
  • Uygulama Talimatı. (2018). Olimpik hazırlık merkezleri uygulama talimatı. https://shgm.gsb.gov.tr/Public/Edit/images/SGM/Mevzuat/Talimatlar/TOHM_Uygulama_Talimat%C4%B1_09112018.pdf Erişim tarihi: 20/09/2023.
  • Ünal, S. (2023). 21. yüzyıl becerileri çerçevesinde ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programlarının analizi. Yayımlanmış Doktora tezi, İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Voogt, J., Roblin, N.P. (2010). 21st century skills. Enschede: University of Twente Published.
  • World Economic Forum, (WEF). (2016). The future of jobs: Employment, skills and workforce strategy for the fourth industrial revolution. WEF Global Challenge Insight Report.
  • World Economic Forum, (WEF). (2023). Future of jobs report 2023. WEF Insight Report. ISBN-13: 978-2-940631-96-4.
  • Yalçın, S. (2018). 21. yüzyıl becerileri ve bu becerilerin ölçülmesinde kullanılan araçlar ve yaklaşımlar. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 51(1), 183-201.
  • Yılmaz, K. (2021). Öğretmen görüşlerine göre okul müdürlerinin 21. yüzyıl becerileri. Yayımlanmış Doktora tezi, Aydın Adnan Menderes Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Aydın.
  • Yurt Hizmetleri Yönetmeliği. (2021). Gençlik ve Spor Bakanlığı Yurt Hizmetleri Yönetmeliği. 9/4/2021 tarihli ve 31499 sayılı Resmî Gazete.
  • Zignani, T. (2023). Launch of the European year of skills. UN Digital Skills and Jops Platform. https://digital-skills-jobs.europa.eu/en/latest/news/launch-european-year-skills Erişim tarihi: 01/10/2023.
  • 351 Sayılı Kanun. (1961). Yüksek Öğrenim Kredi ve Yurt Hizmetleri Kanunu. 22/8/1961 tarihli ve 10887 sayılı Resmî Gazete.
There are 69 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Sports Activity Management
Journal Section Collection
Authors

Ömer Özbey 0000-0003-2942-4029

Early Pub Date March 25, 2024
Publication Date March 25, 2024
Submission Date November 17, 2023
Acceptance Date February 19, 2024
Published in Issue Year 2024 Volume: 22 Issue: 1

Cite

APA Özbey, Ö. (2024). 21. YÜZYIL BECERİLERİ KAPSAMINDA GENÇLİK VE SPOR FAALİYETLERİNİN İNCELENMESİ. SPORMETRE Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 22(1), 168-186. https://doi.org/10.33689/spormetre.1392469

Flag Counter