Endüstri devriminden bilgi toplumuna hızla geçiş kişileri, toplumları ve kurumları derinden etkileyerek bilgi, beceri ve değer gibi kavramlara farklı anlamların yüklenmesine sebep olmuştur. Özellikle bu değişimin ana aktörlerinden birisi olan teknolojideki gelişmeler, kişilerin bilgi ve beceri parametrelerini kökten etkilemiş ve bu durum yeni becerilere duyulan ihtiyacı ortaya çıkartmıştır. Bu değişimlere ayak uydurulması ve hatta yön verilebilmesi için belli kök değerler odağında bazı becerilere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu ihtiyaçlar, ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından sınıflandırılarak 21. yüzyıl becerileri olarak kavramlaştırılmıştır. Nitel araştırma yöntemlerinden literatür tarama ve doküman analizi metoduna göre tasarlanan bu çalışmada ilk olarak 21. yüzyıl becerileriyle ilgili ulusal/uluslararası kurum ve kuruluş raporları, akademik çalışmalar ve diğer ilgili dokümanlar detaylı bir şekilde incelenmiştir. Akabinde 21. yüzyıl becerilerine günümüzde neden ihtiyaç duyulduğu nicel verilerle ifade edilmiştir. Son olarak farklı sektörlerde faaliyet gösteren öncü kuruluş dokümanlarında ve çeşitli akademik disiplinlerde yürütülen araştırmalarda mutabık kalınan 21. yüzyıl becerilerinin Gençlik ve Spor Bakanlığı faaliyetlerine belli değerler odağında nasıl uygulanabileceği izah edilmiştir. Sonuç olarak, çağın gerektirmiş olduğu 21. yüzyıl becerilerinin kişilerin öz kültürlerine ve kök değerlerine uyarlanarak sahip olunması bu çalışmanın hem sebebini hem de sonucunu oluşturmaktadır.
The rapid transition from the industrial revolution to the information society has deeply affected individuals, societies and institutions, causing different meanings to be attributed to concepts such as knowledge, skills and values. In particular, developments in technology, which is one of the main actors of this change, have radically affected people's knowledge and skill parameters, and this has revealed the need for new skills. In order to keep up with these changes and even to direct them, some skills focused on certain root values are needed. These needs have been classified by national and international institutions and organizations and conceptualized as 21st century skills. In this study, which was designed according to the literature review and document analysis method, which are among the qualitative research methods, firstly, national/international institution and organization reports, academic studies and other relevant documents related to 21st century skills were examined in detail. Subsequently, why 21st century skills are needed today is expressed with quantitative data. Finally, it is explained how the 21st century skills agreed in the documents of leading organizations operating in different sectors and in research conducted in various academic disciplines can be applied to the activities of the Ministry of Youth and Sports with a focus on certain values. As a result, acquiring the 21st century skills required by the age by adapting them to people's core culture and root values constitutes both the reason and the result of this study.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Sports Activity Management |
Journal Section | Collection |
Authors | |
Early Pub Date | March 25, 2024 |
Publication Date | March 25, 2024 |
Submission Date | November 17, 2023 |
Acceptance Date | February 19, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 22 Issue: 1 |