Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikleri çerçevesinde Pedagojik Formasyon eğitimi öğrencilerinin yeterliliklerinin belirlenmesi amaçlayan bu araştırma betimsel tarama modelinde bir araştırmadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 öğretim yılı bahar döneminde Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Pedagojik Formasyon Eğitimi alan 600 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğrencilerinin % 75,5’i “kadın”, % 24,5’i “erkek”tir. Araştırma verileri, Yağmur (2016) tarafından geliştirilen “Öğretmen Adayları Yeterlilik Ölçeği” ile toplanmıştır. Öğrencilerin Yeterlilik ile ilgili tüm boyutlarda puan ortalaması orta düzeydedir. Yetkinlik ile ilgili tüm boyutlarda puan ortalaması yaklaşık orta düzeyin üzerindedir. Öğrencilerin Yeterlilik ve Yetkinlik algıları arasında cinsiyete göre bir farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin Yeterlilik ve Yetkinlik algıları arasında program değişkenine göre anlamlı şekilde farklılaşma olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğrencilerin Yeterlilik ile Yetkinlik toplam puanları arasında pozitif yönde yüksek düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Social |
Journal Section | Articles |
Authors |
|
Publication Date | June 1, 2018 |
Application Date | February 11, 2018 |
Acceptance Date | June 10, 2018 |
Published in Issue | Year 2018, Volume 7, Issue 2 |