Dünyanın birçok ülkesinde faaliyet gösteren havacılık sektörü ekonomik açıdan önemli bir rol oynamaktadır. Havayolu şirketlerinin internet sitelerinde sundukları online hizmetler aracılığıyla yolcular, zaman kaybetmeden bilet veya tamamlayıcı hizmetleri satın alabilmektedir. Havayolu sektörünün gelişimiyle birlikte ortaya çıkan düşük maliyetli taşıyıcılar, sundukları indirimlerle geleneksel havayolu pazarındaki rekabet ortamını yeniden şekillendirmiş ve dünya yolcu pazarında önemli etkiler yaratmıştır. Bir pazarlama aracı olarak kullanılan internet, düşük maliyetli havayolları arasında rekabette önemli bir yere sahiptir. Bu çalışmanın amacı, düşük maliyetli havayolu web sitelerinin incelenmesi ve havayolu işletmelerinin internetin sunduğu imkânlardan ne ölçüde yararlandıkları tespit edilmesidir. Bu amaçla, AirAsia, Easyjet, Norwegian ve Southwest Airlines ve Ryanair havayollarının web siteleri görsel içerik analizi yöntemiyle değerlendirilmiştir. Bu sayede düşük maliyetli havayollarının web sitelerinin mevcut durumuna dikkat çekilerek iletişim ve pazarlama açısından farkındalık yaratması fayda sağlamaktadır. Araştırma sonucunda, belirlenen değerlendirme ölçütlerini en çok karşılayan havayolu EasyJet havayolu iken en az karşılayan AirAsia havayolu olduğu tespit edilmiştir.
The aviation industry, which operates in many countries in the world, plays an important economic role. Through the online services offered by airline companies on their websites, passengers can purchase tickets or supplementary services without wasting time. Low-cost carriers, which emerged with the development of the airline industry, have reshaped the competitive environment in the traditional airline market with the discounts they offer and have had significant effects on the world passenger market. The internet, which is used as a marketing tool, has an important place in the competition among low-cost airlines. The aim of this study is to examine low-cost airline websites and to determine to what extent airline companies benefit from the opportunities offered by the internet. For this purpose, the websites of AirAsia, Easyjet, Norwegian and Southwest Airlines and Ryanair were evaluated using visual content analysis method. In this way, it is beneficial for low-cost airlines to draw attention to the current state of their websites and to raise awareness in terms of communication and marketing. As a result of the research, it was determined that while EasyJet was the airline that met the determined evaluation criteria most, AirAsia was the airline that met the least.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Tourism (Other) |
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Early Pub Date | August 24, 2022 |
Publication Date | October 31, 2022 |
Submission Date | September 28, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 1 Issue: 2 |
Selcuk Tourism and Information Research Journal is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License (CC BY NC).