Aim:This study was conducted to determine nursing students' knowledge, attitudes and behaviors towards evidence-based nursing practices.
Materials and Methods:The research was carried out descriptively with 249 students studying nursing at the last year.The data were collected using the personal information form and the "Knowledge, Attitude and Behaviors Scale of the Students on the Evidence Based Nursing".The data to be obtained from the study were evaluated using SPSS 24.0 package program using number, percentage, average and appropriate statistical tests.
Results:It was determined that 55,4% of the students read scientific publications, 64,3% attended a scientific meeting, 38,2% participated in a scientific research, 51,4% wanted to do a scientific research and 59,0% It was determined that wanted to do graduate education.It was determined that the scale of knowledge, attitude and behavior of students on evidence-based nursing, the mean of the sub-dimension of knowledge was 24,91 ± 3,64, the average of the attitude sub-dimension score was 18,25 ± 5,54, the average of the use sub-dimension score was 38,98 ± 5,44 and the application sub-dimension mean was 14,68 ± 4,23.
Conclusion:It was determined that the students' knowledge on nursing based on evidence was high, and their attitudes and practices were moderate.It is recommended that student nurses, who will be a part of the nursing profession in the future, should be informed about evidence-based nursing and put this knowledge into practice.
Nursing students evidence-based practice knowledge attitude behavior
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin kanıta dayalı hemşirelik uygulamalarına yönelik bilgi, tutum ve davranışlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Araştırma hemşirelik bölümü son sınıfta okuyan 249 öğrenci ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır. Veriler “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğrencilerin Kanıta Dayalı Hemşirelik Konusundaki Bilgi, Tutum ve Davranışları Ölçeği” kullanılarak toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 24.0 paket programı kullanılarak sayı, yüzde, ortalama ve uygun istatistiki testler kullanılarak değerlendirilmiştir.
Bulgular: Çalışmada öğrencilerin %55.4’ünün bilimsel yayın okuduğu, %64.3’ünün daha önce bilimsel bir toplantıya katıldığı, %38.2’sinin bilimsel bir araştırmaya katıldığı, %51.4’ünün bilimsel bir araştırma yapmak istediği ve %59.0’ının lisansüstü eğitim yapmak istediği belirlenmiştir. Öğrencilerin kanıta dayalı hemşirelik konusundaki bilgi, tutum ve davranışları ölçeği, bilgi alt boyutu puan ortalamasının 24.91±3.64, tutum alt boyut puan ortalamasının 18.25±5.54, gelecekte kullanım alt boyut puan ortalamasının 38.98±5.44 ve uygulama alt boyut ortalamasının 14.68 ±4.23 olduğu saptanmıştır.
Sonuç: Öğrencilerin kanıta dayalı hemşirelik konusundaki bilgilerinin yüksek, tutum ve uygulamalarının orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Gelecekte hemşirelik mesleğinin bir parçası olacak öğrenci hemşirelerin kanıta dayalı hemşirelik konusunda bilgilendirilmeleri ve bu bilgiyi uygulamaya aktarmaları için farkındalıklarının artırılması önerilmektedir.
Hemşirelik öğrencisi kanıta dayalı uygulamalar bilgi tutum davranış
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Orjinal Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Eylül 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 31 Sayı: 4 |