Kamu hizmetinin ilkeleri, hizmetin “anayasası” olarak
kabul edilirler. Bu ilkeler klasik anlamda; eşitlik, değişkenlik, süreklilik,
bedelsizliktir. Değişkenlik ilkesi, kamu hizmetinin görülmesi aşamasında
idarenin, teknolojik, sosyolojik, siyasi ve ekonomik anlamda kendini gösteren
yeni gelişmelere ayak uydurmasıdır. Değişkenlik ilkesini, ikili bir ayrım
yaparak idarenin tutumuna göre incelemenin daha açıklayıcı ve anlaşılır olacağı
kanısıyla; idarenin, değişkenlik ilkesi gereği bir hizmeti kurmasında veya var
olan bir hizmeti yeni gelişmelere uydurması noktasında olumlu ve olumsuz tutumuna
ve idarenin, değişkenlik ilkesi uyarınca hizmetlerini yeni gelişmelere
uyarlaması halinde bunun sonuçlarına değinilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Law in Context |
Journal Section | KAMU HUKUKU |
Authors | |
Publication Date | December 28, 2018 |
Acceptance Date | November 28, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 26 Issue: 3 |