Öğrenme psikolojisi eğitim bilimlerinin her alanıyla doğrudan ilgili önemli bir bilim alanı. Öncelikle insanın nasıl öğrendiği ve öğrenme süreci üzerindeki etmenler bilinmeli ki, öğrenmenin tasarımlanması, öğretim programlarının hazırlanması, eğitimin planlanması, yönetilmesi, ölçülmesi, değerlendirilmesi ve rehberlik hizmetlerinin sağlanabilmesi mümkün olsun. Bu nedenle öğrenme psikolojisi ile ilgili kaynaklar her eğitim bilimcinin ve eğitim bilimleri ile ilgili her çalışanın önemsediği, değer verdiği, sahip olmak istediği kaynaklar olmuştur. Bu kaynaklar; uzmanlar, güvenilir bilgi sunan web siteleri, elektronik veritabanları, öğrenme topluluklarındaki ve meslek topluluklarındaki paylaşımlar, konferanslar, seminerler olabilir. Bunların yanı sıra en önemli kaynaklardan birinin eski ama eskimeyen dostumuz kitaplar olduğu söylenebilir. İyi bir kitap bilgi vermenin ötesinde zihin dünyamızı genişleten ve derinleştiren bir yapıtaşıdır. Hele bir de kitabın konusu öğrenme-öğretme süreçlerinde öğrenmenin gerçekleşmesi olunca öğretmeye bakışımız ve uygulamalarımız açısından çok önemli bir yapıtaşından bahsettiğimizi söyleyebiliriz.
Öğrenme psikolojisi eğitim bilimlerinin her alanıyla doğrudan ilgili önemli bir bilim alanı. Öncelikle insanın nasıl öğrendiği ve öğrenme süreci üzerindeki etmenler bilinmeli ki, öğrenmenin tasarımlanması, öğretim programlarının hazırlanması, eğitimin planlanması, yönetilmesi, ölçülmesi, değerlendirilmesi ve rehberlik hizmetlerinin sağlanabilmesi mümkün olsun. Bu nedenle öğrenme psikolojisi ile ilgili kaynaklar her eğitim bilimcinin ve eğitim bilimleri ile ilgili her çalışanın önemsediği, değer verdiği, sahip olmak istediği kaynaklar olmuştur. Bu kaynaklar; uzmanlar, güvenilir bilgi sunan web siteleri, elektronik veritabanları, öğrenme topluluklarındaki ve meslek topluluklarındaki paylaşımlar, konferanslar, seminerler olabilir. Bunların yanı sıra en önemli kaynaklardan birinin eski ama eskimeyen dostumuz kitaplar olduğu söylenebilir. İyi bir kitap bilgi vermenin ötesinde zihin dünyamızı genişleten ve derinleştiren bir yapıtaşıdır. Hele bir de kitabın konusu öğrenme-öğretme süreçlerinde öğrenmenin gerçekleşmesi olunca öğretmeye bakışımız ve uygulamalarımız açısından çok önemli bir yapıtaşından bahsettiğimizi söyleyebiliriz.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | January 4, 2013 |
Published in Issue | Year 2012 Volume: 2 Issue: 3 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
COPE: https://publicationethics.org/about/our-organisation
WAME: https://www.wame.org/conflict-of-interest-in-peer-reviewed-medical-journals
ICMJE: https://www.icmje.org/about-icmje/
BOIA: https://www.budapestopenaccessinitiative.org/