İşletmeler, küreselleşmenin getirdiği bir zorunluluk olarak, rekabette başarı şanslarınısürdürmek için üretim teknolojilerini yenilemek durumundadırlar. Günümüzün çalkantılıdünyasında, tüketici istek ve taleplerinin karşılanması, işletmelerde ürün ve hizmet kalitesinin sağlanmasında teknoloji ve yönetimini ön plana çıkarmaktadır. Bu çalışmada, teknoloji yönetimi bağlamında, üretim teknolojileri ve otomotiv sektörü incelenerek, işletmeler için bazıçıkarımlarda bulunulmuştur.
As a requirement of globalization, companies have to renew their technologies in order to increase the possibility of being successful in competing. In our fluctuating world, meeting the consumer wishes and demands puts the priority on technology and its management in providing the quality of products and services. In this study, production technologies and automotive sector have been examined in terms of technology management and some conclusions have been drawn for companies
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 11 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License