Günümüzde üretici ve tüketici arasında oldukça büyük bir mesafe vardır. Bu mesafeyi kapatma görevini ise reklamlar üstlenmektedir. Reklamlarda pek çok obje kullanılmaktadır. Örneğin kadınlar, erkekler, çocuklar, çizgi kahramanlar vs. Reklamcılar üretici firmaların ürettikleri mal veya hizmeti tüketiciye ulaştırmada akıldan çok duygulara hitap etmek için reklamlarda kadın ve erkek objeler kullanırlar. Biz de bu çalışmamızda ürün satışınıarttırmak amacıyla yapılan reklamlarda, kullanılan kadın ve erkek objelerin önemini ortaya koymaya çalıştık.
There is a quite wide distance between producer and consumer in the marketplace today and the task to close it is to the advertisement. Various human objects -male, female, child up to artistic creatures- are used by advertisers to address the consumers emotions to persuade rational needs with the objective to sell a particular product or service. In this study we tried to show the importance of using male and female message objects in advertisements which are composed with the goal to increase sales
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 11 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License