Müşteri memnuniyeti; bir işletmenin ürün ya da hizmetleri kullanmasısonucu müşterinin bu ürün ya da hizmetin değeri, niteliği ve özellikleri hakkındaki olumlu ya da olumsuz duygularının tamamıdır. Bu çalışmada şehirler arasıtaşımacılık yapan bir seyahat işletmesinde müşteri memnuniyeti ölçülmeye çalışılmıştır. Seyahat işletmesinde, yolcuların seyahatleri sonunda; ağırlama, bakım temizlik, konuğa saygı, kaptanın ve host / hosteslerin tutumu, rezervasyon ve bilet satışhizmetleri, ikram ve servis konularında anket yardımıile görüşbildirmeleri istenmiştir. Ayrıca ankette, kaptanın performansınıdeğerlendirmek amacıile toplam dokuz görüşyolculara yöneltilmişve kaptanı1 den 10 puana kadar puanlandırmalarıistenmiştir. Veriler SPSS paket programında değerlendirilmiştir. Buna göre seyahatin genel değerlendirmesine etki eden faktörlerin önem sıralamasında kaptan birinci sırada yer alırken, ikram ve servis ikinci sırada, rezervasyon ve bilet satışüçüncü sırada, konuğa saygıdördüncü sırada, ağırlama beşinci sırada , host-hostes altıncısırada, bakım ve temizlik yedinci sırada yer almıştır.
Costumer satisfaction can be defined as positive or negative feelings about product or services that are used by costumers..In this study we try to measure costumer satisfaction for a travel agency. For this purpose we have desined a questionnaire that include seven parameters.; At the end of the travel the passengers evaluate their journey due to seven parameters. Furthermore, to evaluate driver’s performance, nine questions were asked which should be evaluated in a scale of 1 to 10 points.. Data was evaluatad SPSS statistic programme. As a result, factors that are affect the satisfaction of journey are in order by importance level ; driver, services, reservation, reespect to passenger, hospiltality, host-hostess behaviour and cleanliness
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Articles |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2004 |
Published in Issue | Year 2004 Issue: 11 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License