BibTex RIS Cite

SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ

Year 2004, Issue: 12, 179 - 187, 01.08.2004

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Sosyal Bilgiler Eğitimi 3. Sınıf öğrencilerinin coğrafya dersine yönelik tutumlarınıbelirlemektir. Öğrencilerin coğrafyaya yönelik tutumlarınıbelirlemek için hazırlanan ve 30 maddeden oluşan coğrafya tutum ölçeği, Burdur Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Öğretmenliği 3. sınıf öğrencilerinden 160 kişiye uygulanmıştır. Sosyal Bilgiler öğrencilerinin coğrafyaya yönelik tutumlarıgenelde olumludur. Öğrencilerin coğrafyaya karşıtutumlarının cinsiyete göre farklılaşmadığıtespit edilmiştir. Buna karşın, Sosyal Bilgiler Öğrencilerinin coğrafyaya yönelik tutumlarının I. Öğretim ya da II. Öğretimde öğrenim görmelerine göre farklılaştığıbelirlenmiştir.

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Geliştirilmiş 3. Baskı, , Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Demirel, Ö. (1999) Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Gardner, H. (1999) The Disciplined Mind: What all Students Should Understand. New York: Simon and Schuster
  • Küçükahmet, L. (2000) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Peker, M. (2003) Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:14, Sayfa 158.
  • Şahin, C. (2001) Türkiye’de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Tezbaşaran, A. (1997) Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, İkinci Baskı.
Year 2004, Issue: 12, 179 - 187, 01.08.2004

Abstract

The purpose of this study is to investigate the attitudes of the third year students at the preservice Social Studies Education Department towards geography course. A 30 – item geography attitude scale prepared to find out students’ attitudes towards geography course is administrated to 160 third year students at the Preservice Social Studies Education Department of the Faculty of Burdur Education. It is found out that attitudes of the students at the Preservice Social Studies Education towards geography are generally positive. There is no significant gender differences found between male and female students’ attitudes towards geography. Nevertheless, there is a significant difference in students’ attitudes with respect to the type of the teaching programme primary programme or secondary programme

References

  • Büyüköztürk, Ş. (2003) Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Geliştirilmiş 3. Baskı, , Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Demirel, Ö. (1999) Öğretmen El Kitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık
  • Gardner, H. (1999) The Disciplined Mind: What all Students Should Understand. New York: Simon and Schuster
  • Küçükahmet, L. (2000) Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Peker, M. (2003) Lise 2. Sınıf Öğrencilerinin Matematik Dersine Yönelik Tutumları ve Başarıları Arasındaki İlişki. Denizli: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:14, Sayfa 158.
  • Şahin, C. (2001) Türkiye’de Coğrafya Öğretimi (Sorunlar-Çözüm Önerileri). Ankara: Gündüz Eğitim Yayıncılık.
  • Tezbaşaran, A. (1997) Likert Tipi Ölçek Geliştirme Kılavuzu. Ankara: Türk Psikologlar Derneği Yayınları, İkinci Baskı.
There are 7 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Hilmi Demirkaya This is me

Kenan Arıbaş This is me

Publication Date August 1, 2004
Published in Issue Year 2004 Issue: 12

Cite

APA Demirkaya, H., & Arıbaş, K. (2004). SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİÜÇÜNCÜ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN COĞRAFYA DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi(12), 179-187.

24108 28027 

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License