Günümüzde bilgisayarlar hayatın her alanında etkin olarak kullanılmaktadır. Okul öncesi eğitimde de kullanım oranıson yıllarda giderek artmaya başlamıştır. Bilgisayarla desteklenen öğretim, okul öncesi eğitimde niteliğin artırılmasına önemli ölçüde katkısağlayabilir konumdadır. Bununla birlikte bu katkının tam olarak sağlanabilmesi için çocukların bilgisayarın merkeze alındığıöğrenim sürecine ilgi duymaları, bilgisayarla yapılan etkinliklerden hoşlanmaları, zevk almalarıtemel koşul niteliği taşımaktadır. Bu yüzden bu araştırmanın amacı, bilgisayar destekli öğretimin okul öncesi çocuklarının bilgisayara yönelik tutumlarına etkisini incelemek olarak belirlenmiştir. Araştırma ön test–son test kontrol gruplu deneme modeli çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu 60 okul öncesi öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada ölçme aracıolarak Bilgisayara KarşıTutumu Ölçmeye Yönelik Gözlem Formu BKTÖYGF kullanılmıştır. Araştırma sürecinde ön testlerin ardından deney grubunu oluşturan çocuklara 10 haftalık bilgisayar destekli öğretim verilmişve son testler uygulanmıştır. Elde edilen bulgular göre bilgisayar destekli öğretim, çocuğun bilgisayara yönelik tutumunu olumlu yönde etkilediği yönündedir.
In our day, computers are being effectively used in almost every aspect of life. Their utilization is at an increasing rate in PreSchool Education in the recent years. Computer instructed learning is able to make great contribution to improving standards in Pre-School Education. However, the children must be interested in computer centered learning and enjoy their experience with it. Therefore, the main objective of this research is to study the effect of computer instructed learning on the students’ attitude towards computer. The research is carried out within the framework of pre-test and post-test. The workgroup is composed of 60 pre-school student. The measuring tool used is Evaluation Form For Attitude Towards Computer EFFATC . In the research, after the pre-test was done, post-test has been applied to students who were given Computer instructed education along 10 weeks. After all, it was evident that computer assisted instruction had positive impact on childrens’ attitudes towards computer
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | August 1, 2013 |
Published in Issue | Year 2013 Issue: 30 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License