Küreselleşme ile birlikte gelen ve son yirmi yıldır ülkemizi de etkisi altına alan dönüşüm sürecinin önemli bir ayağını bilgi ve iletişim teknolojileri alanında yaşanan değişim oluşturmaktadır. Günümüzde sadece bilgiye erişimi önemli kılan geleneksel iletişim anlayışı yerini bilgiyi kullanabilmenin önem kazandığı yeni bir anlayışa bırakmıştır. Böylece pek çok yeni medya aracı hayatımıza girmeye başlamıştır.Zaman ve mekân sınırlaması olmaksızın paylaşımın, etkileşimin ve tartışmanın esas olduğu bir iletişim ortamı sunan sosyal medya, sadece günlük yaşantıda ve iş dünyasında değil, aynı zamanda yönetsel ve siyasal hayatta da yoğun olarak tercih edilen bir iletişim aracı haline gelmiştir. Kurum ve kuruluşların yanı sıra siyasiler ve yöneticiler de karar alma ve ikna etme süreçlerinde sosyal medya araçlarına başvurmaya başlamıştır. Öyle ki insan ve toplumun değişmekte olduğu günümüzde halkıyla sosyal medya ortamından iletişim kurmayan bir merkezî ve yerel yönetim düşünülemez hale gelmiştir. Bu noktadan hareketle çalışmamızın amacı, sosyal medyanın kamu idare ve kuruluşları tarafından doğru kullanımı ile ilgili bilgiler sunmak ve yönetişim ilkeleri kapsamında sosyal medyanın kamu yönetimi üzerindeki etkisini Sağlık Bakanlığı sosyal medya uygulamalarını inceleyerek ortaya koymaktır.Bu çalışmada, nitel bir araştırma yöntemi kullanılarak kamu kurum ve kuruluşlarının sosyal medya araçlarını kullanım düzeyi Sağlık Bakanlığı örnek uygulaması çerçevesinde incelenmektedir. Araştırmada Sağlık Bakanlığı’nın Facebook ve Twitter adreslerindeki paylaşımları ve Sağlık Bakanlığı sosyal medya uzmanı ile yapılan röportajdan elde edilen bilgiler kullanılmaktadır. Çalışmada ayrıca Gençlik ve Spor Bakanlığı’nın Facebook ve Twitter hesapları ve bu hesaplardaki paylaşımları Sağlık Bakanlığı’nın sosyal medya hesaplarındaki paylaşımları ile kıyaslanmaktadır.Çalışmada, Sağlık Bakanlığı’nın sosyal medya araçlarından hangilerini, ne kadar süredir ve hangi amaçla kullandığı, sosyal medya platformlarını nasıl yönettiği ve bu platformu kullanırken karşılaştığı zorlukların neler olduğu gibi sorulara cevap aranmaktadır. Ayrıca sosyal medya araçlarının devletin idari boyutu yoluyla kamusal bilgi ve hizmet sunumuna ve siyasi boyutu yoluyla katılım, şeffaflık ve hesap verebilirlik gibi yönetişim ilkelerinin artırılmasına nasıl katkı verebileceği incelenmektedir.
The change experienced in information and communication technologies forms an important leg of the transformation process that comes together with globalization and also affects for the last 50 years. Today, traditional communication approach that makes important only access to information has replaced with a new approach, in which being able to use information gains. Thus, many media instruments have begun to enter our life. Without being limitation of time and space, social media presenting an communication environment that is based on sharing, interaction, and discussion has become a communication instrument preferred not only in daily life and business world but also in managerial and political life. Besides institutes and agencies, politicians and administrators have begun to refer to the instruments of social media in their processes of making decision and persuading. So, at the preset days, when human and society has been changing, a central and local government not establishing communication with their public through social media have become unthinkable. With movement from this point, the aim of our study is to offer information related to the correct use of social media by the public administration and agencies and reveal the effect of social media on public administration in the scope of governance principles by examining the social media applications of the Ministry of Health . In this study, using a qualitative study method, that public institutes and agencies use the instruments of social media is examined in the framework of exemplary application of the Ministry of Health. In the study, sharing of the Ministry of Health in the addresses of Facebook and Twitter and information obtained from the interview made with social media specialist of the Ministry of Heath are used. In addition, the Facebook and Twitter accounts of the Ministry of Youth and Sports and its sharing in these accounts are compared with the sharing of the Ministry of Health in their social media accounts. In the study, the answers are searched for the questions such as which of instruments of social media, how long, and for which aim the ministry of Health Ministry uses; how it manages the social media platforms; and what the difficulties it faces are, while using this platform. In addition, how the instruments of social media can make a contribution to the presentation of public information and service via the administrative dimension of government and to the increase of governance communications such as participation, transparency, and accountability via its political dimensions are examined
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2016 |
Published in Issue | Year 2016 Issue: 35 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License