Günümüzde kitle iletişim araçlarının gelişmesi, Türkiye’de yaşanan siyasi gelişmeler paralelinde partilerin kurumsallaşamaması, partiler arasındaki farklılıkların azalması gibi nedenlerden ötürü siyasal reklamın önemi artmış ve seçmenleri bilgilendirme ve seçmenlere ulaşma işlevi daha güçlü hale gelmiştir. Bu amaç doğrultusunda çalışmada ilk önce siyasal reklam, siyasal reklamın amaçları ve araçları incelenmiştir. Ardından Siyasal reklam araçlarından afiş detaylı tartışılmış ve göstergebilimi bu doğrultuda ele alınmıştır. Çalışmanın son bölümünde siyasal reklam içerikli afişler göstergebilim çerçevesinde ela alınmıştır. Gösteren ve gösterge çerçevesinde iktidar, ana muhalefet ve muhalefet partiler olmak üzere üç partinin 1 Kasım 2015 genel seçim kampanyası sürecinde yer alan afişleri incelenmiştir. Siyasal afişlerin ve siyasal reklamların kitlelere ulaşabilme nedeniyle siyasal alanda önemli bir yerinin olduğu gözlemlenmiştir. Özellikle 1 Kasım seçimlerindeki partilerin bu yeni araçları sıkça kullandığı görülmektedir. Bu çalışma ile özellikle siyasal anlamda afişler ve yan anlam irdelenmeye çalışılmıştır. Göstergebilimsel analizde gösteren/gösterilen ayrımından yola çıkılarak, reklamların öncelikle görüntüsel anlatımı yapılmış, ardından gösterge çözümlemesine gidilmiştir. Çözümlemede CHP’nin özellikle afişlerinde lider fotoğrafı kullanmadığı ve daha çok farklı görseller kullandığı görülürken AK Parti ve MHP ‘nin lider fotoğraflarına yer verdiği göze çarpmaktadır. Ak Parti ve MHP’nin afişlerinde ki vurgu benzerlikleri ise dikkat çekmektedir.
Due to reasons such as the advent of the mass media today, political parties' inability to institutionalize in parallel to the political developments in Turkey, reduction of differences between the parties, the importance of political advertisement has grown and the function of informing and reaching out to the voters have become more powerful. For this purpose, firstly political advertising, objective and tools of political advertising were examined in the study. Then; banner, a tool of political advertisement, was discussed in detail, and semiotics are discussed in this direction. In the last part of the study, banners containing political advertising are discussed in semiotics. The banners of three parties, including the party in power, the main opposing and opposing parties, the during the 2015 general election campaign were studied within the framework of advertisers and indications. In this study banners especially with political meaning and connotations was analyzed. Semiotic analyses basis of the indicated distinction, made primarily visual narrative of the ad, then the display resolution has been adopted. In Resolution we can see that CHP does not use any photos of leaders instead of them it use different images. AK Party and MHP uses leader photographs on the banners. AK Party and the CHP banner that highlights the similarities are noteworthy
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | February 1, 2017 |
Published in Issue | Year 2017 Issue: 37 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License