Bu araştırmanın temel amacı, Diyarbakır kamu okulları profilini ortaya koymaktır. Bu amaç çerçevesinde okullardaki öğrenci, öğretmen, yönetici, derslik sayıları ve okul imkânlarının ortaya konulması amacıyla anket tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2014-2015 öğretim yılında Diyarbakır il ve ilçe merkezlerinde (17 merkez) görev yapan basit rastlantısal yolla seçilen 318 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin çözümlenmesinde yüzde ve frekans değerleri esas alınmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Taşdan, Tösten, Bulut ve Karakaya (2013) tarafından geliştirilen “Okul Profili” anketinde düzenlemeler yapılarak kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okulların büyük çoğunluğunda spor salonu ve temizlik personeli olmadığı; bilişim teknolojileri sınıfı, temizlik malzemesi, okulun ısınma düzeyi, okul bahçesi ve sınıf kitaplığının yetersiz olduğu; rehber öğretmen ihtiyaçlarının çoğunlukta olmadığı önemli görülen bazı bulgular arasındadır.
The main purpose of this research is to reveal the profile of public schools in Diyarbakır. In this research, questionnaire method was used for the purpose of detecting the schools’ number of students, teachers, administrators, classrooms and school facilities. The study group of this research is 318 school administrators, selected randomly, in Diyarbakır provincial and district centers (17 centers) in 2014-2015 academic year. To analyze the data obtained in this study, percentage and frequency values were used. As data collection tool "School Profile"questionnaire which developed by Taşdan, Tösten, Bulut and Karakaya (2013) was used by making some adjustments. Some important findings of the research are; in the majority of the schools there are no school gym and cleaning staff; information technology classrooms, cleaning supplies, heating level of the school, the school yard and classroom libraries are insufficient; the schools rarely need counselor teachers.
Other ID | JA22AF24FG |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | May 17, 2016 |
Submission Date | May 17, 2016 |
Published in Issue | Year 2015 Issue: 5 |
Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.