BibTex RIS Cite

MEASUREMENT OF CITIZEN SATISFACTION ABOUT MUNICIPALITY SERVICES: THE CASE STUDY OF SELÇUKLU MUNICIPALITY

Year 2011, Volume: 11 Issue: 21, 1 - 22, 01.06.2011

Abstract

The citizens are the ones, who measure the quality of the service offered by the
municipalities. Quality of services differs from a citizen to another by the direction of
expectations. Expectations are affected by a lot of variables as; one’s educational grade,
income level or social position. The basic aim of this study is to put forward how the citizens
living in Konya city center perceive the public services offered by the municipalities, and
which basic factors determine the service quality satisfaction of them.
For the purpose of the study, a questionnaire has been studied over the citizens living in
Selçuklu Municipality borders. Derived data has been evaluated by using SPSS (Statistical
Packages for the Social Sciences).

BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ: SELÇUKLU BELEDİYESİ ÖRNEĞİ

Year 2011, Volume: 11 Issue: 21, 1 - 22, 01.06.2011

Abstract

Belediyelerin sunduğu hizmet kalitesini ölçen, hizmetten yararlanan vatandaşlardır. Beklentiler doğrultusunda hizmet kalitesi vatandaştan vatandaşa farklılık göstermektedir. Beklentileri kişinin sahip olduğu eğitim seviyesi, gelir durumu ve sosyal düzeyi gibi pek çok değişken etkilemektedir. Bu çalışmanın temel amacı, Konya merkezde yer alan Selçuklu Belediyesinin sunduğu kamu hizmetlerini vatandaşların nasıl algıladıkları ve hizmet memnuniyet düzeyini belirleyen temel faktörlerin neler olduğunu ortaya koymaya çalışmaktır. Çalışmanın amacına yönelik olarak Selçuklu Belediyesi sınırları içerisinde oturan vatandaşlar üzerinde anket çalışması yapılmıştır. Veriler SPSS programı kullanılarak değerlendirilmiştir.

There are 0 citations in total.

Details

Other ID JA82KN48NY
Journal Section Articles
Authors

Mehmet İnce This is me

Kübra Şahin This is me

Publication Date June 1, 2011
Submission Date June 1, 2011
Published in Issue Year 2011 Volume: 11 Issue: 21

Cite

APA İnce, M., & Şahin, K. (2011). BELEDİYE HİZMETLERİNDE VATANDAŞ MEMNUNİYETİ ÖLÇÜMÜ: SELÇUKLU BELEDİYESİ ÖRNEĞİ. Sosyal Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 11(21), 1-22.