Businesses in whatever scope they are in exist in a rapid and constantly changing atmosphere
today and this continuous alteration causes their exposure to crises frequently. The
crises businesses could encounter may not always be fear and risk crises. Some occasions offer businesses opportunities too. The part of managers is trying to reduce the possible loses
in fear and risk crises through a successful crisis management, and to maximise the profits to
be yielded in opportunity crises.
In this study, the crisis management applications of businesses in garment and textile industry,
which are one of the leading businesses mostly affected by crises in our country in a
positive or negative way, are examined through an application study done in sector businesses
in Konya Province.
Günümüzde faaliyet gösterdiği alan ne olursa olsun işletmeler, hızlı ve sürekli değişen bir çevrede varlığını sürdürmekte ve bu kesintisiz değişim işletmelerin sık sık krizlere maruz kalmasına neden olmaktadır. İşletmelerin karşılaşabilecekleri krizler, her zaman korku veya tehlike krizleri olmayabilir. Bazı durumlarda krizler işletmelere fırsatlar da sunar. Yöneticilere düşen görev, başarılı bir kriz yönetimi ile korku ve tehlike krizlerinde muhtemel kayıpları asgariye indirgemeye çalışmak, fırsat krizlerinde ise elde edilecek kazançları azamileştirmeye gayret etmektir. Bu çalışmada, ülkemizde krizlerden olumlu veya olumsuz en çok etkilenen sektörlerin başında gelen tekstil ve konfeksiyon sektöründe, işletmelerin kriz yönetimi uygulamaları, Konya ili sınırlarında yer alan sektör işletmeleri üzerinde yapılan bir uygulama çalışması ile incelenmiştir.
Other ID | JA78UH42RB |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2010 |
Submission Date | December 1, 2010 |
Published in Issue | Year 2010 Volume: 10 Issue: 20 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.