This article explains that why has been ignored creativity on business training in Turkish
higher education. It has not especially been emphasized sociological and cultural factors in
this case. Additionally, this study suggests a course description on “techniques and practices
of creative thoughts development” towards business training at undergraduate level.
Bu çalışma, Türkiye’de yüksek öğretimde işletmecilik eğitiminde yaratıcılığın neden önemsenmediğini açıklamaktadır. Özellikle sosyo-kültürel nedenlerden bu bağlamda bahsedilmemiştir. Ayrıca lisans düzeyi işletme eğitimine yönelik “yaratıcı düşünce geliştirme teknikleri ve uygulamaları” konusunda ders içeriği önerilmektedir.
Other ID | JA78UH73KC |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 1, 2009 |
Submission Date | December 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 16 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.